بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله اثر مگ  زویبک

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله

۴٫۱
(۵۶)
اگر تعداد اسباب‌بازیهایی را که می‌تواند با آنها بازی کند محدود کنید به نفع هر دوی شماست. اگر اسباب‌بازیها را به طور چرخشی بیرون بیاورید و بعد، برای مدتی کنار بگذارید، هم فرزندتان فکر می‌کند که آن اسباب‌بازیها جدید هستند و هم شما می‌توانید راحت‌تر آنها را جمع‌آوری کنید.
farhadfery
بسیاری از کودکان دوساله، بچه‌های دیگر را هل می‌دهند یا به آنها تنه می‌زنند چون احساس می‌کنند دور و برشان شلوغ شده است یا بچه‌ها سرراهشان قرار گرفته‌اند. طرز تفکر طبیعی یک کودک دوساله خودمحورانه است و به همین دلیل به سختی می‌تواند درک کند که اگر بچه دیگری را هل بدهد آن بچه ممکن است ناراحت شود.
farhadfery
اگر انتظاراتی که از فرزندتان دارید واقع‌بینانه باشد، از رفتار او کمتر احساس ناکامی می‌کنید. از بچه‌های دوساله باید انتظار داشت طوری رفتار کنند که مطابق با رفتار نوعی این گروه سنی است.
farhadfery
کودک دوساله احساس می‌کند که آنچه در پوشک خود گذاشته است بخشی از وجود اوست. اگر اخم کنید و از تعویض پوشک کثیف او شکایت کنید، ممکن است این‌طور برداشت کند که از او نیز خوشتان نمی‌آید. در عوض، هنگامی که به شما می‌گوید که باید عوض شود، او را تحسین کنید و اگر در موقع عوض‌کردن، خودش پوشک را آورد یا با شما همکاری کرد به او آفرین بگویید.
farhadfery
بیشتر همکاری کند می‌توانید به او کمک کنید برای ساعت خواب خود روال و الگویی پیدا کند. روال و الگو، کمک می‌کند تا کودک راحت‌تر و با جنجال کمتری از کارهای لذت‌بخش روز خود دست بردارد.
farhadfery
کودک دوساله حتی وقتی خسته است در برابر خواب مقاومت می‌کند و ممکن است دچار خستگی مزمن شود.
farhadfery
اگر به نظر می‌رسد که فرزندتان هنگام سیرشدن غذای خود را می‌ریزد یا پرت می‌کند به‌دقت مراقب او باشید تا اولین نشانه سیرشدن را در او متوجه شوید. بگویید: «خب، سیر شدی؟» اگر تأیید کرد ظرفهای غذا را ببرید. اگر پیش از آنکه بپرسید چیزی پرت کرد، همان عبارت را به صورت خبری بر زبان بیاورید («خب، سیر شدی»)، ظرفهای غذا را ببرید و بگویید: «تمام شد» ، و او را از صندلی خود زمین بگذارید. اگر شکایت کرد می‌توانید دوباره غذا را به صورت امتحانی به او بدهید اما اگر دیدید که عمدا غذا را می‌ریزد یا پرت می‌کند، بهتر است از این کار صرف‌نظر کنید.
farhadfery
وقتی کودکتان سعی می‌کند خودش غذا بخورد او را تشویق کنید و بگویید که چقدر بزرگ شده است، اما اگر کثیف‌کاری کرد او را سرزنش نکنید.
farhadfery
یکی از چیزهایی که برای بچه‌های دوساله فعال و کنجکاو، بسیار خطرآفرین است آب است، چه در وان حمام، چه در حوض خانه و چه در استخر. بیشتر والدین متوجه نیستند که بچه کوچک ممکن است حتی در آبی به عمق پنج سانتی‌متر غرق شود.
farhadfery
در روال فعالیتهای روزانه فرزندتان به او دستورهای ساده‌ای بدهید و از او تقاضاهای ساده‌ای بکنید: «برو کفشهایت را بیاور.» هنگام بازی می‌توانید بگویید: «بیا توپ را روی زمین بگذاریم و آن را به پشت در قِل بدهیم!»
farhadfery

حجم

۱۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰
۱۰%
تومان