بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج اثر فرناز فرود

بریده‌هایی از کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج

۴٫۰
(۷۹)
۱. به عقیده شما چه عاملی پدر و مادرتان را در کنار هم نگه داشته است؟ ۲. دوست دارید چه ویژگیهایی از زندگی پدر و مادرتان در زندگی شما هم وجود داشته باشد؟ ۳. از چه ویژگیهای زندگی پدر و مادرتان خوشتان نمی‌آید؟ ۴. پدرتان چه رفتاری با مادرتان داشت؟ مادرتان چه رفتاری با پدرتان داشت؟ ۵. آیا شما و نامزدتان می‌خواهید که همان رفتار پدر و مادرهایتان را نسبت به همدیگر داشته باشید؟ ۶. در خانواده شما چه کسی تصمیم‌گیرنده اصلی بود؟ ۷. آیا دوست دارید زندگی شما و همسرتان هم از همین الگو پیروی کند؟
ellena_1988
- حالت دفاعی به خودتان نگیرید: «منظورت چیه که من در خرج کردن مشکل دارم؟» - حتی اگر با نامزدتان هم عقیده نیستید، احساس او را درک کنید. «دوست دارم که بدانم چرا معتقدی ولخرجم. وقتی حرفهایت تمام شد می‌گویم که به چه دلیل این مسئله را قبول ندارم.» - جدل نکنید: «من بی‌ادب نیستم. این تو هستی که به خانواده من توهین می‌کنی.» - شفاف و بدون گوشه و کنایه یا تهمت‌زدن حرف بزنید: «چرا فکر می‌کنی رفتار من توهین‌آمیز بود؟»
ellena_1988
- به نقاط ضعف همدیگر حمله نکنید و بی‌ادب نشوید. بی‌ادبی فقط به عصبانیت بیشتر هر دوی شما می‌انجامد. این نکته بسیار مهم است: وقتی صحبت می‌کنید، درباره رفتار صحبت کنید، نه شخص. آرام و مؤدب باشید. جمله‌تان را با «تو» شروع نکنید، چون حالت تهاجمی به شما می‌دهد. برای نمونه به جای آنکه بگویید: «تو همه وقتت رو صرف اقوام خودت می‌کنی.» بهتر است بگویید: «دلم می‌خواد بیشتر در کنار هم باشیم و کمتر با فامیل، معاشرت کنیم.»
ellena_1988
- از عبارتهای تلخ خودداری کنید. گفتنِ «تو هرگز...»، «تو همیشه...» یا «اگر مرا دوست داشتی...»، حرفهایتان را بی‌اعتبار می‌سازد. این گفته‌ها نه تنها به احتمال زیاد حقیقت ندارند، بلکه وقتی آنها را به کار می‌برید به نظر می‌آید که قصد سوءاستفاده دارید.
ellena_1988
گام: ۳ ساده و کوتاه. با یک عبارت مثبت شروع کنید؛ مانند «عزیزم می‌دانم که چقدر صرفه‌جو هستی». سپس احساستان را بگویید؛ مثلا، «اما واقعآ فکر می‌کنم که باید حساب مخارجمان را داشته باشیم که چک‌هایمان برگشت نخورد.» فقط همین. - پرحرفی نکنید. از این شاخه به آن شاخه پریدن، نه تنها سخنانتان را قانع‌کننده‌تر نمی‌کند، بلکه فقط موجب می‌شود که شخص مقابل از گوش دادن دست بکشد.
ellena_1988
«هیچ کس نمی‌تواند بدون اجازه شما از شما سوءاستفاده کند.»
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
کارهای یک هفته را در یک روز تعطیل نگنجانید اگر روز بعد از تعطیلی خسته‌تر سرِ کار می‌روید، به احتمال زیاد سعی کرده‌اید تا کارهای زیادی را در فرصتی کم انجام دهید. کارهایتان را در طول هفته پخش کنید و کارهای غیرضروری را حذف نمایید. اگر می‌توانید، برای بعضی خدمات هزینه کنید و خودتان آن کارها را انجام ندهید تا وقت آزاد بیشتری پیدا کنید. خانه باید مکانی برای استراحت و آرامش باشد، نه اردوگاه کار اجباری.
Kimia Bahari
اگر فقط با پدر یا مادر، بزرگ شده‌اید، آیا دلتان نمی‌خواست که با هر دوی آنها بودید؟ ۳. آیا در همان دوران، نزدیکانی که تک‌والد بودند، داشتید؟ ۴. آیا پدر یا مادرتان (شخصی که شما را بزرگ کرده است) بر استقلال و اتکا به نفس شما تأکید می‌ورزیدند؟ ۵. آیا مدام این را از پدر یا مادرتان شنیده‌اید که نمی‌توان به کسی اعتماد یا تکیه کرد؟ ۶. آیا با پدر و مادرتان ارتباط خوبی دارید؟ ۷. اگر پدر و مادر شما از هم جدا شده‌اند، به عقیده شما علت جدایی‌شان چه بوده است؟ ۸. کدام یک، پدر یا مادر یا خودتان را مسبب این جدایی می‌دانید و سرزنش می‌کنید؟ ۹. اگر پدر و مادر شما از هم جدا شده‌اند، آیا می‌ترسید که ارتباط شما هم به شکست
nader kamrani

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۶۴,۸۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد