بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج اثر فرناز فرود

بریده‌هایی از کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج

۴٫۰
(۸۰)
درست است که قطبهای متضاد همدیگر را جذب می‌کنند، اما ویژگیهای مشترک است که یک ازدواج موفق را تضمین می‌کند.
Elaheh
افرادی که از ناراضی کردن دیگران یا محبوب نبودن هراس دارند، نیازهای دیگران را بر نیازهای خود و شریک زندگی‌شان مقدم می‌شمارند. افراد هراسان در مقابل دو راهی کمک به دوستشان یا به شریک زندگی‌شان، کمک به دوستشان را انتخاب می‌کنند. آنها نگران از دست دادن لطف دوستانشان هستند و در نتیجه به طور افراطی تسلیم همه خواسته‌های آنها می‌شوند.
Elaheh
همسران یا نامزدهای قبلی مانند خالکوبی هستند - حتی وقتی آنها را نمی‌بینید، می‌دانید که وجود دارند و اگر چه ممکن است از کاری که کرده‌اید، پشیمان باشید، اما یاد می‌گیرید که تا آخر عمر با خاطره تصمیم اشتباه خود، زندگی کنید.
Elaheh
. هرگز عدم اختلاف‌نظر، راز موفقیت زندگی مشترک به حساب نمی‌آید. اختلاف‌نظر با نامزدتان فرصتی است تا مهارتهای «مدیریت تفاوتها» را بیاموزید.
Farzane H
برای حل اختلافات خانوادگی، به یک مشاور مراجعه خواهید کرد یا یک عالم روحانی؟
نون صات
«هر قدر در قضاوت متانت داشته باشید، باز هم می‌بینید که پدر و مادر بودن، به هر حال موجب رفتارهای عجیبی می‌شود
کاربر ۱۰۲۱۷۰۸
۲۱. آیا اگر با نامزدتان دچار اختلاف شدید، به پدر و مادرتان پناه می‌برید؟
ellena_1988
۱۳. قصد دارید با کدام یک از افراد خانواده تعطیلات گوناگون را بگذرانید؟ (می‌توانید بگویید هیچ کدام.) ۱۴. داشتن رابطه خوب با پدر و مادرتان برایتان مهم‌تر است یا با نامزدتان؟ ۱۵. آیا نامزدتان احساس می‌کند که بیش از حد به والدینتان وابسته هستید؟ ۱۶. آیا حاضرید پس از ازدواج به محلی دور از خانواده‌تان بروید؟ ۱۷. معمولا راهنمایی نامزدتان را بیشتر می‌پذیرید یا پدر و مادرتان را؟ ۱۸. اگر والدینتان از شیوه زندگی زناشویی شما انتقاد کنند، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ ۱۹. آیا می‌پذیرید که پدر یا مادر سالخورده یا بیمارتان به منزل شما بیاید و با شما زندگی کند؟ ۲۰. آیا برای والدین خودتان بیشتر وقت و پول صرف می‌کنید یا پدر و مادر همسرتان؟
ellena_1988
۶. ترجیح می‌دهید تا کدام طرف را مأیوس کنید، پدر و مادر یا نامزدتان را؟ ۷. اگر پدر و مادرتان آگاهانه یا ناآگاهانه از نامزدتان انتقاد یا به او توهین کنند، چه می‌کنید؟ ۸. اگر نامزدتان بگوید که از پدر و مادر شما خوشش نمی‌آید و دلش نمی‌خواهد که آنها را ببیند، چه می‌کنید؟ ۹. آیا والدینتان درباره شیوه زندگی زناشویی شما عقاید قطعی و تغییرناپذیری دارند؟ ۱۰. آیا قصد دارید تا برای مدتی پس از ازدواج با خانواده خودتان زندگی کنید؟ ۱۱. آیا وقتی پدر و مادرتان بازنشسته بشوند یا نیاز مالی پیدا کنند، به آنها کمک مالی خواهید کرد؟ ۱۲. درباره درخواست کمک مالی از پدر و مادرتان چه نظری دارید؟
ellena_1988
پرسشها در رابطه با پدر و مادرِ هر یک از شماست، نه پدر و مادر همسرتان. سپس درباره پاسخهایتان گفت‌وگو کنید و ببینید به عقیده شما چه تأثیری- منفی یا مثبت - بر زندگی‌تان خواهند داشت. ۱. آیا والدینتان، نامزدتان را می‌پسندند؟ ۲. آیا مهم است که پدر و مادرتان، نامزدتان را دوست داشته باشند؟ ۳. چنانچه نامزدتان مورد تأیید پدر و مادرتان نباشد، چه تأثیری بر زندگی مشترکتان خواهد داشت؟ ۴. آیا شما یا نامزدتان می‌کوشید تا راههایی برای برطرف کردن نارضایتی پیدا کنید؟ ۵. اگر پدر و مادر و نامزدتان با هم اختلاف داشته باشند، احتمالا از کدام طرف جانبداری می‌کنید؟
ellena_1988

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۶۴,۸۰۰
۱۰%
تومان