بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شرط‌بندی | طاقچه
کتاب شرط‌بندی اثر آنتوان چخوف

بریده‌هایی از کتاب شرط‌بندی

۴٫۶
(۹۱۶)
زندگی‌کردن به هر نحوی بهتر از مرگ است
s.latifi
من از کتاب‌های شما بیزارم و از خرد و از موهبت‌های این جهان هم! همه‌ی این‌ها بی‌ارزش، فانی، واهی، فریبنده‌اند؛ مثل سراب. شما ممکن است مغرور و خردمند و خوب باشید، منتها مرگ چنان شما را از صفحه‌ی زمین محو می‌کند که گویی چیزی بیش از موش کور نبوده‌اید.
▪︎ sᴀʟᴠᴀᴅᴏʀ
به شخصه ـ اعدام را اخلاقی و انسانی‌تر از حبس ابد می‌بینم. اعدام فرد را در جا می‌کشد منتها حبس ابد آهسته آهسته. کدام جلاد انسانی‌تر عمل می‌کند؛ آن‌که در عرض یکی دو دقیقه شما را می‌کشد یا آنکه طی سال‌های متمادی جانتان را می‌گیرد؟
Amir
«شراب برانگیزاننده‌ی شهوت است و شهوت هم بدترین دشمن زندانی. به علاوه، هیچ چیز از این افسرده‌کننده‌تر نیست که تنهایی شراب بنوشی و کسی را هم نبینی. سیگار هم هوای اتاق را آلوده می‌کند»
باران
زندگی‌کردن به هر نحوی بهتر از مرگ است
AmirHossein[AHS]
کتاب‌های شما من را خردمند کردند. همه‌ی آنچه در طول عصرها فکر خلاق بشر پدید آورده در محفظه‌ی کوچک جمجمه‌ی من متراکم شده است. می‌دانم که از همه‌ی شما خردمندترم!
هانا F
زندگی‌کردن به هر نحوی بهتر از مرگ است
HP
اگر درختان سیب و پرتقال به ناگهان به جای میوه قورباغه و مارمولک بار بدهند یا گل‌های رز بوی اسب عرق کرده بدهند، شما حیرت خواهید کرد. من نیز متعجبم از اینکه شما بهشت را با دنیا عوض کرده‌اید!... نمی‌خواهم شما را درک کنم!
جو مارچ
ای مرد شوربخت! فراموش نکنید که تحمل حبس داوطلبانه بسیار دشوارتر از حبس اجباری است! فکر اینکه هر لحظه این اختیار را دارید که بیرون از زندان با آزادی قدم بزنید بودنتان در زندان را زهر می‌کند؛
y_d.h
با خواندن کتاب‌های شما، تا قله‌های «البرز» و «مون» بلان صعود کردم و از آنجا طلوع خورشید را دیدم و غروب را، که آسمان و اقیانوس و قله‌ها را با رنگ‌های طلایی و آتشین آغشته می‌کند، تماشا کردم.
هانا F

حجم

۱۳٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۳٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۶صفحه بعد