بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در باب خلوت‌گزینی | طاقچه
کتاب در باب خلوت‌گزینی اثر میشل دو مونتین

بریده‌هایی از کتاب در باب خلوت‌گزینی

انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۴.۰از ۸ رأی
۴٫۰
(۸)
انسان‌ها می‌بایست اشیاء را تابع و فرمانبردار خویش سازند نه اینکه خود را تابع و فرمانبردار اشیاء نمایند.
yazdaan
‌درخصوص دانشی که کسب نموده‌ای بیم نداشته باش، زیرا اگر تو خویشتنت را به‌واسطه آن اصلاح کرده باشی تاثیر آن از بین نخواهد رفت. ‌پاسخ آن مردی را به خاطر بیاور که از او پرسیده بودند که چرا می‌باید در هنری که‌اندک مردمی قادر به فراگیری آن هستند، چنین دچار زجر و محنت شود" برایم همین‌اندک نیز کافی است؛ یک نفر نیز کفایت می‌کند؛ حتی اگر هیچ کس هم نباشد باز کفایت می‌نماید. "
کتابدوست
در مکان‌های خلوت، برای خود جمعیتی انبوه باش.
آرام
اکثر لذات تنها به این جهت ما را در آغوش گرفته و نوازش می‌کنند که بتوانند ما را خفه کنند،
yazdaan
اگر بتوانیم باید همسر، فرزند، اموال و از همه بالاتر سلامتی داشته باشیم، اما نباید چنان بدان‌ها وابسته شویم که شادیمان منوط به ایشان باشد.
احسان رضاپور
من در میان آن گروه از انسان‌ها جای دارم که بسیار از این احساس[‌اندوه ]به دور هستند؛ من نه این احساس را دوست دارم و نه چندان به آن می‌اندیشم، اگرچه تمام دنیا از آن خرسند شده و تصمیم گرفته‌اند که با اشتیاق بسیاری پذیرایش باشند. ‌خرد آن را آراسته و پرهیزکاری و وجدان نیز در پی‌اش روان شده‌اند- چه تزئین عظیم و احمقانه ای. ‌منطقا این نه‌اندوه بلکه شرارت است که ایتالیائی‌ها آن را غسل تعمید داده‌اند، زیرا صفتی است که همیشه مضر و همیشه مجنون است. ‌رواقیون این احساس را بر پیروان خود ممنوع کرده‌اند زیرا فرد واجد آن را پست و بزدل می‌دانند.
esrafil aslani
تصور اینکه چگونه یک ذهن دقیقا بین دو تمایل موازی آونگ باقی می‌ماند، جالب است؛ چنین حالتی بی‌شک منجر به تصمیم نخواهد شد زیرا انتخاب مستلزم عدم برابری ارزش هاست؛ اگر کسی ما را مختار به انتخاب یک بطری نوشیدن و یک تکه گوشت نماید، در حالی که به یک‌اندازه میل به نوشیدنی و خوردن داریم، یقینا هیچ نتیجه‌ای جز آن که از گرسنگی و تشنگی بمیریم، در انتظارمان نخواهد بود!
ali73
تاریخ‌نگاری خوب، تاریخی است که توسط مردانی که خود عامل ایجاد وقایع بوده‌اند و یا در ایجاد آن نقش داشته‌اند نوشته شده باشد، یا لااقل توسط کسی که از چنین بخت مساعدی برخوردار بوده که در واقعه‌ای مشابه واقعه مدنظر مشارکت جسته باشد.
ali73
بیش از این نباید به آنچه دنیا درباره شما می‌گوید توجه نمائید، بلکه به آنچه درباره خودتان می‌گوئید متوجه شوید. ‌به درون خود بازگردید، اما پیش از آن خود را آماده نمائید تا در آن جا مورد استقبال قرار گیرید. ‌اگر ندانید که چگونه باید بر نفس خویش حاکم شوید، اعتمادتان بر نفس خویش، دیوانگی است.
yazdaan
بیائید شهامت بهره‌مندی از لذات زندگانی را داشته باشیم. این لذات برای زنده‌ها خلق شده‌اند؛ به زودی به خاکستر، شبح و اشخاصی که تنها در افسانه‌ها از آن‌ها یاد می‌شود، بدل خواهیم شد
yazdaan

حجم

۱۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد