بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آنچه سینما هست! | طاقچه
کتاب آنچه سینما هست! اثر مجید اخگر

بریده‌هایی از کتاب آنچه سینما هست!

۴٫۲
(۵)
فیلم‌سازان بد هیچ ایده‌ای ندارند و فیلم‌سازان خوب بیش از حد ایده دارند، در حالی که فیلم‌سازان درجه‌یک یک ایده بیشتر ندارند.
آروین
آن کسانی از میان ما که اساساً خطاب بازن را جدی گرفته‌ و خود را مخاطب آن قرار داده باشند، باید در جستجوی خود در پی سینما هوشیار باشند، چرا که سینما همواره با سیمایی تازه در برابرمان ظاهر می‌شود، و همواره در دورن خود دیگرگون می‌شود.
سعید ص.
سینما چیست؟ اجازه دهید به شما نشان دهم! بار نخوت‌آمیزی که در این «مانیفست» وجود دارد چیزی در حدود همین عنوان است،
سعید ص.
سینما چیست؟ اجازه دهید به شما نشان دهم! بار نخوت‌آمیزی که در این «مانیفست» وجود دارد چیزی در حدود همین عنوان است، باری که دوست داشتم آن را با انبوهی از مثال‌ها بر دوش بگیرم.
سعید ص.
هر چه نباشد، جستجوی خود بازن در قالب ۲۶۰۰ مقاله ظاهر شد که حجم انبوهی از فیلم‌ها از هر نوع و هر شکل را به تمامی معانی کلمه «مرور» می‌کردند. اما این کتاب رسالت دیگری را دنبال می‌کند، و در نتیجه اگر فضای لازم برای این کار را نیز می‌داشتم، باز هم فیلم‌های زیادی را مطرح نمی‌کردم، چرا که با انتخاب نمونه‌هایی اتفاقی از میان انبوه هزاران فیلمی که هرساله در دنیا پخش می‌شوند، هدف ما برآورده نمی‌شود؛ هر حلقه‌ای از سلولوئیدِ فیلم‌برداری‌شده را نمی‌توان جزو مقوله‌‌ی «سینما» ، مطابق با تعریفی که می‌خواهم در این‌جا از آن ارائه دهم، دانست.
j.ebtehaj
ژان لویی باودری زمانی هشدار داد که سینما نوعی غار افلاطونی مدرن است که انسان‌ها درون آن، زنجیر‌ی ایدئولوژی، به مجموعه‌ای از سایه‌ها خیره می‌شوند. ب
Ali Saffar

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد