بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران اثر جو اوئن

بریده‌هایی از کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران

۴٫۰
(۵)
با اتمام بحران‌ها، کمتر به‌سبب کارهایی که انجام داده‌اید به یاد آورده می‌شوید، در مقابل، بیشتر نوع برخوردتان حین بحران مرور می‌شود. اگر ترس در وجودتان باشد، هرگز دست به‌کاری نمی‌زنید، درعوض، انگشت اتهام به‌سوی دیگران دراز می‌کنید و آنان را مقصر قلمداد می‌کنید. حتی اگر غلبه بر بحران‌ها با موفقیت انجام پذیرد، دیگران چگونگی مواجهه‌ شدن شما با مسائل را به خاطر خواهند آورد. اگر در بدترین بحران‌ها، خیلی آرام، مطمئن، مثبت و متعهد رفتار کنید، در نظر دیگران کسی خواهید بود که در مقابله با مشکلات، موفق عمل کرده است.
هدی✌
• مثبت باشید. کارکنان، از ترس، شک و تردید متنفرند. مطمئن عمل کنید تا آنان با کمال میل از شما پیروی کنند. اگر قدم اشتباهی برداشتید نگران نباشید، چون در ادامه می‌توانید مسیرتان را تغییر دهید. مهم‌ترین مسئله این است که از حرکت نایستید.
هدی✌
. زمانی که زندگی به نقطه‌ای می‌رسد که رنگِ یکنواختی و رخوت به خود می‌گیرد، بحران‌ها هستند که به آن رنگ و لعابی تازه می‌بخشند و آن را معنادار می‌کنند. بعد از اتمام بحران‌ها، شما می‌مانید و داستان‌های به‌جامانده از گذشته. از بحران‌ها دوری نکنید، بلکه آنها را در آغوش بگیرید. بحران، در هر سازمانی اجتناب‌ناپذیر است، سعی کنید آنها را رفع کنید.
هدی✌
اگر جلسه‌ای در پیش دارید، هرگز از آن به‌منزلۀ فرصتی برای تصمیم‌گیری استفاده نکنید. زیرا ممکن است تصمیمات اشتباهی اتخاذ‌ شود. در ملاقات‌ها و جلسات از الگوی ژاپنی‌ها استفاده کنید: آنها در جلسات، توافقاتی را که قبلاً با تک‌تک افراد و به‌طور جداگانه انجام داده‌اند، در حضور جمع بیان می‌کنند و این ملاقات‌ها را فرصتی برای کسب تعهد افراد می‌شمارند، نَه فضایی برای تصمیم‌گیری.
هدی✌

حجم

۲۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۲۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد