بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افسردگی نهفته | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

بریده‌هایی از کتاب افسردگی نهفته

۳٫۴
(۱۴۵)
ارزش ناتالی دیگر به انجام وظایف یا برآوردن انتظارات دیگران نبود؛ ارزش وجودی‌اش از دل کسی که می‌خواست باشد و چیزی که برایش اهمیت داشت سر برمی‌آورد. آموخت که چگونه کمال‌طلبی‌اش را کنار بگذارد. بپذیرد که ممکن است عصبانی یا خسته شود و شرم سنگینی را که بر سراسر زندگی‌اش سایه افکنده بود بشناسد.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
مدارای سالم مستلزم تیغه‌کشی احساسات است. همان‌طور که در بخش اول گفته شد، تیغه‌کشی احساسات یعنی احساسات خود را فعلاً در نهان‌خانهٔ عاطفی می‌گذارید تا حواستان به چیزهایی باشد که باید فوراً رسیدگی شوند، اما وقتی تنش از بین رفت، وقتی انرژی لازم را به دست آوردید، وقتی خلوت فراهم آمد، خلاصه به وقت مقتضی با آن احساسات خوب یا بد ارتباط برقرار می‌کنید. درمی‌یابید که چقدر بر شما تأثیر می‌گذارند. اگر دردناک باشند، برای التیام‌یافتن باید آسیب، اندوه، تیرگی و یأس را تحمل کنید. راه سالم کنارآمدن و مدارا با عواطف قدرتمند همین است.
کاربر ۴۴۶۷۵۷۹
پیش‌تر درنقل‌قولی از اندرو سالِمن گفتم: «اگر نقطهٔ مقابل افسردگی سرزندگی است، نقطهٔ مقابل افسردگی کاملاً نهفته پذیرش خویشتن است.»
me
آن‌هایی که به افسردگی کاملاً نهفته دچارند پشت نقاب کمال پنهان می‌شوند، اما از درون عمیقاً رنج می‌کشند
rezahasibi111
«کتاب مارگارت رادرفورد، افسردگی نهفته، دیدگاهی یگانه دربارهٔ یکی از علل شایع اما اغلب ناشناختهٔ افسردگی است. افرادی که دچار این نوع افسردگی می‌شوند تقریباً همیشه خوب به نظر می‌رسند و به‌ندرت رنج درونی‌شان را نشان می‌دهند؛ اگر اصلاً چیزی بروز دهند... آن‌ها، به علت کمال‌طلبی و توقعات بیجایی که از خودشان دارند، از افسردگی پنهانی رنج می‌برند. احساس می‌کنند که در تلهٔ وصف‌ناپذیر افسردگی گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند چگونه از آن رهایی یابند.
rezahasibi111
مراحل پنج‌گانهٔ شفا آگاهی، تعهد، رویارویی، پیوند، تغییر
alireza sadidi
اگر برای دوری از رنج‌ها همیشه نعمت‌های زندگی‌تان را می‌شمارید و نمی‌توانید احساسات دردناک را بپذیرید یا ابراز کنید، اگر گرفتار کمال‌طلبی و اضطراب ناشی از آن هستید، اگر کسی خود واقعی‌تان را نمی‌شناسد، ادامهٔ مطلب را بخوانید.
alireza sadidi

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۹
۲۰
صفحه بعد