بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت اسطوره | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب قدرت اسطوره اثر جوزف کمبل

بریده‌هایی از کتاب قدرت اسطوره

نویسنده:جوزف کمبل
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۳.۴از ۸ رأی
۳٫۴
(۸)
مویرز: امروزه چه کسی با استعاره‌ها صحبت می‌کند؟ کمبل: همه شاعران. شعر، زبانی استعاره‌ای است. مویرز: استعاره به توان بالقوه اشارت دارد. کمبل: بله، اما بیان فعلیت نهفته در پشت این جنبه مریی نیز هست. استعاره نقاب خداوند است که از طریق آن می‌توان جاودانگی را تجربه کرد.
Hana
باید فرایندی از تعلیم وجود داشته باشد که به شما کمک کند گوش‌های خود را باز کنید، به گونه‌ای که بتوانید استعارهای بشنوید نه لفظی و عینی.
Hana
مویرز: و بهشت، آن هدف آرمانی اغلب مردم، آیا در درون ما است. کمبل: بهشت و جهنم و همه خدایان در درون ما هستند. این دریافتِ بزرگ اوپانیشادهای هندی در قرن نهم قبل از میلاد است. همه بهشتها، همه خدایان و همه دنیاها در درون ما هستند. آنها رؤیاهای بزرگ شده‌اند، و رؤیاها تجلیات انگاره‌ای شکل انرژیهای بدن در کشمکش با یکدیگرند.
Hana
مویرز: در دوره قرون وسطا این احساس وجود داشت که جهان را باید به گونه‌ای قرائت کرد که گویی برای شما پیام‌هایی دارد. کمبل: یقیناً پیام‌هایی دارد. اسطوره‌ها به شما کمک می‌کنند که پیام‌ها را بخوانید. آنها احتمالات نمونه‌وار را برای شما بازگو می‌کنند.
Hana
گفته کمبل همه نام‌ها و انگاره‌های ما از خداوند، بر حقیقتی غایی دلالت می‌کند که بنا به تعریف، به فراسوی زبان و هنر راه می‌برد. اسطوره نیز یکی از نقاب‌های خداوند است ــ استعاره‌ای برای آنچه پشت دنیای مریی نهفته است.
Hana
هدف غایی جستجو باید کسب خرد و قدرت برای خدمت به دیگران باشد، نه رهایی و سعادت شخصی.
Hana

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۳۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد