بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیابت به زبان ساده | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب دیابت به زبان ساده اثر معصومه پاشاپور

بریده‌هایی از کتاب دیابت به زبان ساده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأی
۴٫۵
(۲)
اگر میزان قند خون شما کمتر از ۷۰ باشد یکی از اقدامات زیر را انجام دهید. • ۳ یا ۴ عدد شکلات (ماده قندی) میل کنید. • حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. • مصرف ۱/۲ فنجان آب میوه • مصرف ۱/۲ فنجان نوشابه معمولی– نه رژیمی • مصرف ۱ فنجان شیر • مصرف ۵ یا ۶ تکه آب نبات • مصرف یک قاشق چای خوری شکر یا عسل بعد از ۱۵ دقیقه مجدداً میزان قند خون خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که میزان آن به بالاتر از ۷۰ رسیده است.
هدی✌
مصرف مقدار زیادی از داروهای کاهنده قند خون، فراموش کردن یک وعده غذایی، تأخیر در خوردن یکی از وعده‌های غذایی، داشتن فعالیت بدنی بیش از حد معمول و مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند باعث کاهش قند خون شوند. گاهی مصرف برخی داروها برای درمان بیماری‌های دیگر نیز موجب کاهش قند خون می‌شوند
هدی✌
علائمی از قبیل تشنگی زیاد، خستگی، تاری دید و نیاز وافر به حمام کردن ممکن است نشانه‌هایی از افزایش قند خون باشند.
هدی✌
میزان HbA۱C کمتر از ۵/۵ معمولا نشان‌دهنده درمان مناسب دیابت و قند خون کنترل شده است. اگر میزان HbA۱C بیشتر از ۷ باشد میزان قند خون شما نیز بسیار بالا است و شما در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به عوارض دیابت مانند آسیب‌های کلیوی قرار دارید و ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی، فعالیت‌های ورزشی و یا داروهای مصرفی داشته باشید
هدی✌
کنترل HbA۱C (هموگلوبین A۱C) است. این آزمایش میانگین قند خون شما را در ۲ تا ۳ ماه گذشته نشان می‌دهد. پزشکان این آزمایش را تقریبا برای تمام افراد دیابتی و در خطر دیابت درخواست می‌نمایند. طبق آخرین استانداردهای جهانی این آزمایش بخشی از برنامه چکاپ سلامت برای افراد غیر دیابتی نیز می‌باشد. بیماران باید این آزمایش را حداقل ۲ مرتبه در سال انجام ‌دهند.
هدی✌
کنترل HbA۱C (هموگلوبین A۱C) است. این آزمایش میانگین قند خون شما را در ۲ تا ۳ ماه گذشته نشان می‌دهد.
هدی✌
علائم کتواسیدوز عبارتند از: استفراغ، ضعف، افزایش تعداد تنفس و بازدمی با بوی شیرینی.
هدی✌
چنانچه شما بیمار باشید یا میزان قند خون شما بیشتر از ۲۴۰ باشد باید وجود کتون در خون و ادرار شما بررسی شود.
هدی✌
آستانه‌ای که کلیه‌ها می‌توانند قند را باز جذب نمایند در افراد مختلف متفاوت است.
هدی✌
آلبومین از گروه پروتئین‌ها است. این آزمایش از این رو اهمیت دارد که در بیماران دیابتی یا افراد مشکوک به دیابت، وجود این ماده در ادرار یک پیش آگهی جهت احتمال نارسایی کلیوی می‌باشد و در صورتی‌که این آزمایش به موقع انجام شود می‌توان از نارسایی‌های جدی کلیه پیشگیری کرد. نوع نمونه لازم در این آزمایش، ادرار ۲۴ ساعته یا یک نمونه ادرار معمولی خواهد بود.
هدی✌

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان