بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیابت به زبان ساده | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دیابت به زبان ساده اثر معصومه پاشاپور

بریده‌هایی از کتاب دیابت به زبان ساده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأی
۴٫۵
(۲)
ورزش و فعالیت بدنی به دلائل زیر برای افراد دیابتی سودمند است: • به کاهش وزن کمک می‌کند. • به بهبود عملکرد انسولین در پایین آوردن قند خون کمک می‌کند. • برای سلامتی ریه‌ها مفید است. • انرژی و نشاط بیشتری به شما می‌دهد
هدی✌
اغلب برنامه‌های خودکنترلی تست قندخون را قبل از غذا، ۲ ساعت پس از غذا، در زمان خواب، ساعت ۳ صبح و زمانی که علایم و نشانه‌های افت قندخون را تجربه می‌کنید، توصیه می‌کنند.
هدی✌
میزان قندخونی که دستگاه گلوکومتر با استفاده از نمونه خون کامل نشان می‌دهد، کمتر از میزان قندخونی است که آزمایشگاه با استفاده از پلاسمای خون اندازه می‌گیرد. تقریبا همه دستگاه‌های گلوکومتر با ۱۰ درصد اختلاف نسبت به قندخونی که در آزمایشگاه کنترل می‌شود، نتیجه را نشان می‌دهند
هدی✌
گلوکومترهای خانگی با خون کامل (سلول و مایع پلاسما) که از طریق مویرگ‌ها گرفته می‌شود نتیجه را نشان می‌دهند در حالی که آزمایشگاه‌ها با استفاده از پلاسما یا سرم خون وریدی قندخون را تعیین می‌کنند.
هدی✌
توجه داشته باشید این است که تجزیه و تحلیل قندخون که در محیط مجهز آزمایشگاه انجام می‌شود، با نمونه خونی که در دستگاه گلوکومتر خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است بنابراین نتیجه‌ای که اعلام می‌شود، با هم تفاوت دارد چرا که هر کدام برای اندازه‌گیری قند از یک نمونه خون متفاوت استفاده می‌کنند.
هدی✌
بعضی از دستگاه‌ها نیاز دارند تا به طور مرتب تمیز شوند و در غیر اینصورت دقیق عمل نمی‌کنند. برای تمیز کردن دستگاه از آب و صابون و یک پارچه نرم استفاده نمایید و از آسیب رساندن به قسمت‌های حساس آن بپرهیزید.
هدی✌
اشتباهات رایجی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه آزمایش کنترل قند خون توسط گلوکومتر نادرست نشان داده شود، از جمله: ۱- ممکن است که نمونه خون به اندازه کافی نباشد و فضای نوار را به طور کامل نپوشاند. ۲- نوارها در مقابل رطوبت و حرارت بالا و سرما حساس هستند. ۳- گاهی اوقات از تاریخ انقضای نوار گلوکومتر گذشته است. ۴- احتمال دارد که کد نوار مورد استفاده شما با کد مشخص دستگاه یکی نباشد. ۵- ممکن است نوارهای مورد استفاده شما، نوارهای مخصوص این دستگاه نباشد. ۶- بعضی مواقع دستگاه گلوکومتر کثیف است و در نتیجه، پاسخ اشتباهی می‌دهد. ۷- امکان دارد دستگاه شما آسیب دیده باشد یا ضربه خورده باشد. ۸- گاهی نیز خود دستگاه گلوکومتر در محیط بسیار گرم و یا بسیار سرد قرار دارد. در صورتی که همه موارد فوق را کنترل نمودید و متوجه شدید هیچ‌یک از موارد بالا اشکال ندارد حتماً با شماره تلفن اعلام شده از سوی کارخانه سازنده تماس گرفته و مشکل را برایشان شرح دهید.
هدی✌
. برای تبدیل میلی‌گرم بر دسی لیتر به میلی مول بر لیتر کافی است عدد صفحه نمایش را بر ۱۸ تقسیم کنید.
هدی✌
دستگاه‌های ساخت آمریکا واحدشان میلی‌گرم در دسی لیتر و دستگاه‌های ساخت اروپا و کانادا واحد نمایش قندخون در آنها میلی‌مول بر لیتر است.
هدی✌
میزان قندخون یا به صورت میلی‌گرم در دسی لیتر و یا میلی‌مول بر لیتر در صفحه نمایشگر کوچک دستگاه ظاهر می‌شود. این واحد اندازه‌گیری قندخون دستگاه به کشوری که دستگاه را از آن خریداری‌ کرده‌اید بستگی دارد
هدی✌

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان