بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جنگ های ارزی | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب جنگ های ارزی اثر جیمز ریکاردز

بریده‌هایی از کتاب جنگ های ارزی

۴٫۴
(۳۸)
اگر دلار سقوط کند، امنیت ملی آمریکا نیز با آن سقوط خواهد کرد. اگرچه هنوز نتایج جنگ ارزی جدید مشخص نیست، اما اگر آمریکا و رهبران اقتصادی دنیا نتوانند از اشتباهات پیشینیان خود درس بگیرند، انتظار رخداد بد‌ترین سناریوها و اتفاقات در آینده، اجتناب‌ناپذیر است.
someone
اثرات چاپ دلار، جهانی است. با برنامه تسهیل کمی، فدرال رزرو عملا علیه تمام دنیا اعلان جنگ ارزی کرده است. بسیاری از اثرات ترسناک سیاست‌های فدرال رزرو در داخل آمریکا، در کشورهای دیگر نیز در حال ظهور هستند. چاپ دلار در آمریکا به معنای تورم بالاتر در چین، مواد غذایی گران‌تر در مصر و حباب بازار سهام در برزیل است. چاپ دلار به معنای کاهش ارزش بدهی‌های آمریکا به طلبکاران خارجی است و اینکه آنها به دلار ارزان‌تر بدهی خود را پس خواهند گرفت. کاهش ارزش دلار به معنای افزایش بیکاری در اقتصادهای در حال توسعه است، زیرا که صادرات آنها برای مصرف‌کننده آمریکایی گران‌تر درمی‌آید و بازار آنها در آمریکا کوچک‌تر می‌شود.
someone
ابزارهای ادعایی فدرال رزرو، یعنی نرخ بهره‌های بالاتر و شرایط پولی سفت و سخت‌تر، ممکن است به رکود اقتصادی منتهی شوند، یعنی همان چیزی که فدرال رزرو از ابتدا قصد اجتناب از آن را داشته است. اقتصاد آمریکا بر لبه یک چاقوی تیز بین رکود و ابرتورم قرار دارد. میلیون‌ها سرمایه‌گذار، صاحبان کسب و کار و شاغلان نمی‌دانند فدرال رزرو تا چه زمانی می‌تواند روی لبه این چاقو، تعادل خود را حفظ کند.
someone
در کشمکش بین تورم و تورم منفی، «دلار» همان نقش طناب را دارد. این دلار است که تمامی فشارهایی را که نیروهای متضاد بر آن وارد می‌کنند، متحمل می‌شود و بعد این فشارها را به تمام دنیا می‌فرستد. ارزش دلار نیز معیاری است برای اینکه گفته شود چه کسی مسابقه طناب‌کشی را برده است. با این ترتیب، این مسابقه طناب‌کشی نه یک مسابقه که در حقیقت جنگ ارزی تمام عیاری است. جنگی که حمله به ارزش تمامی سهام‌ها، اوراق قرضه و کالاها در سراسر جهان به حساب می‌آید.
someone
فریدمن در ضمن حدس زد اثرات تورمی افزایش نقدینگی ممکن است با تاخیر همراه باشد و بنابراین در کوتاه‌مدت، چاپ پول ممکن است تولید ناخالص داخلی حقیقی را افزایش دهد اما پس از آن، تورم ظاهر شده و دستاوردهای اولیه را زایل خواهد کرد.
kasra_tav

حجم

۵۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۵۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۰
۱۱
صفحه بعد