بریده‌های کتاب جنگ های ارزی
کشوری که پولش را ارزان‌تر می‌کند، ممکن است در نهایت کالاهایش از نظر خارجی‌ها ارزان‌تر به نظر بیایند، اما ممکن است که در این میان به خودش نیز صدمه بزند؛ زیرا مقدار بیشتری از پول ارزان خود را باید هزینه کند تا ورودی‌های مورد نیاز برای ساخت کالا را فراهم آورد
someone
بحران جدید احتمالا از بازار ارز آغاز خواهد شد و به سرعت به بازار سهام، اوراق قرضه و بازار کالا سرایت خواهد کرد. وقتی دلار سقوط کند، بازارهای قیمت‌گذاری‌شده به دلار نیز سقوط خواهند کرد و سراسیمگی و وحشت به سرعت به تمام دنیا سرایت خواهد کرد.
⬛ INFINITE ⬜
فرض کنید یک خودروی بنز آلمانی به مبلغ ۳۰ هزار یورو که پول رایج آلمان و دیگر کشورهای منطقه یورو است، قیمت‌گذاری شده باشد. حالا فرض کنید نرخ تبدیل یورو به دلار، ۱/۴ است؛ یعنی یک یورو، ۱/۴ برابر دلار ارزش دارد. به این ترتیب، قیمت خودروی آلمانی برابر با ۴۲ هزار دلار (۴۲۰۰۰=۱/۴×۳۰۰۰۰) می‌شود. حالا فرض کنید که ارزش یورو در برابر دلار به ۱/۱ کاهش پیدا کند. حالا همان خودروی بنز ۳۰ هزار یورویی معادل ۳۳ هزار دلار آمریکا (۳۳۰۰۰=۱/۱×۳۰۰۰۰) قیمت خواهد داشت. این کاهش در قیمت دلاری خودروی اروپایی از ۴۲ هزار دلار به ۳۳ هزار دلار، به معنای این است که این خودرو برای خریداران آمریکایی، خیلی بیشتر از قبل جذاب خواهد بود و علی‌القاعده در آمریکا فروش بیشتری خواهد داشت.
avghh
گسترده‌تر شدن رکود حتی ممکن است به کاهش فروش شرکت‌های اروپایی در آن کشورها نیز بینجامد، نه به دلیل مسائل مربوط به نرخ تبدیل ارز بلکه به دلیل اینکه حقوق‌بگیران خارجی، دیگر استطاعت خرید محصولات اروپایی را حتی در قیمت پایین‌تر هم ندارند.
دانشجوی خسته
کشور درگیر در جنگ ارزی، همیشه با قانون نتایج ناخواسته مواجه است.
M.Afshari
بانک مرکزی آلمان نشان داده بود در اقتصادی مدرن، پول کاغذی که به طلا متصل نیست، می‌تواند برای اهدافی کاملا سیاسی، ارزش خود را از دست بدهد و آن اهداف سیاسی نیز ممکن است به خوبی برآورده شوند. دیگر ملت‌های صنعتی بزرگ نیز این آموزه آلمان را از دست نداده و آن را فراگرفتند.
someone
کشورها با کاهش ارزش پول‌هایشان به فقیر کردن همسایه و اعمال تعرفه بر واردات مبادرت کردند و موجب فروپاشی تجارت جهانی شدند.
avghh
کشور درگیر در جنگ ارزی، همیشه با قانون نتایج ناخواسته مواجه است.
دانشجوی خسته
قبض دولت آلمان راهی برای استقراض و تامین پول مورد نیاز دولت این کشور برای پوشش کسری بودجه و پرداخت‌هایش بود. این کار، یکی از مخرب‌ترین و فراگیر‌ترین کاهش‌های ارزش پولی است که تا به حال یک اقتصاد پیشرفته بزرگ به خود دیده است. اعتقاد نادرستی وجود دارد که آلمان عمدا پول خود را نابود کرد تا از زیر بار پرداخت خسارات سنگین جنگ جهانی اول به انگلیس و فرانسه طبق معاهده ورسای، رهایی یابد
someone
مرحله به مرحله بعد از کاهش ارزش پول‌ها و ورشکستگی به دنبال آن، گویی اقتصادهای عمده دنیا برای غرق شدن رقابت می‌کردند و این کار آنها سبب اختلال شدید در تجارت، از دست دادن تولید و نابودی ثروت شد. طبیعت ناپایدار و خودنابودگر سیستم پولی بین‌المللی در این دوره، جنگ ارزی اول را به داستانی عبرت‌آموز برای اقتصاد امروز دنیا تبدیل می‌کند که همانند آن زمان، دنیا با چالش بدهی‌های عظیم غیرقابل پرداخت مواجه است.
someone

حجم

۵۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۵۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد