بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان شناسی پول | طاقچه
کتاب روان شناسی پول اثر مورگان هاوزل

بریده‌هایی از کتاب روان شناسی پول

۳٫۳
(۸)
من عاشق این نقل‌قول از ولتر هستم: «تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود؛ انسان‌ها کارهای تکراری می‌کنند.»
علی
«فقر به شما اجازه نمی‌دهد درد را احساس کنید.»
صابر
«موفقیت حقیقی این است که از سگ‌دو زدن دست برداشته و در راستای آرامش ذهنی‌ات قدم برداری.»
صابر
. ترفندِ مقابله با شکست این است که زندگی مالی خود را طوری برنامه‌ریزی و تنظیم کنید که یک سرمایه‌گذاری بد در اینجا و یک هدف مالی ازدست‌رفته در آنجا شما را با خاک یکسان نکند و بتوانید به‌رغم آن‌ها بازهم بازی را ادامه دهید تا شانس به نفع شما شود.
صابر
شانس و ریسک هر دو واقعیاتی هستند که نشان می‌دهند نیروهایی غیر از تلاش فردی نیز بر نتایج به‌دست‌آمده در زندگی تأثیر دارند. آن‌ها آن‌قدر شبیه به هم هستند که نمی‌توانید به یکی اعتقاد داشته باشید بی‌آنکه به دیگری احترام بگذارید. هر دو اتفاق می‌افتند، زیرا دنیا پیچیده‌تر از آن است که بگذارد صد درصد اقداماتتان به صد درصد نتایجتان منجر شود.
علی
بزرگ‌ترین شکست تک‌نقطه‌ای درمورد پول، تکیه کردن صِرف به یک فیش حقوقی جهت تأمین نیازها و هزینه‌های کوتاه‌مدت است؛ بی‌آنکه پس‌اندازی داشته باشید تا بین آنچه فکر می‌کنید هزینه‌هایتان است و آنچه ممکن است هزینه‌هایتان در آینده باشد، فاصله بیندازید.
صابر
خردِ داشتنِ فضایی برای خطا، پذیرش وجود ناشناخته‌ها (تردید، تصادفی بودن و شانس) است و این ناشناخته‌ها بخش‌های همیشگی زندگی هستند. تنها راه دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها، افزایش شکاف بین آنچه فکر می‌کنید اتفاق خواهد افتد و آنچه می‌تواند اتفاق بیفتد است؛ به‌طوری‌که همچنان قادر به جنگیدن در روز بعد باشید.
صابر
بیشتر مردم در اعماق وجودشان می‌خواهند ثروتمند باشند. آن‌ها درواقع آزادی و انعطاف‌پذیری می‌خواهند و این چیزی است که دارایی‌های خرج‌نشده می‌تواند به آن‌ها بدهد. اما این برداشت غلط در وجودشان ریشه کرده است که داشتن پول را همان هزینه کردن پول می‌دانند؛ طوری که نمی‌توانند محدودیت لازم برای ثروتمند شدن را ببینند و ازآنجاکه نمی‌توانیم این محدودیت‌ها را ببینیم، یادگیری آن نیز دشوار است.
صابر
فردا مانند دیروز نخواهد بود. نمی‌توانیم به دستاوردهای گذشته‌مان اعتماد کنیم. نمی‌توانیم خوش‌بین باشیم. نمی‌توانیم تصور کنیم که موفقیت دیروز به معنای خوش‌بختی فرداست.» در اینجا نیز دوباره بقا مهم است. نه «رشد» یا «هوش» یا «بینش.» توانایی دوام آوردن برای مدتی طولانی، بی‌آنکه فرسایش بیابی یا مجبور به تسلیم شوی، بیشترین تفاوت را می‌آفریند. این موضوع چه در سرمایه‌گذاری، چه در شغل و چه در کسب‌وکارتان باید زیربنای استراتژی‌هایتان باشد.
صابر
برای ایجاد نتایج عظیم، به نیروی شگرفی نیازی ندارید. اگر چیزهایی کم‌کم ترکیب شوند یا به کلام دیگر رشدی کوچک اتفاق بیفتد، همان اساس اولیه و کوچک می‌تواند سوختی برای رشد آینده باشد و نتایج بسیار عظیمی به بار بیاورد که شاید در یک نگاه منطقی به نظر نرسد. این موضوع ممکن است آن‌قدر غیرمنطقی باشد که شما آنچه امکان‌پذیر است، خاستگاه آن رشد فزاینده و علت و ریشهٔ آن را دست‌کم بگیرد. و درمورد پول هم این موضوع صادق است.
صابر

حجم

۳۳۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۳۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد