بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیباچه ای بر فرگشت انسان | طاقچه
کتاب دیباچه ای بر فرگشت انسان اثر سیلوانا کاندمی

بریده‌هایی از کتاب دیباچه ای بر فرگشت انسان

انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأی
۴٫۰
(۵)
ما داریم به روزی نزدیک می‌شویم که کل اکوسیستم‌ها ناپدید می‌شوند و مصرف یک سال اهالی سیاره بیش از آنچه سیاره می‌تواند تولید کند می‌باشد. با این حال، روشن است که گذار شناختی جدید در انسان در حال آغاز شدن است که ما را از ذهنیت نوسنگی به سمت نوع جدیدی از زندگی سوق می‌دهد. اما دقیقاً چه نوع؟ دانستن این موضوع هنوز دشوار است، اما آنچه در کشورهای توسعه‌یافته اتفاق می‌افتد سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد: مردم فرزند کمتری می‌آورند و بسیاری از شغل‌ها اکنون در فضای مجازی انجام می‌شود. لذت زندگی و نیاز به معنا بخشیدن به زندگی از ارزش‌های مهم فرهنگ امروز است.
motahare____sjafari
آنچه ما به‌طور قطع می‌دانیم این است که نوعی از انسان بیش از ۲ میلیون سال پیش وارد آسیا شده است. این امر هم در جنوب چین و هم در جزایر جنوب شرقی آسیا ثابت شده است.
کاربر ۶۱۲۱۱۹۰
در انسان، این ژن با نام FOXP۲ نقش مهمی در گفتار حرفه‌ای دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات به‌عنوان "ژن زبان" شناخته می‌شود. این ژن که در کروموزوم ۷ واقع شده است
کاربر ۶۱۲۱۱۹۰
انسان از تبار ابزارساز میمون جنوبی ظاهر شد که نتیجهٔ پیوند دوپدالیسم و انتقال فرهنگی بود!
کاربر ۶۱۲۱۱۹۰
در سال ۱۷۴۸، بشر برای نخستین بار رسماً حیوان شناخته شد. کارل لینئوس، گیاه‌شناس و جانورشناس، در کتاب خود، سیستم طبیعت، ما را در گروهی از گونه‌های جانوری مرتبط قرار داد ـ یک تیره ـ که او آن را هومو (انسان) نامید و ما را به‌عنوان گونهٔ ساپینس به معنای خردمند طبقه‌بندی کرد. امروزه، هوموساپینس تنها شکل انسانی موجود است.
کاربر ۶۱۲۱۱۹۰

حجم

۳۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۳۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۹,۶۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد