بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دلبسته | طاقچه
کتاب دلبسته اثر امیر لوین

بریده‌هایی از کتاب دلبسته

امتیاز:
۴.۰از ۶ رأی
۴٫۰
(۶)
اصل دلبستگی به ما می‌آموزد که بیش‌تر انسان‌ها به‌اندازهٔ نیازهای برآورده‌نشده‌شان نیازمندند.
فائزه خوشدل
ما اغلب به تعارضات به‌عنوان بازی برد و باخت نگاه می‌کنیم: یا تو پیروز می‌شوی یا من. اما نظریهٔ دلبستگی نشان می‌دهد که شادی ما در گرو شادی شریک‌مان و برعکس است. این دو موضوع تفکیک‌ناپذیرند. فرانک و سندی با وجود تمایلات متفاوت‌شان، سعی در هماهنگ‌شدن با یک‌دیگر دارند تا با سازگاری با هم احساس رضایت کافی به دست آورند. از منظر دلبستگی، این یک تجربهٔ بسیار ارزشمند است.
Asra
. وقتی شریک ما به‌عنوان پایگاه امن و لنگر عاطفی عمل می‌کند، قدرت و اشتیاق لازم را برای ورود به جهان و استفادهٔ بهینه از خودمان خواهیم داشت. این‌جاست که او کمک می‌کند تا به بهترین نسخهٔ خودمان تبدیل شویم، همان‌طور که ما چنین نقشی در برابر آن‌ها داریم.
Asra
در این کتاب هم‌چنین نشان داده‌ایم که سبک‌های دلبستگی ناهماهنگ می‌توانند منجر به نارضایتی زیادی در زندگی زناشویی شوند، حتا برای افرادی که یک‌دیگر را بسیار دوست دارند. اگر در چنین رابطه‌ای هستید، به دلیل احساس نیاز یا نارضایتی خودتان را سرزنش نکنید. وقتی اساسی‌ترین نیازهای افراد برآورده نشوند، عشق به‌تنهایی نمی‌تواند رابطه را به سرانجام برساند. اگر این کتاب را خوانده‌اید و می‌دانید که دارای چه نوع سبک دلبستگی‌ای هستید، می‌توانید از زاویه‌ای کاملاً متفاوت با این مشکل مقابله کنید.
Asra
بیان مؤثر نیازهای عاطفی بسیار کارامدتر از آن است که طرف مقابل ذهن شما را بخواند. در واقع، شما شخصیت زنده‌ای هستید که باید شنیده شوید، و این درها را برای گفت‌وگوی احساسی عمیق‌تر باز می‌کند.
💙Mavi
دایرهٔ درونی: وقتی با شما مانند خاندان سلطنتی رفتار می‌شود -سلامتی شما برای هیچ‌کس در درجهٔ دوم قرار ندارد. ‌ -شما در وهلهٔ اول خاطرجمع هستید. -نظر شما بیش‌ترین اهمیت را دارد. -احساس تحسین و حمایت می‌کنید. -نیاز شما به نزدیکی با نزدیکی بیش‌تر پاداش داده می‌شود. بسیاری از افراد در روابط اضطرابی ـ اجتنابی فکر می‌کنند که «حلقهٔ درونی سلطنتی» واقعاً وجود ندارد و همهٔ افراد تجربهٔ حلقهٔ درونی یکسانی دارند. آن‌ها بر این باورند افراد دیگر در مورد آن‌چه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد صادق نیستند. اما ما این‌جاییم تا بگوییم که وجود دارد و اصلاً اتفاق نادری نیست.
💙Mavi
به‌طور خلاصه، کریگ بر خلاف شخصیت دوست‌داشتنی و دلسوزی‌اش که به بقیهٔ جهان نشان می‌داد، با مارشا به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی او دشمن است («کریگ مرد بزرگ و تأثیرگذاری بود. افرادی که از کریگ شناخت سطحی داشتند، او را فرد خوبی می‌دانستند»). این دوگانگی مارشا را گیج کرد. با این‌که مارشا نزدیک‌ترین فرد به او بود اما با او به بدترین شکل رفتار می‌کرد. چه‌طور ممکن بود با همه مهربان و با مارشا تا این اندازه بدرفتار باشد؟ اصلاً منطقی نبود. مارشا فکر می‌کرد که اگر بتواند به کریگ بفهماند که با او بدرفتاری می‌کند، پس با او نیز مانند بقیه رفتار خواهد کرد. مارشا نمی‌دانست که بدرفتاری کریگ به دلیل صمیمیت کم نیست، بلکه ناشی از نزدیکی بیش از حد است. در واقع، او در حلقهٔ درونی کریگ زندگی می‌کرد.
💙Mavi
اگر فردی اجتنابی هستید... شاید هیچ دلیلی نتواند دو نفر را به هم نزدیک‌تر یا درک یک‌دیگر را آسان‌تر کند، اما ارتباط مؤثر برای افراد اجتنابی نیز راه‌کار دارد. شما به‌عنوان فرد اجتنابی، اغلب از نیاز خود به فاصله و جدایی آگاه نیستید و، بدون آن‌که دلیل آن را بدانید، فقط احساس می‌کنید که نیاز به دورشدن دارید. شاید وقتی این احساس به شما دست می‌دهد، فکر کنید که برای شریک خود چندان جذابیت ندارید، اگر این‌طور است، پس چه دلیلی برای ادامه رابطه وجود دارد؟ وقتی طرف مقابل «آن شخص خاص» نیست، پس چرا عذاب را طولانی کنیم؟
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
اگر اضطرابی هستید... وقتی احساس می‌کنید موضوعی در رابطه آزارتان می‌دهد، سریع غرق احساسات منفی می‌شوید و به افراط فکر می‌کنید. بر خلاف افراد ایمن، انتظار ندارید که طرف مقابل پاسخ مثبتی بدهد، بلکه عکس آن را پیش‌بینی می‌کنید. شما رابطه را امری شکننده و ناپایدار تلقی می‌کنید که هر لحظه ممکن است فرو بریزد. این افکار و فرضیات بیان مؤثر نیازها را برای‌تان دشوار می‌کند. اغلب هنگام صحبت با شریک خود، تهاجمی، اتهامی، انتقادی یا تهدیدآمیز برخورد می‌کنید. و طرف مقابل به‌جای دادن اطمینان خاطری که جویای آن هستید، ممکن است شما را پس بزند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
-بپذیرند شریک‌شان در برخی موضوعات خاص اصلاً فعال نیست و دیگر به او اصراری برای تغییر نکنند. ‌ -وقتی که شریک‌شان فاصله می‌گیرد، بپذیرند که این طبیعت اوست و دست از آزار و برچسب‌زدن بردارند. -بیاموزند کارهایی را که قبلاً انتظار داشتند با شریک خود انجام دهند، به‌تنهایی پیش ببرند. -با دوستان هم‌فکر خود در فعالیت‌هایی شرکت کنند که شریک‌شان تمایلی به شرکت در آن‌ها ندارد. -بیاموزند که از کاری که شریک‌شان انجام می‌دهد تشکر کنند و کاری را که انجام نمی‌دهد نادیده بگیرند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد