بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صخره ماه | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب صخره ماه اثر هلن افشار

بریده‌هایی از کتاب صخره ماه

نویسنده:هلن افشار
انتشارات:نشر جوانه توس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳۲ رأی
۴٫۳
(۳۲)
دلم می‌خواهد با کسی درباره‌ی اتفاقات امروز صحبت کنم.
SaNaZ
در دام تو خسته‌ای نیست چو من وز جور تو دلشکسته‌ای نیست چو من برخاستگانِ عشق تو بسیارند لیکن به وفا نشسته‌ای نیست چو من
Parinaz
«نه من و نه هیچ انسانی دگر، توانایی دیگرگون کردن وقایع جهان را ندارد. و برای کسی مقدور نیست تا اراده نماید که در فلان بلد و فلان خانواده یا فلان سال و زمانه تولد یابد، لیکن هرکسی را عمری است که بضاعت اوست و من این عمر را جامه‌ی عشق پوشانده و به تو پیشکش نمودم.»
Parinaz
آدم‌ها وقتی ازدواج می‌کنند دیگر نیازی ندارند تا با مرور کردن کارهایشان، به اشتباهاتشان پی ببرند، چون همسری دارند که تمام وقت به مرور کردن اشتباهاتشان می‌پردازد.
SAHO14
فرق آدم و حیوان در آن است که به حال هم‌نوعان خود بیاندیشد
Hossein shiravand
هم مستم و هم غلام سرمستانم بیزار ز زهد و بنده ایمانم من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم
Hossein shiravand
لیکن همیشه خوشی و ناخوشی زندگی درهم آمیخته و همانند دو روی سکه، در کف ماست. یعنی همان زمانی که گمان داریم سعادتمندیم، ناخوشی در کنار ما است و هنگامی‌که می‌پنداریم به پایان رسیده‌ایم، دری گشوده می‌شود. از این بابت پسندیده است که همواره بر این دو روی سکه آگاه باشیم و به هیچ‌کدام بیشتر از حد میدان ندهیم. و خردمند آن است که به نعمتی و عشوه‌ای که زمانه دهد فریفته نشود و برحذر باشد از باز ستاندن نعمات که سخت زشت و بی‌محابا ستاند.
Hossein shiravand
لزومی نداره با هرچی شکل ما نیست بجنگیم و متنفر باشیم و حذفش کنیم.
erfan
«زندگی کردن تو این فضا چه حسی داره؟» - بستگی به آدمش داره. اگه نفهمی خواسته‌های خودت چی هست، زندگی هر جایی که باشی، مشکله. چون شهر، محله یا حتی اگه کشورت رو عوض کنی، بازم مشکل اصلی خودتی که همه جا باهاته. فرق نداره زنی یا مرد، پیری یا جوون، پولداری یا بی‌پول. عامل نارضایتی درونت هست. به نظرم بالای کوه یا پایین کوه اونقدر مهم نیست که خود فرد مهمه.
کاربر... :)
کسی که دم از عاشقی می‌زنه اما می‌خواد عشقش رو محدود کنه، کنترل کنه و تحت فرمان داشته باشه، داره تو دایره‌ی غرایز بقای نسل خودش، زندگی می‌کنه. حالا اگه آدمی پیدا بشه که خواسته‌های عشقش را درک کنه و به اون خواسته‌ها احترام بذاره، از دایره‌ی حیوون‌ها فاصله گرفته و به آگاهی نزدیک شده.
erfan

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان