بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کنترل ذهن وراج | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب کنترل ذهن وراج اثر ایتن کراس

بریده‌هایی از کتاب کنترل ذهن وراج

نویسنده:ایتن کراس
امتیاز:
۳.۴از ۴۳ رأی
۳٫۴
(۴۳)
درحقیقت، تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که منابع حمایتی خود را متنوع می‌کنند -یعنی برای نیازهای مختلف به افراد متفاوت رجوع می‌کنند- بیشتر از بقیه سود می‌برند. در اینجا مهم‌ترین نکته این است که باید بعد از وقوع یک رویداد برانگیزانندهٔ وراجی ذهن، موشکافانه و جدی به این مسئله فکر کنی که چه کسی به تو کمک کرد و چه کسی نکرد. به این ترتیب، «هیئت مشاوران» خود را می‌سازی؛ و البته ناگفته نماند که در عصر اینترنت می‌توانیم به منابع مشورتی جدیدِ بی‌سابقه‌ای به‌طور آنلاین دسترسی یابیم.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
افرادی که احساس‌های خود را در فضای مجازی بیش از حد با دیگران به اشتراک می‌گذارند، با این کارشان هنجارهای ناگفته را زیر پا می‌گذارند و کاربران آرزو می‌کنند کاش آن‌ها در دنیای واقعی به دنبال جلب حمایت دوستانشان باشند.
re8za8
همدلی قابلیتی است که ما در خود پرورش داده‌ایم چون به بقای گونه‌مان کمک کرده است.
re8za8
در سیر طولانی تاریخِ گونهٔ ما،‌ فضای مجازی صرفاً یک محیط جدید است که مقدار زیادی از زمانمان را در آن می‌گذرانیم. و البته محیط‌ها فی‌نفسه خوب یا بد نیستند. مفید یا مضر بودنشان به این بستگی دارد که ما چطور با آن‌ها تعامل می‌کنیم
re8za8
آدم‌ها بهتر فکر، احساس و عمل می‌کنند وقتی که موقعیت استرس‌زای مقابلشان را به چشم یک چالش ببینند نه یک تهدید -
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
گذر زمان و حذف عوامل فیزیکیِ برانگیزانندهٔ همدلی، شبکه‌های اجتماعی به مکانی مستعد برای بروز جنبه‌های ناپسند صدای درون تبدیل شده‌اند. این امر می‌تواند به افزایش جر و بحث، دشمنی و وراجی ذهنِ هر دو نفر، و مسلماً در بلندمدت، کل جامعه منجر شود. همچنین معنایش این است که ما، بیش از هر زمانی، اطلاعات را به حدی افراطی به اشتراک می‌گذاریم.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
در تحقیقی که بیش از هزار دانش‌آموز دورهٔ راهنمایی را به‌مدت هفت ماه زیر نظر گرفته بود،‌ معلوم شد دانش‌آموزانی که مستعد نشخوار ذهنی بودند، در مقایسه با بچه‌هایی که زیاد اهل این کار نبودند، بیشتر با بقیه حرف می‌زدند. ولی این مسئله بیشتر به ضررشان تمام می‌شد تا به نفعشان، و انبوهی پیامد دردناک به‌دنبال خود داشت از جمله: به لحاظ اجتماعی نادیده گرفته شدن و طرد شدن، موضوعِ شایعات و غیبت‌های هم‌قطاران شدن، و حتی با خشونت تهدید شدن.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
و البته صدای درون به حافظهٔ فعال متصل است.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
بنابراین اگر وراجی انسان با خودش کمک زیادی به بقای او نمی‌کرد، قاعدتاً خبری از آن نبود.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷
یک فکرْ فکر دیگری را بیدار می‌کرد. گاهی اوقات فکرِ خطورکرده به ذهنشان سازنده بود؛ گاهی نبود.
کاربر ۲۶۳۴۴۴۷

حجم

۲۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۲۵,۵۰۰
۵۰%
تومان