بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دلبر | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب دلبر اثر مهرداد تیموری

بریده‌هایی از کتاب دلبر

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأی
۱٫۰
(۱)
دوست داریم انسان‌های صادق و راستگو را
n re
انسان سالک نیز به برکت عشق، نزد پروردگار ارج و قرب پیدا می‌کند.
n re
موهبتی بیش‌تر و بالاتر از این‌که خداوند متعال در سینهٔ شما چیزی مانند عشق ودیعه گذارده؟ به واقع عشق است، که بالاترین درجهٔ شان انسان می‌باشد.
n re
ما که عادت کرده‌ایم، دستان آغشته به عسل خود را خون‌آلود تحویل بگیریم از دهان این انسان‌ها.
n re
روا نباشد بیش از این فشار بر رعایا.
n re
خلاصه پس از مذاکرات و رایزنی‌های بسیار و کلنجار رفتن‌های فراوان، فهمیدیم که مزهٔ دهان‌شان مواد کثیفی به نام نفت بود که البته برای آبزیان هم مضر است. که به تازگی در دریای جنوب ملک‌مان یافت می‌شود و خوشبختانه ملک اصلا مد نظرشان نبود پس برای ما هم بهتر شد. تاریخ و آیندگان هم نمی‌گویند؛ شاه بی‌کفایتی‌ست، که ملک و اراضی از کف بداده‌ایم و باقی هرچه می‌شود، باشد. ضمن این‌که به حمدا... با پاک‌سازی این مادهٔ کثیف از دریا، جان بسیاری از آبزیان هم در امان می‌ماند. خدا را شکر که پناه ملک‌مان هستیم و این معامله برای ما سرشار از برد و پیروزی‌ست. برای صیادان ماهی‌گیر نیز بهتر است.
n re
مهم نیست، خدا بزرگ است. درواقع مدبر اصلی پروردگار است ما که بهانه هستیم.
n re
خواستیم کباب تناول کنیم باز هم خاطر دلبر آمد و کباب‌مان نمود.
n re
خداوند کسانی که دوست‌ترشان می‌دارد هم منصب و ارج قرب‌شان می‌دهد و هم آزمون سخت‌تری بر آن‌ها نسبت به افراد عامی می‌گمارد
n re
وای که این فرنگی‌ها چه‌قدر هالو هستند. آخر مگر می‌شود میوه‌ای این‌چنین ملس را پرتقال نامید؟ نامی بسیار مسخره و سخت. اصلا معلوم نیست که چه معنی دارد! گناه است به والله برکت خداوند را این‌گونه خطاب نمایند. این‌ها کاملا بی‌ایمان گشته‌اند و به نعمات پروردگار اصلا توجه نمی‌نمایند. کی باشد که قهر پروردگار به سبب بی‌دینی این فرنگی‌ها دامن ما را هم بگیرد. سریع فرمودیم اجلاس کنند و درباریان تجمع نمودند. میرزا را فرمودیم: - تحریر کن. پس از این اگر میوه‌ای با این شمایل و کمالات وارد ملک‌مان شد نامش را دلبر می‌نامیم. تحدی از این امر مجازاتی دارد بس نابخشودنی.
n re

حجم

۱۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان