بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روح یک زن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب روح یک زن اثر ایزابل آلنده

بریده‌هایی از کتاب روح یک زن

انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۵۶ رأی
۳٫۱
(۱۵۶)
نه! ساکت باش! تو زیباتر نیستی وقتی مبارزه می‌کنی، جذابی وقتی برای به دست آوردن چیزی که به تو تعلق دارد می‌جنگی وقتی سکوت را برنمی‌تابی و وقتی واژه‌های تو گزنده‌اند وقتی دهانت را باز می‌کنی و هر آنچه پیرامونت هست شعله‌ور می‌شود. نه! ساکت باش، تو زیباتر نیستی فقط کمی بی‌حس و بی‌جنب‌وجوشی یک چیز را در مورد تو می‌دانم آن هم اینکه تابه‌حال، کسی را ندیده‌ام که شوق زندگی بی حدی داشته باشد زندگی کند و فریاد بزند. «بسوزان» سروده میگل گین
Reyhane Asayesh
پیری برای یک سالخورده نسبت تحقیرآمیزی است. اما من در استفاده از این کلمه اصرار دارم. زیرا از بالا بودن سنّم احساس غرور می‌کنم. هر سالی که زندگی کرده‌ام و هر چروکی که بر چهره من افتاده حکایت‌ها دارد.
Mahya
مارگارت آتوود نوشته است: «مردان از این می‌ترسند که زنی آن‌ها را مسخره کند. اما زنان از این می‌ترسند که مردی آن‌ها را بکشد.»
Mahya
هر چه میزان مردسالاری بالاتر و قطبی شدن جنسیتی بیشتر باشد، خشونت علیه زنان هم زیادتر است.
دو روح در یک بدن (شیلا)
چرا تجاوز به زن و آزار و اذیت زن جزء مصداق‌های حقوق مدنی و حقوق بشر نیست؟ آیا ما زنان باید سکوت کنیم؟ چرا همچون جنگ علیه مواد مخدر، علیه تروریسم، علیه جنایت، علیه این خشونت‌ها هم اعلام جنگ نمی‌شود؟ پاسخ این سؤال روشن است. در بعضی از نقاط جهان، خشونت و ترس ابزار کنترل‌اند.
named.aida
فرض بر این بود که زن، به‌طور طبیعی، عفیف و پرهیزکار است و باید اغوا شود. فرض بر این بود که زن نباید احساساتش را عیان کند و باید تظاهر کند که میلی به ارتباط با همسر خود ندارد. اگر زنی میل و رغبت خود را بی‌ریا آشکار می‌کرد، به‌عنوان زن بی‌بندوبار و سست‌اراده برچسب می‌خورد. اگر زنی در برابر خواست مردی کوتاه می‌آمد، مرد احساس پیروزی می‌کرد. آن وقت، آن زن بدنام و از او به‌عنوان سلیطه و گستاخ یاد می‌شد. زن نباید امیال خود را ابراز می‌کرد. هر نوع علاقه خارج از قاعده او کج‌راهی و گناه تلقی می‌شد.
Ham_Dam
انسان‌ها می‌آیند و می‌روند. حتی نزدیک‌ترین اعضای خانواده از گرد انسان پراکنده می‌شوند. دلخوش کردن به هر چیز و هر کس بیهوده است.
دو روح در یک بدن (شیلا)
زیبایی ظاهری خوب است، اما بهتر از آن داشتن هدف، مهربانی و خوش‌خلقی است.
دو روح در یک بدن (شیلا)
من از لفظ «دوران شما» بدم می‌آید. من که هنوز زنده‌ام. هنوز دوران من تمام نشده است.
کاربر ۱۲۶۹۷۸۷
بعضی از مردان از قدرت جسورانه زنان می‌ترسند. برای همین است که قرن‌ها از هر ابزاری برای دفاع از رفتار خود استفاده کرده‌اند. برای همین است که در بعضی کشورها زنان در حوزه‌های اندیشه، اقتصاد و هنر در مضیقه‌اند. در گذشته، زن‌ها به‌اتهام جادوگری شکنجه و زنده‌زنده سوزانده شده‌اند. آن‌ها جادوگر نبودند. زیاد می‌دانستند و از قدرت دانش برخوردار بودند.
دو روح در یک بدن (شیلا)

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان