بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۴۰ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
حرف من این است که بذرهای عظمت را چنین ارزان از کف ندهیم. می‌گویم شتابِ دیوانه‌وار به‌سوی چیزهای بی‌ارزش را پایان دهیم و نرم‌نرمک حرکت به سوی والایی را آغاز کنیم. چیز مهمی برگزینید، هدف مشخصی انتخاب کنید و از امروز آغاز کنید. هیچ‌گاه رؤیاهای‌تان را ناامید نکنید.
ARF.8
از دید من، معنا در زندگی یعنی به گوشه‌ای از این عالم ارزشی اضافه کنی. هرچه بیشتر به زندگی افراد ارزش‌ساز، اسطوره‌ها و بزرگان نگاه می‌کنم، بیشتر به این حقیقت پی می‌برم که همهٔ آن‌ها در یک خصوصیت مشترک‌اند؛ آن‌هایی که ارزش بیشتری به این دنیا اضافه می‌کنند همان‌ها هستند که به «نه‌گفتن» تمایلی حیرت‌انگیز دارند؛ نه‌گفتن به هر چیزی که آن‌ها را از تنها اولویت زندگی‌شان بازمی‌دارد.
Amin
«شما هیچ‌گاه نمی‌توانید فقط یک رفتار خود را عوض کنید. رفتارهای ما درهم‌تنیده‌اند، بنابراین با تغییر یک رفتار سایر رفتارها نیز تغییر می‌کنند.»
حنا؛
ایده‌های نوآورانه زمانی شکل می‌گیرند که ترکیب جدیدی از اجزای پیشین به دست بیاید. به عبارتی، تفکر خلاقانه به معنای خلق ایده از هیچ نیست، بلکه به معنای ساخت و پرداخت دانسته‌های فعلی و استفاده از این دانسته‌ها در قالبی نو برای خلق ایده‌های جدید است.
Amin
نسیم طالب کار را یکسره کرده و قاعده‌ای کلی برای همهٔ خواننده‌ها ارائه کرده است: «کتاب خوب در دومین دورِ مطالعه بهتر می‌شود، کتاب عالی در سومین دور. کتابی که ارزش دوباره خواندن ندارد ارزش خواندن ندارد.»
Amin
«دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
Amin
هر چقدر مسائل را بیشتر با این نگاه می‌بینم، بیشتر به این حرف ایمان می‌آورم که میل به شروع یا خواستن کوچک‌ترین چیز در زندگی است که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.
dsh
اگر می‌خواهید جایی بروید، کاری انجام دهید یا کسی شوید، تصمیم بگیرید. همین که در مورد هدف‌تان با خودتان به تفاهم برسید، بقیهٔ دنیا هم برای تحقق آن هدف به شما کمک می‌کند یا از سر راه‌تان کنار می‌رود. در هر دو حال ضرر نکرده‌اید. نباید همهٔ کارها را با هم انجام دهید. فقط یک کار وجود دارد که همین الآن باید انجام دهید؛ کاری که شما را فرامی‌خواند؛ کاری که برای‌تان مهم است؛ کاری که مقدر شده به دست شما انجام شود.
dsh
تنها انتخاب غلط این است که انتخابی نداشته باشید.
dsh
عشق‌بازی با ایدهٔ خام هنر نیست، هنر آن است که ایدهٔ خام را با بهبودهای پیاپی به مرحلهٔ پختگی و تکامل برسانید.
حنا؛
«افراد طبق باورهای‌شان پذیرفته یا محکوم می‌شوند. یکی از کارکردهای ذهن شاید حفظ‌کردن باورهایی باشد که بیشترین متحدان، حامیان و طرفداران را دور دارندهٔ آن باور جمع می‌کند، نه حقایقی که بیشتر احتمال دارد درست باشند.»
کاربر ۱۲۴۸۵۰۵
وقتی از عادت‌ها صحبت می‌شود، پای سرعت متوسط به میان می‌آید و اگر بخواهیم روراست باشیم، بسیاری از ما از سرعت متوسط‌مان راضی نیستیم. حقیقت این است که هر کس می‌تواند یکی دو روز جوگیر شود، ولی فقط افراد معدودی هستند که می‌توانند روالی را هفته‌ها مستمر ادامه دهند. خودتان را به‌دلیل سرعت متوسط کم قضاوت یا شماتت نکنید، در عوض، دربارهٔ اتفاقات پیرامون‌تان هوشیار باشید، بدانید هر اتفاقی تحت نظارت و اختیار شماست و این حقیقت را بپذیرید که تغییرات کوچک ولی مداوم در عادت‌های روزانهٔ شما به افزایش چشمگیر سرعت متوسط‌تان می‌انجامد. برای رسیدن به نتایج خیره‌کننده در سلامتی، کار و زندگی‌تان، تلاش زیاد نیاز نیست، کافی است پیوسته و مستمر حرکت کنید.
سورینام
برای این‌که کاری را پشت گوش نیندازید، راهی پیدا کنید که آن را در کمتر از دو دقیقه شروع کنید.
f.r
حرف من این است که بذرهای عظمت را چنین ارزان از کف ندهیم. می‌گویم شتابِ دیوانه‌وار به‌سوی چیزهای بی‌ارزش را پایان دهیم و نرم‌نرمک حرکت به سوی والایی را آغاز کنیم.
Parisa
هدف مشخص به شما راه را نشان می‌دهد و نمی‌گذارد در منجلاب فعالیت‌های بی‌اهمیت و زمان‌سوز فروبروید.
Parisa
اگر انتخاب کرده‌اید با کارهای مهم‌تان زندگی کنید، مسیر روشنی برای خود تعریف کنید. وقتی شهامت داشتید بگویید «این مهمه و حتماً دنبالش می‌رم»، هیچ‌گاه به این دام نمی‌افتید که مطابق انتظار دیگران زندگی کنید.
Parisa
هر چیزی از روابط قوی و خلاقیت تا جنب‌وجوش و فعالیت‌های روزانه که نشان‌دهندهٔ شادی، سلامتی و سرزندگی است، به خواست باطنی شما و تکرار دوباره و دوبارهٔ این تصمیم نیاز دارد.
Parisa
نباید همهٔ کارها را با هم انجام دهید. فقط یک کار وجود دارد که همین الآن باید انجام دهید؛ کاری که شما را فرامی‌خواند؛ کاری که برای‌تان مهم است؛ کاری که مقدر شده به دست شما انجام شود.
Parisa
وقتی از عادت‌ها صحبت می‌شود، پای سرعت متوسط به میان می‌آید و اگر بخواهیم روراست باشیم، بسیاری از ما از سرعت متوسط‌مان راضی نیستیم. حقیقت این است که هر کس می‌تواند یکی دو روز جوگیر شود، ولی فقط افراد معدودی هستند که می‌توانند روالی را هفته‌ها مستمر ادامه دهند.
Parisa
وقتی کل چیزی که می‌خواهید یک قدم پیشرفت است، چرا خودتان را با جزئیات درگیر می‌کنید؟ از گام‌های کوچک آغاز کنید.
Parisa

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان