بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۳۹ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
ماهیچه‌های‌تان که بعد از چندین تمرین ورزشی خسته می‌شوند، قدرت اراده‌تان نیز با تصمیم‌گیری‌های مکرر کم می‌شود. محققان برای اشاره به این پدیده معمولاً از اصطلاح «خستگیِ تصمیم‌گیری» استفاده می‌کنند
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
مسیر رسیدن به تعالی درس‌هایی بیشتر از رسیدن به خودِ تعالی دارد.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
دارید فقط تعهدِ انجام یک کار است. در آغاز راه حتی لازم نیست موفق شوید، فقط باید شروع کنید. آغازکردن پیش از احساس آمادگی از عادت‌های افراد موفق است. بیشتر اوقات توانایی شروع‌کردن و متعهدبودن به انجام یک فعالیت همهٔ چیزی است که برای بهبود تمرکزتان نیاز دارید. مشکل بیشتر مردم تمرکز نیست، تصمیم‌گیری است.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
برای رسیدن به نتایج خیره‌کننده در سلامتی، کار و زندگی‌تان، تلاش زیاد نیاز نیست، کافی است پیوسته و مستمر حرکت کنید. آیا وقتش شده عادت‌های خود را به سطح جدیدی بهبود دهید؟ سرعت متوسط شما چقدر است؟
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
چارلی مونگر بیان کرده است: «اگر به این عادت ذهنی خو بگیرید که آموخته‌های‌تان را با مفاهیم زیربنایی پیوند دهید، به‌تدریج به خِرد خود افزوده‌اید.»
isaharshams
«نه» نوعی اعتبار زمانی است. با نه‌گفتن این امکان را برای خود حفظ می‌کنید که زمان‌تان را در آینده هر طور که می‌خواهید بگذرانید. «بله» نوعی بدهی زمانی است؛ باید تعهدتان را در برهه‌ای ایفا کنید. «نه» تصمیم است. «بله» مسئولیت است.
.
به قول پاتریک اوشانسی «مطالعه گذشته را تغییر می‌دهد.
isaharshams
چه به‌دنبال ثروت بیشتر باشید، چه ایجاد دوستی‌های بیشتر، چه آزادی بیشتر و چه تأثیر بیشتر، همه به این بستگی دارند که زمان‌تان را چطور می‌گذرانید و چقدر برای آن ارزش قائل‌اید.
.
قدرت اراده مانند ماهیچه است و مثل ماهیچه‌های بدن‌تان، قدرت اراده‌تان هم بر اثر استفادهٔ مکرر کم‌توان می‌شود
محمد
این‌همه فعالیت و کار را به اشتباه نشانهٔ زندگیِ بااهمیت می‌دانیم. فکری که در پسِ این باور وجود دارد این است که «می‌بینی چقدر سرم شلوغه؟! اگه دارم این‌همه کار می‌کنم، حتماً کارای مهمی هستن.» و به همین ترتیب، «من باید مهم باشم، چون سرم شلوغه.»
.
احتمال موفقیت‌تان زمانی بیشتر می‌شود که مجبور شوید کل توان و توجه‌تان را به کارهای کمتری اختصاص دهید
.
بهره‌وری یعنی کارهای مهم را مستمر انجام دهیم. مهم نیست روی چه چیزی کار می‌کنید، چیزهای واقعاً مهم تعدادشان کم است.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
این یعنی راهی برای شروع پیدا کنید. همین که شروع کنید، ادامهٔ مسیر برای‌تان هموار می‌شود
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
«شما که وقت نمی‌کنید کاری را درست انجام دهید، کِی وقت می‌کنید دوباره انجامش بدهید»؟
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
«ایده نتیجهٔ ترکیب دانسته‌ها است و بهترین نمونهٔ آن را می‌توان در یک استعارهٔ خوب دید.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
با یافتن نقطهٔ مناسب برای اعمال فشار، می‌توانید با تلاش کمتر به نتایج بیشتری برسید.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
کارایی دربارهٔ کارِ بیشتر انجام‌دادن است، اثربخشی دربارهٔ کارِ درست انجام‌دادن. پیتر دراکر، مشاور مدیریت سرشناس، گفته است: «پیشرفت صرفاً به معنی بهره‌وری بیشتر نیست، بلکه به معنی بهره‌وری در انجام کارهای صحیح است.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
آدری هِپبورن اسطوره‌ای بود که در دههٔ ۱۹۵۰ به شهرت رسید و یکی از هنرپیشه‌های محبوب عصر خود شد. او اولین بازیگری بود که در سال ۱۹۵۳، تنها با بازی در یک نقش در فیلم تعطیلات رُمی، موفق شد جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن را از سه جشنوارهٔ اسکار، گولدن گلوب و بفتا دریافت کند. حتی امروز، با گذشت نیم‌قرن، او همچنان جزء پانزده نفری است که «ایگات» دارند؛ یعنی موفق شده‌اند همهٔ جوایز جایزهٔ اِمی، گِرمی، اسکار و تونی را از آن خود کنند.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
خلاقانه‌ترین ابتکار معمولاً حاصل ترکیب ایده‌های قدیمی است. متفکرانِ مبتکر خلق نمی‌کنند، ربط می‌دهند. به علاوه، مؤثرترین راه پیشرفت این است که آنچه را تاکنون جواب داده یک درصد جلو ببریم و بهتر کنیم، نه این‌که کل سیستم را تجزیه و از اول شروع کنیم.
Amin
اگر فقط یک گوشه بنشینید و امید داشته باشید هر روز درست تصمیم بگیرید، قطعاً قربانی می‌شوید؛ قربانیِ فرسودگی تصمیم‌گیری و نداشتن قدرت اراده.
Amin

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان