بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۳۴ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
تعداد افرادی که ایده‌ای را باور دارند مستقیماً متناسب است با تعداد دفعاتی که در سال گذشته آن ایده تکرار شده است، حتی اگر آن ایده غلط باشد.
Edward Steinbeck
که بخش کوچکی از عوامل، بخش عمدهٔ نتایج را ایجاد می‌کنند.
کاربر ۴۵۰۶۰۹۷
کارایی دربارهٔ کارِ بیشتر انجام‌دادن است، اثربخشی دربارهٔ کارِ درست انجام‌دادن.
کاربر ۴۵۰۶۰۹۷
فکر کنید که چطور تصمیم‌های پیش‌فرض‌تان در کل زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان طراحی می‌شوند. مثلاً: - اگر هنگام خواب تلفن همراه‌تان نزدیک تخت‌تان باشد، تصمیم پیش‌فرضی که احتمالاً خواهید گرفت این است که وقتی بیدار شدید به رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل‌تان سر بزنید.
Edward Steinbeck
شاید فکر کنید آدم‌ها محصولات را به دلیل آنچه هستند می‌خرند، اما حقیقت این است که ما معمولاً محصولات را به دلیل جایی که قرار دارند می‌خریم. مثلاً اقلامی که در فروشگاه در قفسه‌های درمعرض‌دید مشتریان گذاشته شده‌اند معمولاً بیشتر از اقلامی که در قفسه‌های خارج از دید قرار دارند خریداری می‌شوند.
Edward Steinbeck
وعده‌های مبهم به نتایج واضح ختم نمی‌شوند.
Edward Steinbeck
فرایند خلاقانه یعنی برقراری روابط جدید بین ایده‌های پیشین، بنابراین می‌توان گفت که تفکر خلاقانه یعنی تشخیص رابطهٔ بین مفاهیم.
sabashahi
ایده‌های نوآورانه زمانی شکل می‌گیرند که ترکیب جدیدی از اجزای پیشین به دست بیاید. به عبارتی، تفکر خلاقانه به معنای خلق ایده از هیچ نیست، بلکه به معنای ساخت و پرداخت دانسته‌های فعلی و استفاده از این دانسته‌ها در قالبی نو برای خلق ایده‌های جدید است.
sabashahi
اغلب ما چیزهایی مثل مدیریت زمان، بهره‌وری و بهینه‌سازی را برای فرار از این سؤال واقعاً دشوار دستاویز قرار می‌دهیم: «آیا واقعاً لازم است این کار را انجام دهم؟» ساده‌تر آن است که مشکل را پیش خودتان این‌طور حل کنید که من باید فقط کمی سطح کارایی‌ام را بالاتر ببرم، مثلاً «امشب تا دیروقت کار کنم». شما خودتان را با این روش مشغول نگه می‌دارید که از پاسخ‌دادن به این سؤال سخت طفره بروید: آیا اصلاً انجام‌دادن این کاری که به آن خو گرفته‌اید و درعین‌حال بهترین استفادهٔ شما از زمان‌تان نیست لازم است یا باید کلاً آن را از ریشه حذف کنید؟
Edward Steinbeck
«چیزی را که فقط یک بار آموخته‌ای درواقع اصلاً نیاموخته‌ای یا لااقل آن‌قدر که بتواند تو را اساسی تکان بدهد نیاموخته‌ای. شاید به‌طور گذرا الهام‌بخش باشد، ولی طولی نمی‌کشد که انبوه عادت‌های دیرینه بر آن پیشی می‌گیرد.»
sabashahi
«برحذر باش از انسانی که فقط به یک کتاب پایبند است.» اگر در موضوع خاصی فقط یک کتاب را مبنای تمام اعتقادات خود قرار دهید، آیا آن اعتقادات درست خواهد بود؟ در این صورت، معرفت و آگاهی شما تا چه حد دقیق و کامل است؟
sabashahi
«دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
sabashahi
«مطالعه گذشته را تغییر می‌دهد.» البته این حرف زمانی صحیح است که دانش و بینش حاصل از کتاب‌ها را ملکهٔ ذهن‌تان کرده باشید. دانش زمانی رشد می‌کند که نهادینه شده باشد. به بیان دیگر، مهم خواندن کتاب‌های بیشتر نیست، بهره‌برداری بیشتر از آن‌هاست.
sabashahi
شما فقط یک بار زندگی می‌کنید. چگونه می‌خواهید به بهترین شکل از آن استفاده کنید؟
sabashahi
وقتی به درخواستی بله می‌گوییم، یعنی داریم به همهٔ کارهای دیگر که باید در یک زمان مشخص انجام شوند نه می‌گوییم.
Hami
اجازه ندهید رؤیای بهینگی و ایدئال‌گرایی شما مانع برداشتن اولین گام شود.
Martha'e Dark
سرعت اتمام اولین فعالیت روز، به صورت ویژه برای افزایش بازده و خروجی روزانه و حفظ آن در روزهای بعد اهمیت دارد.
Martha'e Dark
تفکر خلاقانه مهم‌ترین مهارت ممکن برای هر کس است.
Martha'e Dark
تفکر خلاقانه به معنای خلق ایده از هیچ نیست، بلکه به معنای ساخت و پرداخت دانسته‌های فعلی و استفاده از این دانسته‌ها در قالبی نو برای خلق ایده‌های جدید است.
mehdi
«یادگیری ایدهٔ جدید شما را نابغه نمی‌کند، ولی تعهد به یادگیری مادام‌العمر شاید.»
Martha'e Dark

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان