بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۱۹ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
عشق‌بازی با ایدهٔ خام هنر نیست، هنر آن است که ایدهٔ خام را با بهبودهای پیاپی به مرحلهٔ پختگی و تکامل برسانید.
123
محققان برای اشاره به تأثیری که پیش‌فرض‌های محیطی بر تصمیم‌گیری‌های‌مان دارند از مفهوم «معماریِ گزینه‌ها» استفاده می‌کنند. مهم است که بدانید شما می‌توانید معمار گزینه‌های‌تان باشید، می‌توانید پیش‌فرض‌ها را طراحی کنید.
زینب
وقتی چیزی می‌خوانید که یادآور موضوعی است یا در ذهن شما جرقه‌ای ایجاد می‌کند، اجازه ندهید از ذهن‌تان بپرد. بلافاصله دربارهٔ آن و رابطه‌اش با مفاهیم قبلی بنویسید.
ahmad
«زندگی آن‌قدر کوتاه است که نباید اکنون را صرف خواندن بهترین کتابی کنید که سراغ دارید».
ahmad
عیب اثربخشی آن است که به جای آینده بر بهینه‌سازی گذشته تمرکز می‌کند.
ahmad
«برترین ارزش»، همان چیزی است که براساس مهارت‌های پیشین و فرصت‌های کنونی شما محاسبه می‌شود.
ahmad
پیشرفت صرفاً به معنی بهره‌وری بیشتر نیست، بلکه به معنی بهره‌وری در انجام کارهای صحیح است.
ahmad
قوانین بهره‌وری نیوتن با بصیرت حاصل از قوانین نیوتن، هرچه برای بهره‌وری بیشتر لازم دارید می‌دانید: ۱. اجسامِ درحال حرکت تمایل دارند به حرکت خود ادامه دهند. راهی پیدا کنید که در کمتر از دو دقیقه گام اول یک فعالیت را بردارید. ۲. علاوه بر حجم کار، مهم است برای کارهای درست انرژی صرف کنید. نیروی محدودی در اختیار دارید، بنابراین توجه کنید که این نیرو را برای چه کاری صرف می‌کنید. ۳. بهره‌وری شما حاصل توازن میان نیروهای مخالف است. برای بهره‌وری بیشتر، یا باید با موانع بجنگید یا نیروهای مخالف را حذف کنید. به نظر می‌رسد گزینهٔ دوم استرس کمتری دارد.
بامن‌بخوان
قانون بیست‌هشتاد طبق اثربخشی کنونی شما پیشنهاد ارائه می‌کند. در این قانون «برترین ارزش»، همان چیزی است که براساس مهارت‌های پیشین و فرصت‌های کنونی شما محاسبه می‌شود. قانون بیست‌هشتاد کمک می‌کند، با یافتن چیزهای مفید در گذشته‌تان، در آینده از آن‌ها بیشتر بهره‌مند شوید. بنابراین، اگر نمی‌خواهید آینده‌تان در ادامهٔ بهره‌برداریِ هرچه بیشتر از گذشته‌تان باشد، به رویکرد متفاوتی نیاز خواهید داشت. عیب اثربخشی آن است که به جای آینده بر بهینه‌سازی گذشته تمرکز می‌کند. در ادامهٔ راه... درحقیقت با تمرین و صرف زمان کافی، اموری که قبلاً اثربخش جلوه نمی‌کردند، ممکن است اموری بسیار اثربخش شوند.
عباس
انرژی‌تان را مدیریت کنید، نه زمان‌تان
marz.fa
آن‌هایی که ارزش بیشتری به این دنیا اضافه می‌کنند همان‌ها هستند که به «نه‌گفتن» تمایلی حیرت‌انگیز دارند؛ نه‌گفتن به هر چیزی که آن‌ها را از تنها اولویت زندگی‌شان بازمی‌دارد.
marz.fa
لئو تولستوی حتی جسورانه‌تر نوشت: «سخت‌ترین موضوعات را می‌توان به کندذهن‌ترین افراد توضیح داد، اگر از قبل ایده‌ای دربارهٔ آن موضوع نساخته باشد. اما حتی ساده‌ترین موضوعات را نمی‌توان به باهوش‌ترین افراد توضیح داد، اگر خودش را قاطعانه قانع کرده باشد چیزی را که در مقابلش قرار دارد بدون اندکی شک و شبهه می‌داند.»
Narjes
خلاقانه‌ترین ابتکار معمولاً حاصل ترکیب ایده‌های قدیمی است.
Narjes
خلاقانه‌ترین ابتکار معمولاً حاصل ترکیب ایده‌های قدیمی است.
Narjes
روش آی‌وی لی: شش تا از مهم‌ترین کارهایی را که فردا باید انجام دهید بنویسید. یک فهرست وظایف بسازید و موارد را اولویت‌بندی و به ترتیب روی آن‌ها کار کنید. هدف روش فوق این است که به شما کمک کند اول مهم‌ترین کارها را انجام دهید.
Narjes
جنبهٔ منفی حفظ تعادل بین زندگی و کار یک راه برای تأمل دربارهٔ تعادل بین کار و زندگی استفاده از مفهومی موسوم به نظریهٔ چهارشعله است. اولین بار این نظریه برای من این‌طور توضیح داده شد: ۱. اولین شعله نماد خانواده‌تان است. ۲. دومین شعله نماد دوستان‌تان است. ۳. سومین شعله نماد سلامتی‌تان است. ۴. چهارمین شعله نماد کارتان است
Narjes
جف بزوس گفته: «ما دربارهٔ هدفمان مصمم و در مورد جزئیات منعطف هستیم.»
Narjes
«متخصص کسی است که همه‌جور اشتباهی در حوزه‌های کوچک مرتکب شده.
Narjes
«کار مهم به‌ندرت فوری است و کار فوری به‌ندرت مهم.» ـ دوایت آیزنهاور
Narjes
بنابر تجربهٔ شخصی‌ام، بهترین راه برای شروع هر کار استفاده از قانونِ دو دقیقه است.
Narjes

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان