بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رها کردن آسان نیست | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب رها کردن آسان نیست اثر ام. سوسا

بریده‌هایی از کتاب رها کردن آسان نیست

نویسنده:ام. سوسا
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
یک قربانی اعتقاد دارد که کاری از دستش برنمی‌آید و شما دیگر نمی‌خواهید چنین شخصی باشید، پس قدم‌های لازم را بردارید تا این حس را از بین ببرید.
sena
منظورم این نیست که احساسات شما مهم نیستند یا از شرایطی که برایتان پیش آمده است نباید ناراحت شوید، فقط می‌گویم بازی‌کردن نقش قربانی روش سالمی نیست و باعث می‌شود نتوانید گذشته را رها کنید.
sena
نقش قربانی بله، آن‌ها دلتان را شکستند؛ ولی این بدین معنا نیست که شما پیوسته نقش قربانی را بازی کنید تا دیگران با شما همدردی کنند. شما قوی‌تر از چیزی هستید که فکرش را می‌کنید. این قوی‌بودن را نشان بدهید.
sena
مهم است این ایدهٔ قدیمی را فراموش کنید که می‌گوید بودن در زندگی کسی به این معناست که همواره خوشحال خواهید بود. اول از مجردبودنتان خوشحال باشید و بعداً دنبال کسی برای عشق‌ورزیدن بگردید.
sena
طبیعی است که بخواهید همراهی داشته باشید، بخواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا ایده‌هایتان را مطرح کنید، ولی باید این فکر را از سرتان بیرون کنید که رابطه‌داشتن با کسی به این معناست که شاد هستید.
sena
واقعیت این است که وقتی مجرد هستید می‌توانید هر کاری دوست دارید انجام بدهید بدون اینکه نیاز به توضیحی باشد.
sena
این روزها مردم عجله دارند ازدواج کنند یا با کسی یک رابطهٔ متعهدانه داشته باشند، درحالی‌که بهترین رابطه‌ای که در زندگی می‌توانید داشته باشید رابطه با خودتان است.
sena
مجردبودن زیباست. می‌توانید هر کاری را که دوست دارید انجام بدهید بدون اینکه نگران احساسات شریکتان باشید یا مجبور شوید او را به‌اجبار با خود همراه کنید.
sena
مجردبودن بهترین فرصت برای رشد و شناخت بهتر خودتان است.
sena
اگر مجرد باشید اضافه‌کردن شخص دیگری به زندگی‌تان باعث نمی‌شود زندگی‌تان ارزشمندتر شود.
sena
گاهی اعتراف‌کردن به اینکه کسی که عاشقش شده بودید برایتان مناسب نبوده است کمک می‌کند زودتر التیام بیابید و گذشته را رها کنید.
sena
اگر می‌خواستند شما نامزد یا همسرشان باشید از همان ابتدا خواسته‌شان را اجرایی می‌کردند.
sena
عشق در عجیب‌ترین لحظه‌ها شکوفا می‌شود.
sena
شما از همه‌نظر عالی هستید و اگر کسی متوجه این موضوع نمی‌شود این مشکل اوست نه شما.
sena
بعضی از مردم نه چیزی احساس می‌کنند، نه برای هیچ‌کدام از اعمالشان احساس پشیمانی دارند؛ ولی این واقعیت که شما بعد از هر کاری از احساسی خاص برخوردارید، عالی است.
sena
قرار نیست زندگی تمام پاسخ‌های درست را دربرداشته باشد. زندگی یک فرایند یادگیری است و شما هرچه از دستتان بربیاید انجام می‌دهید.
sena
زمانی‌که بفهمید خودتان مانع از این می‌شوید که با افرادی رابطه داشته باشید که واقعاً دلشان می‌خواهد با شما باشند، کم‌کم تلاش می‌کنید که عوض شوید. درنهایت خواهید فهمید که این رفتارهای سمی تنها باعث می‌شوند درد کمتری بکشید و همین دردنکشیدن مانع از رشد شخصیتی‌تان شده است.
sena
هروقت تصمیم بگیرید دیگر به او زنگ نزنید یا به او اجازه ندهید وقت‌وبی‌وقت به‌خاطر ارضای نیازهای خودش سراغ شما بیاید، فرایند آزادشدنتان آغاز می‌شود. ارتباط دائمی‌داشتن با او به وضعیت شما کمکی نخواهد کرد؛ فقط رهاکردن را سخت‌تر می‌کند.
sena
وقتی کسی احساسی را که شما نسبت به او دارید نسبت به شما ندارد همین نشانه‌ای است مبنی بر اینکه هرچه زودتر باید آن رابطه را ترک کنید. نه، نباید تلاش بیشتری بکنید. نه، نباید درگیر بازی‌های مسخرهٔ ذهنی بشوید به این امید که او روزی تصمیمش را عوض کند. شما نمی‌توانید برندهٔ قلب و احساس او شوید، چون اگر می‌خواست با شما باشد، الآن با شما بود.
sena
او من را نمی‌خواست، ولی نمی‌توانستم این واقعیت را ببینم؛ چون آن‌قدر او را برای خودم می‌خواستم که چشمانم کور شده بودند.
sena

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان