بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازی موقعیت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بازی موقعیت اثر لورتا گراتزیانو برونینگ

بریده‌هایی از کتاب بازی موقعیت

انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۳.۷از ۱۵ رأی
۳٫۷
(۱۵)
نیاز نیست گام‌های عظیمی برداریم تا به قطره‌ای از این مادهٔ شیمیایی شادی‌آور برسیم. گام‌های ساده هم جوابگوست، مادامی که بعد از آن گام دیگری باشد.
AliGharian
سروتونین به‌شکل موج‌های کوتاه ترشح می‌شود، پس همیشه باید برای ترشح سروتونین بیشتر، تلاش بیشتری کرد. مغز به پاداش‌هایی که نصیبمان می‌شود عادت می‌کند، پس به لحظه‌های «جدید و بهبودیافته‌ای» از قدرت نیاز داریم تا سروتونین دوباره تحریک شود.
AliGharian
سروتونین برای تحریک اقدامات در راستای ادامهٔ حیات تکامل یافته، نه اینکه همیشه بی‌دلیل در جریان باشد.
AliGharian
هدف تکامل شادی بیشتر در ما نیست
احسان رضاپور
حیوانات قدرت دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌کنند. مغز پستانداریِ ما همیشه ظاهر دیگران را قضاوت می‌کند و بنابراین تصور می‌کنیم آن‌ها هم ما را قضاوت می‌کنند.
reza
با سه گام ساده می‌توان این کار را انجام داد: میل پستاندارانه به اعتبار اجتماعی را بپذیریم. گام‌های کوچکی که مایهٔ افتخارمان باشند طراحی کنیم و برداریم. گام‌های جدید را تکرار کنیم تا مسیر عصبی جدیدی ساخته شود.
ARASH
حس پوچی از دستاوردهایتان حاصل می‌شود، نه از فقدان دستاورد.
AliGharian
اقداماتی انجام دهید که به آن‌ها افتخار می‌کنید؛ آن‌وقت سروتونین جاری می‌شود.
AliGharian
حواس‌پرتی به این دلیل فراگیر است که نتیجه می‌دهد. البته اگر درنده‌ای واقعی در کمین بود، این کارها فایده نداشت، اما وقتی خطرها خیالی‌اند، با منحرف کردن ذهن می‌توان به آسودگی‌خاطر رسید.
AliGharian
معلمی که به دانش‌آموزش کمک می‌کند، لذت می‌برد از این حس که اندوختهٔ دانشش زنده می‌ماند. انسان‌ها هرم می‌ساختند، سمفونی می‌نوشتند و تکنولوژی می‌ساختند، چون خلق چیزی ماندگار باعث فروکش کردن احساس خطر می‌شود. موقعیت می‌تواند میراثمان را تقویت کند، پس به خلاصی از کورتیزول هم کمک می‌کند.
AliGharian

حجم

۲۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
۴۷,۲۵۰
۵۰%
تومان