بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث اثر محمدحسن مهدوی نیا

بریده‌هایی از کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأی
۳٫۳
(۳)
حضرت موسی(ع) عرض کرد: خدایا فلان دوست من که شهید شد در کجاست؟ خداوند فرمود: «فِی النّارِ، قالَ اَلَیسَ قَد وَعدتَ الشُهداءَ الجنةَ قالَ بَلی و لکِن کانَ مصراٌ عَلی عُقوقِ الوالِدَینِ وَ اَنا لا اَقبلُ معَ العقوقِ عملا» در آتش- عرض کردم- خدایا مگر وعده ندادی که شهداء در بهشت باشند؟ فرمود آری ولی او اصرار در نافرمانی مادر و پدرش داشت و من هیچ عملی را از نافرمان به پدر و مادر نمی‌پذیرم.
هدی✌
رسول خدا (ص)فرمودند: «اذا کنتَ فی صلاۃِ التطوعِ فان دعاکَ والدُکَ فلا تَقطَعها، و ان دَعَتکَ والدَتُکَ فَاقطَعها» حضرت فرمود هنگامی‌که در نماز مستحبی هستی اگر پدرت تو را صدا زد نماز را قطع نکن ولی اگر مادرت تو را صدا زد نماز مستحبی را قطع کن.
هدی✌
رسول خدا (ص)فرمودند: «مَنْ ضمن بی برّه الْوَالِدَیْنِ وَ صِلَةَ الرَّحِمِ أضْمَنْ لَهُ کَثْرَة الْمَالِ وَ زیَادَةَ الْعُمُرِ» هر کس در نزد من ضمانت کند به پدر و مادر خود نیکی و صله رحم نماید من برای او ضمانت می کنم که مالش زیاد و عمرش طولانی و مورد محبّت فامیل خود واقع گردد.
هدی✌
پیامبر اکرم(ص)فرمودند: بزرگ‌ترین گناه کبیره آن است که انسان به والدین خود دشنام دهد. راوی پرسید: چگونه ممکن است انسان به والدین خود دشنام بگوید، حضرت فرمودند: دشنام والدین به این است که انسان به دیگران دشنام دهد و آن‌ها متقابلاً والدین او را دشنام گویند.
هدی✌
امام صادق(ع) می‌فرماید: هرکس به روز قیامت ایمان دارد خواندن قل هو الله احد را به دنبال هر نماز واجب قرائت کند، خداوند خیر دنیا و آخرت را برای او فراهم می‌کند و او را به همراه پدر و مادرش و سایر فرزندان آن دو بیامرزد.
هدی✌
حضرت علی(ع) به شیعیان خود چنین سفارش می‌کند: به زیارت مردگان‌تان بروید. چرا که آنان از زیارت شما خوشحال می‌شوند و شما بعد از دعا در حق آنان حاجت‌های خود را در کنار قبر آنان از خداوند بخواهید.
هدی✌
آیا رفتن انسان به سر قبر پدر و خویشاوند و غیر خویشاوند سودی به حال آن‌ها دارد؟ امام فرمودند: بله، زیارت آن‌ها به منزله هدیه دادن به آن‌ها است.
هدی✌
اسحاق بن عمار می‌گوید به امام رضا(ع) عرض کردم: «الْمُؤْمِنُ یعْلَمُ مَنْ یزُورُ قَبْرَهُ» وقتی که به زیارت مؤمن میت می‌رود آیا او آگاه می‌شود. امام فرمود: «نَعَمْ لَا یزَالُ مُسْتَأْنِساً بِهِ مَا زَالَ عِنْدَ قَبْرِهِ فَإِذَا قَامَ وَ انْصَرَفَ مِنْ قَبْرِهِ دَخَلَهُ مِنِ انْصِرَافِهِ عَنْ قَبْرِهِ وَحْشَة» «نه تنها آگاه می‌شود» تا زمانیکه زیارت کننده نزد قبر او است و با او انس می‌گیرد و هنگامی که برمی‌خیزد و از کنار قبر او دور می‌شود به خاطر رفتن او از کنار قبرش وحشت و هراس او را فرا می‌گیرد.
هدی✌
«کسی که قبر والدین و یا یکی از آن‌ها را به قصد قربت زیارت کند معادل یک حج پذیرفته شده ثواب می‌دهد و هرکس پیوسته به زیارت قبر آنان برود، ملائکه قبر او را زیارت خواهند کرد.»
هدی✌
کسی که به نیت پدر و مادرش حج انجام دهد یا بدهکاری آن‌ها را بپردازد خداوند او را در روز قیامت با ابرار همنشین می‌سازد.
هدی✌

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان