بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا عاشق می شویم؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چرا عاشق می شویم؟ اثر هلن فیشر

بریده‌هایی از کتاب چرا عاشق می شویم؟

نویسنده:هلن فیشر
مترجم:سهیل سمی
امتیاز:
۳.۴از ۱۸ رأی
۳٫۴
(۱۸)
"اما عشق... فقط توهم است. داستانی است که انسانی در ذهنش در مورد انسانی دیگر می‌سازد و همیشه می‌داند که این داستان حقیقت ندارد. البته که می‌داند؛ [در غیر این صورت] چرا همیشه مراقب است که این توهم را خراب نکند؟"
احسان رضاپور
حدوداً ۶۵ درصد مردان و ۵۵ درصد زنان در تحقیق ما پذیرفتند که "محبوبم ایرادهایی دارد، اما ایرادهایش مرا ناراحت نمی‌کند
fateme1ghaderi
هارویل هِندریکس معتقد است ما همسرانی را برمی‌گزینیم که در دوران کودکی همان آسیب‌های روحی ما را دیده و در روند رشد در همان مرحله‌ای گیر کرده باشند که خود ما گیر کرده بودیم.
محسن
میزان بالای تستوسترون ممکن است از میزان دلبستگی بکاهد و شواهد بسیاری موجود است که ثابت می‌کنند این وضعیت به طور مرتب برای انسان‌ها نیز پدید می‌آید ــ و گاه با نتایج مصیبت‌بار. مردانی که سطح پایه تستوسترون در آن‌ها بالا باشد اغلب کمتر ازدواج می‌کنند، بیشتر به روابط نامشروع گرایش دارند، بیشتر از همسر خود سوءاستفاده‌های جنسی می‌کنند، و غالبا از همسرانشان طلاق می‌گیرند.
محسن
۷۵ درصد مردان و ۸۳ درصد زنان با این جمله موافقت کردند: "برای من اطمینان از این‌که محبوبم نیز مرا دوست دارد مهم‌تر از داشتن ارتباط جنسی با اوست
محسن
می‌گوید: "عشق اغلب در جدایی عاشق و معشوق و در عین وجود مشکلات صعب به اوج می‌رسد."افسوس که این جمله عین حقیقت است.
fateme1ghaderi
هر نوع تحرک جسمی روحیه شما را بالا می‌برد. (۱۲) پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و دیگر فعالیت‌های توانفرسا میزان دوپامین را در هسته‌های دُمدار مغز بالا می‌برد و به انسان شور و شعف می‌بخشد. (۱۳) تمرین و ورزش همچنین باعث افزایش سروتونین و بعضی از اندورفین‌ها، که مواد آرامش‌بخشند، می‌شود
محسن
افسردگی انسان نشانه‌ای صادقانه و باورپذیر است تا دیگران با مشاهده آن متوجه شوند یک جای کار ایراد دارد. به این ترتیب، افسردگی پدید آمد تا به قول آن‌ها به اجداد نگران ما امکان دهد که در دوران نیازمندی شدید، اشاره‌ای بکنند تا از حمایت اجتماعی برخوردار شوند، (۵۹) به خصوص وقتی که آن‌ها نمی‌توانستندبا کلام یا به زور، دوستان و خویشان را به حمایت از خویش ترغیب کنند.
محسن
انسان‌شناسان مدت‌ها پیش این نظریه را مطرح کردند که بلوغ به تأخیر افتاده پدیده‌ای است که به نوجوانان وقت می‌دهد تا بر مهارت‌های مورد نیاز در بزرگسالی مسلط شوند. نظریه‌های جدید و متعددی در این باب ارائه شده است. بنا بر بعضی از آن‌ها، دوران طولانی کودکی ما همراه تکامل یافتن مغز بزرگ ما پدید آمده، چون مغز پیچیده برای رشد و تکامل به زمان نیاز دارد.
محسن
زنان عموما با کلمات و تصاویر رمانتیک و مضامین عاطفی فیلم‌ها و داستان‌ها برانگیخته می‌شوند. خیالات جنسی زنان نیز متضمن عطوفت و تعهد بیشتر و نیز برقراری ارتباط جنسی با شخص آشناست.
محسن

حجم

۴۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

حجم

۴۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان