بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا عاشق می شویم؟ | طاقچه
کتاب چرا عاشق می شویم؟ اثر هلن فیشر

بریده‌هایی از کتاب چرا عاشق می شویم؟

نویسنده:هلن فیشر
مترجم:سهیل سمی
امتیاز:
۳.۴از ۱۸ رأی
۳٫۴
(۱۸)
"وقتی مردیمحبوب خود را می‌خنداند، زن احساس امنیت می‌کند."
محسن
شوخ‌طبعی و طنز بر پایه نوآوری استوار است، چیزی پیش‌بینی‌ناپذیر ــ که موجب افزایش میزان دوپامین در مغز می‌شود.
محسن
مردان و زنان همیشه جذب کسانی می‌شوند که حس طنزی مشابه خود آن‌ها و ارزش‌های اجتماعی و سیاسی و باورهای کلی مشابهی در باب زندگی داشته باشند.
محسن
مردها و زن‌ها اغلب جلب جفتی می‌شوند که از نظرشان مرموز است. همان گونه که بودلرِ شاعر گفته: "ما زنان را به تناسب غرابتشان با خودمان دوست می‌داریم."این حس که انسان بر گنجی نامحتمل و گریزپا دست انداخته که هر آن ممکن است از دست بگریزد، می‌تواند برانگیزنده عشق رمانتیک باشد.
محسن
گروهی عصب‌شناس اخیراً اظهار داشتند که عشق رمانتیک معمولاً بین دوازده تا هجده ماه دوام می‌آورد.
fateme1ghaderi
خلیل جبران توصیه می‌کند: "با هم بودنتان نباید تمام فضاهای با خودبودنتان را اشغال کند."
محسن
مردها معمولاً به همسر یا محبوب خود بیشتر وابسته‌اند، (۴۲) احتمالاً به این دلیل که آن‌ها، به مثابه اصلی همیشگی، با بستگان و دوستانشان ارتباطاتکمتری دارند. شاید به همین دلیل، احتمال این‌که مردان دل‌شکسته به الکل، مواد مخدر یا رانندگی بی‌احتیاط رو بیاورند بیشتر است. (۴۳) به علاوه، مردها کمتر به آشکار کردن سرّ درونشان رغبت دارند، و غم و رنج خود را در عمق وجودشان پنهان می‌کنند. (۴۴) بعضی‌ها در مقیاس‌های افسردگی رتبه‌های پایینی دارند، چون به نحوی کاملاً مؤثر رنج خود را حتی از خودشان نیز پوشیده نگه داشته‌اند.
محسن
زن‌ها در هر زمانی جذب همسرانی می‌شوند که مایلند شأن اجتماعی، پول و جایگاه خود را با همسران خود تقسیم کنند. در واقع، زن‌ها هنگام عاشقی به مراتب عمل‌گراتر و واقع‌بین‌ترند، حال آن‌که مردها در این موقعیت یا بدبین‌ترند یا آرمان‌گراتر و ایثارگرتر.
محسن
به طور متوسط، زنان در سرتاسر جهان در ارتباط با پیچیدگی‌های زبان مهارت بیشتری دارند، توانایی‌ای که به هورمون زنانه (استروژن) مربوط می‌شود.
محسن
اگر تازه وارد دانشکده شده یا تنها به شهری جدید نقل مکان کرده‌اید، اخیرا خاطره تلخ عشقی نافرجام را پشت سر گذاشته‌اید، به تازگی آن‌قدر پول درمی‌آورید که بتوانید خانواده‌ای را اداره کنید، تنهایید یا تجربه‌ای تلخ و سخت‌گذر داشته‌اید، یا اوقات فراغت زیادی دارید، آمادگی عاشق شدن را دارید.
محسن

حجم

۴۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

حجم

۴۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد