بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سکون کلید است | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب سکون کلید است اثر رایان هالیدی

بریده‌هایی از کتاب سکون کلید است

امتیاز:
۲.۶از ۸ رأی
۲٫۶
(۸)
تی سوزوکی، یکی از اولین کسانی که در محبوب شدن بودیسم در غرب نقش داشت، گفت: «انسان یک ساقه‌ی نی متفکر است. اما وقتی فکر و محاسبه نمی‌کند کارهای بزرگ انجام می‌دهد. باید «مثل‌کودک‌بودن» را با سال‌ها آموزش هنر خودفراموشی، دوباره ترمیم و اعاده کرد. وقتی این مهم حاصل شد، انسان درعین این‌که فکر نمی‌کند، فکر می‌کند». راه خروج از افول، مشاوره با متخصصان یا بازطراحی حرکات و چرخش‌هایش هنگام ضربه‌زدن نبود؛ شاون گرین می‌دانست در وهله‌ی اول باید از شر فکرهای سمی‌ای خلاص شود که سطح بازی‌اش را پایین آورده بودند. فکرهایی درباره‌ی قرارداد بزرگ، اینکه انتظار دارد فصل چطور پیش برود، استرس در خانه یا انتقادات رسانه‌ها. او باید تمام این‌ها را از ذهنش بیرون می‌کرد. او باید مجال می‌داد آموزش‌هایش بر او حاکم شوند.
alireza sadidi
مطالعه همراه با نخوت، خودبینی و تأیید عقاید موجود چندان فایده‌ای ندارد. هیتلر دوران کوتاه زندانش بعد از جنگ جهانی اول را با خواندن آثار کلاسیک تاریخ گذراند. او در هزاران صفحه‌ای که خوانده بود، همان‌طور که خودش می‌گوید، به جای یادگیری: «درستی دیدگاه‌هایم را تشخیص دادم». این نه خردمندی است و نه حتی حماقت، بلکه جنون است.
Book2023
تولستوی غضبش نسبت به آدم‌هایی که عمیق و منظم مطالعه نمی‌کنند را این‌طور بیان کرد: «درک نمی‌کنم چطور بعضی افراد می‌توانند بدون ارتباط برقرار کردن با خردمندترین آدم‌هایی که تابه‌حال روی کره‌ی زمین زیسته‌اند زندگی کنند؟». او جمله‌ی دیگری هم در این باره دارد که امروز کلیشه شده: «افرادی که نمی‌خوانند بر کسانی که نمی‌توانند بخوانند هیچ مزیتی ندارند».
Book2023
در واقع، تشابهاتی در بودیسم و مکتب رواقی و بی‌شمار مکتب‌های فکری دیگر پیدا می‌کنیم: جهان مانند آب‌های گل‌آلود است و برای دیدن از ورای آن، باید مجال دهیم گل‌ولای ته‌نشین شده و آب زلال شود. اگر صبور باشیم و ساکن، ظواهر اولیه نمی‌توانند پریشانمان کنند و حقیقت خودش را بر ما آشکار خواهد کرد.
Book2023
رُسین کَش _خواننده و ترانه‌سُرا_ در طول ضبط آلبوم فضای داخلی، یک تابلو در درگاه استودیو قرار داد: «ای کسی که به اینجا وارد می‌شوی، فکر کردن را رها کن». هدف کَش این نبود که با یک مشت احمق بی‌فکر کار کند، بلکه می‌خواست هر کس درگیر افکارش است _ از جمله خودش_ از هر چیزی که به طور سطحی از ذهنش می‌گذرد فراتر رفته و به عمق برود. او می‌خواست آدم‌ها به جای این‌که در افکارشان گم شوند، در لحظه حضور داشته باشند و به موسیقی وصل شوند.
Book2023
اطلاعاتْ بیش‌ازحد در دسترس است و هر چیز جزئی و بیهوده‌ای زیر میکروسکوپ چند برابر بزرگ می‌شود. حدس و گمان شایع، ذهن‌ها منکوب و درگیر فکرهای مختلف شده است.
Book2023

حجم

۲۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد