بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب داستان پیدایش | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب داستان پیدایش اثر دیوید کریستین

بریده‌هایی از کتاب داستان پیدایش

انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأی
۳٫۲
(۱۲)
ارشمیدس، فیلسوف یونانی می‌گوید: «به من یک اهرم و جایی برای قرار دادن آن بدهید تا زمین را حرکت بدهم.»
blogofski
چرا گیتی معمولاً تمایلش این است که پیچیدگی کمتر و آشفتگی بیشتری داشته باشد. این تمایل به سمت آشفتگی فزاینده (چیزی که دانشمندان از آن تحت عنوان آنتروپی یاد می‌کنند) در نهایت پیروز شده و گیتی به توده‌ای تصادفی و بدون الگو و ساختار تبدیل می‌شود. ولی این اتفاق در آینده‌ای خیلی خیلی دور رخ می‌دهد.
blogofski
بلز پاسکال، فیلسوف فرانسوی می‌گوید: «دانش مانند یک کره است، هرقدر حجم بیشتری داشته باشد، تماس بیشتری با ناشناخته‌ها خواهد داشت.»
blogofski
جوزف کمبل، کارشناس اسطوره‌شناسی و مذهب زمانی این سوال را پرسید؛ «گیتی چه معنایی دارد؟ یک کک چه معنایی دارد؟ فقط حضور دارد، همین. معنای خود شما هم همین است که حضور دارید.»
blogofski
داستان‌ها قدرت زیادی دارند چرا که قابل اطمینان هستند. حقیقی به نظر می‌رسند چرا که تکیه بر بهترین دانشی می‌کنند که در طول چندین نسل میان نیاکان منتقل شده است.
blogofski
برای درک تاریخ بشر، باید این نکته را درک کنید که چنین گونهٔ نادری چگونه مراحل تکامل را طی کرد، در این صورت باید با فرآیند تکامل سیارهٔ زمین هم آشنا شوید، در این صورت باید با نحوهٔ تکامل ستاره‌ها و سیاره‌ها آشنا شوید، در این صورت باید از فرآیند تکامل کل گیتی آگاه شوید.
blogofski

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد