بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خواهر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خواهر اثر نرجس شکوریان‌فرد

بریده‌هایی از کتاب خواهر

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۶از ۱۱ رأی
۴٫۶
(۱۱)
هر چند که دنیایشان وقتی دست زورمندان شیطان‌صفت باشد، اولین کسی‌که آسیب می‌بیند، خودشان هستند. ظلم بر خودشان روا داشتند با قبول حکومت ظالم!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
خداوند در عذاب‌رسانی به آن‌ها شتاب نکرد، بلکه مدتی به آن‌ها مهلت داد؛ سپس آنان را با انتقام سخت در چَنبرهٔ عذاب دردناک خود افکند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
بود. و دشمن درونی که نفس هر کس است و این نفس حتی صحابه‌های بزرگی را از پا انداخته بود. پول و طلا و ملک و قدرت، زانوهای اهالی‌نفس را شُل می‌کند. بعضی از یاران قدیمی شده بودند طبقهٔ اشرافی که مهریه‌های دخترانشان سکه‌های طلا بود، نه مهرالسُنهٔ پیامبرشان! اینان دیگر حوصله و دل و جرأت مقابله با یزید فاسد را هم نداشتند و به داد مظلومان و ضعیفان هم نمی‌رسیدند
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
سیاست معاویه عجیب موذیانه بود و کسی نبود تا به مردم بفهماند او مرامش مسلمانی نیست
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
و فرزندان، بسیار شبیه لذت مادران
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
حسین نور دیدهٔ همهٔ ما بود و زندگی من جز به نام و یاد او به چرخش نمی‌افتاد!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
جنگ جمل، جنگ هوس بزرگان کشور اسلامی بود؛ قدرت بیشتر می‌خواستند، سهم بیشتر از بیت‌المال، منصب، عزتِ زوری و...!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
پدرم می‌خواست بر سر مردمی حکومت کند که فقیرش شاکی بود و غنی‌اش متوقع؛ که روحیهٔ مجاهدت در بسیاری مُرده بود و تحریف بسیار، و ذهن‌هایی که از اصالت کلام رسول‌خدا دور شده بود!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
مادرم پشت در بود که با لگد در را باز کرد، ماند دیوار و در و مادری که از میخِ در ناله‌اش بلند شد. آن‌ها که به خانه ما هجوم آوردند، ظاهراً اصحاب رسول‌اللهِ پدربزرگم بودند اما کارشان یهودی‌وار و شیطان‌صفتانه بود. حرفشان هم ظاهراً این بود که امیرالمؤمنینی که خداوند مشخص کرده است، باید برود کنار و کسی که مردم می‌گویند و مردم بیعت کرده‌اند بشود حاکم. بیعت می‌خواستند از پدرم علی و از مادرم فاطمه!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
الخَلق عَیالی! خلق اهل و عیال خداوندند
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
مهربانان محبت خدا را می‌فهمند و بس
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
هر گناهی از هر کسی دو ظلم دارد؛ هم در حق خود فرد که خَش می‌اندازد بر روح و روانش؛ هم در حق اطرافیان که لاجرم ما انسان‌ها جمعی زندگی می‌کنیم و وقتی من بر اثر گناه، آلوده‌ام، صفای وجود دیگران را هم تحت تأثیر قرار می‌دهم!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
خداوندِ عالم جبران می‌کرد هر چه را که او در مجاهدتش برای نشر اسلام فدا می‌کرد، در حق ما. این امر مخصوص ما هم نبود، سنت و وعدهٔ خداست؛ که اگر یاری کنی دینش را، یاری‌ات می‌کند!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
دختر، حریم است و پدر، حرمت‌شناس
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
حسین آرامِ جان عالمیان بود، روح و روان همه بود!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
اگر بانوی اول جهان هستی فاطمه شد، چون او خداوند را سزاوار پرستیدن دید و در مقابل خداوند شد کسی که جز رنگ خدا را نمی‌پذیرفت و جز به شکلی که خداوند می‌پسندید، نه درآمد و نه فکر کرد!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
خداوند، خانه‌اش را قُرق او کرده بود. در هیچ دوره‌ای از خلقت، کسی این‌طور مورد تکریم الهی قرار نگرفته بود که به امر خدا دیوار خانهٔ خدا شکافته شود و یک بانو، مهمان سه روزهٔ مقدس‌ترین مکان عالم شود و فرزند کعبه در آغوش‌اش به میان خلائق باز گردد!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
دنیا را خدایی است و حدّ همه، مخلوق بودن است و شرف همه عبد بودن
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد