بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات | صفحه ۲۵ | طاقچه
کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات اثر مارک براکت

بریده‌هایی از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

نویسنده:مارک براکت
امتیاز:
۳.۵از ۲۰۰ رأی
۳٫۵
(۲۰۰)
ما این الگوهای عاطفی (خوب و بد باهم) را با خود داریم و اغلب آن‌ها را در رفتار خودمان تکرار می‌کنیم. و در خانهٔ جدیدمان، برپایهٔ بنیان‌های عاطفیِ خانه‌ای که در آن به دنیا آمدیم و بزرگ شدیم، این چرخه تکرار می‌شود. بسیاری از ما در زندگی نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که دقیقاً از چنین سرنوشتی دوری کنیم. می‌کوشیم تا شبیه پدر و مادرمان نشویم. اما به‌طرز اجتناب ناپذیری، لحظه‌ای فرا می‌رسد که از خود می‌پرسیم: «چرا این‌طوری شد؟» و ناگهان متوجه می‌شویم که در تمام طول عمرمان، خصلت‌های والدین‌مان را با خود داشته‌ایم.
f.z
این در ذات ماست که به‌دنبال ارتباط و حمایت اجتماعی باشیم. افرادی که این رفتار را ندارند، مستعد ابتلا به اضطراب، افسردگی و بیماری‌های قلبی‌عروقی‌اند.
f.z
دانشجویانی که از آن‌ها خواسته شده بود که به استرسِ پیش از امتحان به چشم مسئله‌ای سودمند نگاه کنند، نسبت به گروه شاهد، عملکرد بهتری در امتحانات‌شان نشان دادند.
f.z
افزایش قند خون باعث هجوم حس لذت به مغز می‌شود. اگر بعضی‌اوقات به‌عنوان استراتژی، برای تنظیم و تعدیل احساسات منفی‌تان، وابسته به هله‌هوله هستید باید بدانید که خیلی‌ها این‌طور هستند. اگر سه بار در روز حواس خودتان را با هله‌هوله پرت می‌کنید، احتمالاً مسائلی عاطفی و جسمانی هست که باید به آن‌ها بپردازید.
f.z
اهمیت یک موضوع، با تعداد کلماتی که برای توصیف آن وجود دارد مشخص می‌شود.
sara
برای ابراز احساسات، حتماً لازم نیست کلامی و حضوری و رودررو باشد؛ گاهی اوقات درمیان‌گذاشتن احساسات‌مان با دیگران بیش از حد دشوار است. در این موارد، شاید بهتر باشد حس خود را از طریق نوشتن ابراز کنیم. خیلی از ما تجربهٔ نوشتن چیزی در دفتر خاطرات یا نامه‌ای را داشته‌ایم که به نظرمان بیان شفاهی‌اش در گفت‌وگو غیرممکن بوده است.
f.z
یک روز پسر شش‌سالهٔ همکارم به او گفته بود: «معلم‌مون گفته اجازه ندارم توی کلاس گریه کنم. اون گفته باید مرد باشم و تو مدرسه احساس خوشحالی کنم.» این حرف نتیجهٔ این طرز تفکر است که خوشحالی تنها حس پذیرفته در میان جمع است و اگر همیشه خوشحال نباشیم، شکست خورده‌ایم
f.z
اگر احساس قدرت، سرزندگی و انرژی می‌کنیم، احتمالاً مبنای تصمیمات‌مان را بیش‌تر بر حدسیات و احساس قلبی‌مان در آن لحظه گذاشته‌ایم تا بر استدلال منطقی
f.z
یادگیری کاملاً مبنایی احساسی دارد. «افلاطون»
f.z
آن‌چه درون‌مان می‌گذرد حتی برای خودمان هم قلمرویی کشف نشده است، جایی است که کاوش در آن خطرناک است.
f.z

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان