بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن | طاقچه
کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن اثر کارولین لیف

بریده‌هایی از کتاب پاکسازی آشفتگی های ذهن

نویسنده:کارولین لیف
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأی
۳٫۴
(۷)
من کاملاً باور دارم که نمی‌توان شرایط و رویدادهای زندگی را کنترل کرد؛ اما می‌توان واکنش خود به آن‌ها را کنترل کرد؛ مدیریت ذهن یعنی همین
بهرام
ما می‌توانیم سه هفته بدون غذا، سه روز بدون آب و سه دقیقه بدون اکسیژن زنده بمانیم؛ اما بدون تفکر نمی‌توانیم حتی سه ثانیه هم به حیات خود ادامه دهیم.
بهرام
هر فرد پدیده‌ای کاملاً منحصربه‌فرد است، ازاین‌رو تلاش او برای سلامتی و نشاطِ مطلوب، باید خاص خود او باشد.
بهرام
بد نیست بدانید وقتی فرد دچار استرس می‌شود ترشح هورمون‌های استرس چون کورتیزول و هوموسیستئین به‌شدت بر سیستم ایمنی، گردش خون و سیستم عصبی او تأثیر می‌گذارند. درواقع ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس چنان تأثیر بدی بر سیستم ایمنی می‌گذارند که پزشکان به افرادی که عضو پیوندی دارند هورمون استرس تجویز می‌کنند تا سیستم ایمنی آن‌ها عضو پیوندی را پس نزند.
بهرام
بسیاری از ما دچار استرس و افسردگی هستیم و بسیاری اوقات احساس درماندگی می‌کنیم؛ اما به این معنا نیست که به بیماری روانی مبتلا شده‌ایم و ذهنمان آسیب دیده است. اضطراب، افسردگی و اختلال‌های روانی پس از رویدادهای سخت و استرس شدید یا تروما همگی واکنش‌های طبیعی انسان به حادثه‌ها و رویدادهای تلخ زندگی هستند که به‌نحوی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود
بهرام
در بیش از شصت سال اخیر بودجه و زمان زیادی را صرف بهداشت و سلامت بخش فیزیکی بدن ازجمله مغز کرده‌ایم؛ اما از ذهن به‌طورکامل غافل بوده‌ایم.
بهرام
نبخشیدن باعث قوی‌تر و استوارتر شدن درخت فکر سمی در مغز ما می‌شود و جلوی بهبودی ما را می‌گیرد، زیرا همچنان به عامل حادثه وصل است. این امر ناشی از قانون درگیری در فیزیک کوانتوم است که باعث می‌شود هر عنصر با عناصر دیگر ارتباط متقابل داشته باشد و بر یکدیگر تأثیر بگذارند. وقتی می‌بخشیم عملاً بخشی از مغز ما به نام ASTSرشد می‌کند. هرچه بیشتر باعث رشد این ناحیه شویم، کنترل رنج ناشی از تروما راحت‌تر خواهد بود.
بهرام
دقیقاً مانند اینکه باید منظم غذا بخوریم. بازسازی مغز مانند برنامهٔ غذایی سالم است. درواقع بازسازی مغز روند «تغذیه» منظم مغز با اطلاعات جدید و چالش‌برانگیز (غذای سالم) است که باید خوب «هضم شود»، یعنی خوب و عمیق فهمیده شود.
بهرام
در مورد تروما چند عامل اهمیت دارند. این عوامل که همگی تأثیرگذار هستند و عبارت‌اند از: نوع تأثیر، عامل و زمینه یا شرایط.
بهرام
که آسیب و ترومایی که در ذهن ناخودآگاه مخفی شده و لانه کرده است، ممکن است به مغز و روح و روان شما آسیب بزند.
بهرام

حجم

۸۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد