بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب حقه های حیوانات | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب حقه های حیوانات اثر علی‌یار فرهمند دندلو

بریده‌هایی از کتاب حقه های حیوانات

امتیاز:بدون نظر
پس از اینکه ماهی تیرانداز طعمه مناسبی را بیابد، به سطح آب نزدیک شده و در یک لحظه اقدام به پرتاب نمودن قطرات آب توسط دهانش به طعمه مورد نظر می‌کند. برخورد سریع قطره آب به طعمه، موجب بیهوش شدن موقت و سقوط آنها در آب می‌گردد که بدین وسیله مورد تغذیه ماهی تیرانداز قرار می‌گیرد.
هدی✌
ماهی مرکب ابری از مرکب به اطراف می‌پاشد تا دشمن را گمراه کند. کیسه‌های کوچکی از رنگ زرد، نارنجی، قهوه‌ای، قرمز و سیاه درون پوست ماهی مرکب قرار گرفته‌اند. عضلات ماهی این کیسه‌ها را منقبض و منبسط می‌کند و به این ترتیب با هم مخلوط و انواع رنگ‌های مختلف به وجود می‌آید.
هدی✌
سپرماهی الکتریکی با ایجاد الکتریسیته، قربانی خود را بی‌حس می‌کند. سپرماهی الکتریکی سیاه بزرگ می‌تواند شوک‌های الکتریکی کشنده و ۲۲۰ ولتی یعنی شدت جریانی به اندازه برق شهر ایجاد کند.
هدی✌
ماهی شبرنگ هنگامی که یک ماهی شکارچی را می‌بیند، تقریباً مدت یک ثانیه به طور مستقیم شنا می‌کند سپس ناگهان نور را می‌پوشاند در همین هنگام تغییر جهت می‌دهد و به سرعت از محل دور می‌شود.
هدی✌
صاریغ: یک نوع موش صحرایی بزرگ آمریکایی، خود را به مردن می‌زند تا دشمن را بفریبد. هنگامی که مورد حمله قرار می‌گیرد با دهان باز و چشمان بی‌فروغ به دور خود حلقه می‌زند و بی‌حرکت می‌شود. شکارچی ممکن است که نسبت به خوردن آن میلی نشان ندهد و برود. هیچ‌کس نمی‌داند که ساریغ خود را به مردن می‌زند یا به حدی می‌ترسد که فلج می‌شود. ولی پس از رفع خطر، نگاه تندی به اطراف می‌اندازد و اگر رفع خطر شده دوباره زنده می‌شود و فرار می‌کند.
هدی✌
وقتی با دشمن مواجه می‌شود در حین فرار، دم خود را می‌کند و چون دم شروع به حرکت می‌کند، دشمن به تماشای آن می‌ایستد و مارمولک از این فرصت استفاده کرده و فرار می‌کند.
هدی✌

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد