بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختر قبلی | طاقچه
کتاب دختر قبلی اثر جی. پی. دلانی

بریده‌هایی از کتاب دختر قبلی

نویسنده:جی. پی. دلانی
انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۵۰ رأی
۳٫۵
(۵۰)
بیشتر مردم تمام انرژی‌شان را صرف تغییر دیگران می‌کنند؛ در حالی که تنها کسی که واقعاً می‌تونیم تغییرش بدهیم؛ خودمان هستیم؛
کاربر ۱۱۸۰۸۱۰
کارل مشاور که از زمان دزدی برای درمان پیش او می‌روم؛ می‌گوید؛ عصبانیت نشانه خوبی است. یعنی من شکست ناپذیرم؛
کاربر ۱۸۴۶۱۳۵بانو
رابطه‌های قبلی‌مون هم چندان بی عیب و نقص هم نبودند؛ بابتش هم خیلی تلاش می‌کنیم. هر شکست موفقیت آمیزی می‌تونه رفتار ناهنجار را در ما تقویت کنه. به عبارت دیگه؛ این الگو رفتاری در طول زمان بارها تکرار میشه و به همون اندازه ناامیدی به دنبال داره.
zohreh
«همیشه همه سوءاستفاده‌ها جسمی‌نیست. نیاز به کنترل مطلق هم نوعی رفتار بیمارگونه ست.»
zohreh
در هر رابطه‌ای؛ دو رفتار وسواسی تکراری وجود دارد- رفتار مرد یا رفتار زن. کنش و واکنش آن‌ها ممکنه کم خطر - مخرب – یا خیلی مخرب باشد.
zohreh
فکر کردم؛ آیا می‌توانم از تمام وسایل قدیمی‌ام؛ دل بکنم و مانند پوست قدیمی‌از آن جدا شده و پوست اندازی کنم. شاید نکته واقعی قوانین همین باشد. مسئله فقط کنترل ترسناک مهندس نیست؛ که نگران خرابی خانه زیبایش باشد؛ بلکه‌این به نوعی تجربه است. تجربه زندگی کردن.
zohreh
بطور طبیعی ادم دقیق ومحتاطی هستم. معمولاً به ندرت تصمیم بدون فکر می‌گیرم. تمام موقعیت‌ها را بررسی می‌کنم. نتایج را ارزیابی می‌کنم. نقاط مثبت و منفی قضیه را سبک و سنگین می‌کنم. اما این بار فارغ از همه‌این احتیاط‌ها؛ گفتم: «بله؛ حتماً.»
zohreh
طبقه بالا با پله‌هایی ساده؛ از طبقه اول جدا می‌شد. شبیه چیزی شکسته به شکل عمودی تیز. پله‌های معلق باز؛ سنگ‌هایی پرداخت نشده؛ که هیچ نرده‌ای نداشت تا محافظ و نگه‌دارنده باشد.
zohreh
کسی که درگیر غم از دست دادن بچه بود؛ کارمند خوبی نمی‌شد.
zohreh
به من مشاوره پیشنهاد دادند؛ من هم پذیرفتم؛ اگرچه ته دلم می‌دانستم که کمکی به من نخواهد کرد. بایستی از کوه غم بالا می‌رفتم. هیچ حرف و سخنی هم کمکم نمی‌کرد.
zohreh

حجم

۳۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۳۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
۳۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد