بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پادزهر | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب پادزهر اثر الیور برکمن

بریده‌هایی از کتاب پادزهر

۳٫۸
(۱۰۰)
می‌توان با برهان و استدلال نشان داد که اگر بسیاری از ما و همچنین بسیاری از شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنیم، زمان کمتری را به هدف‌گذاری اختصاص دهیم و به طور کلی با شدت کمتری به برنامه‌ریزی برای دست‌یافتن به نتایجی خاص در آینده بپردازیم، به نتیجهٔ بهتری می‌رسیم.
Anahid
شواهد نشان می‌دهد خالی‌کردن خشم خود بر سر دیگران یا وسایل خانه، خشم را از بین نمی‌برد و تصویرسازی فکری اهداف، احتمال دستیابی به آن‌ها را افزایش نمی‌دهد.
احسان رضاپور
بسیار شده وقتی تلاش می‌کنیم اتفاقی نیفتد، در نهایت دقیقاً همان اتفاق رخ می‌دهد، گویی آهن‌ربایی است که ما را به خود جذب می‌کند. وگنر از این پدیده با عنوان «خطای دقیقاً خارج از انتظار» یاد می‌کند و توضیح می‌دهد: «این خطا زمانی رخ می‌دهد که موفق می‌شویم دقیقاً اشتباه‌ترین کار ممکن را انجام دهیم؛ اشتباهی چنان واضح که از پیش بدان فکر کرده و تصمیم می‌گیریم نگذاریم به‌هیچ‌وجه رخ دهد
fatemeh shahidi
پی می‌بریم [نه‌تنها] هیچ امنیتی وجود ندارد، [و] خود جست‌وجوی امنیت دردآور است، [بلکه]‌ هنگامی که تصور می‌کنیم آن را به دست آورده‌ایم، می‌بینیم آن را دوست نداریم
سارا
اگر بخواهید از تمام چیزهای منفی محافظت شوید، ناچار باید از چیزهای مثبت هم محافظت شوید و پس از آن متوجه خواهید شد که این حفاظت‌ها اصلاً مطلوب نیست.
سارا
«انسان‌بودن مستلزم نوعی پذیرش جهان است، توانایی اعتمادکردن به چیزهای نامعلومی که از کنترل ما خارج است، چیزهایی که می‌تواند ما را در موقعیت‌های بسیار خطرناکی که به‌هیچ‌وجه تقصیر ما نیست، به ورطهٔ نابودی بکشاند. این امر اصل بسیار مهمی از زندگی اخلاقی را نشان می‌دهد: این نوع زندگی بر مبنای اعتماد به عدم‌قطعیت و پذیرش روبه‌روشدن با سختی‌ها و مشکلات قرار دارد. این زندگی بیشتر به یک گیاه شباهت دارد تا یک جواهر: چیزی که شکننده است، اما نمی‌توان زیبایی منحصربه‌فردش را از شکنندگی‌اش جدا کرد.»(۱۷)
Anahid
آیا بعد از آنکه تصمیم خود را گرفتید، آن احساس بد کاهش یافت؟ اگر چنین باشد، این امر می‌تواند به احتمالی مشکل‌آفرین اشاره داشته باشد: انگیزهٔ اصلی شما برای گرفتن آن تصمیم ملاحظهٔ مناسب‌بودن آن برای شما نبوده، بلکه صرفاً نیاز فوری به رهاشدن از احساسات شک و تردید بوده است.
Anahid
مارکوس اورلیوس اندرز می‌دهد: «خیار تلخ است؟ آن را نخور. خاربنی سر راهت قرار گرفته؟ از کنارش بگذر. این اقدام‌ها کافی است. نیازی نیست بپرسی "اصلاً چرا این چیزها در جهان وجود دارد؟"»(۱۳)
Anahid
به گفتهٔ مارکوس اورلیوس «دائماً جهان را یک وجود زنده بدان، وجودی که یک ذات و روح دارد. هر اتفاقی که می‌افتد، همان‌طور که باید می‌افتد».
Anahid
آرامش، حاصل جایگزین‌کردن قضاوت‌های غیرمنطقی با قضاوت‌های منطقی است و تأمل بر بدترین پیامدهای ممکن یا همان «اندیشیدن به شرور»، بهترین راه برای دستیابی به این آرامش است.
mohammad
دوست‌داشتن یعنی به آغوش آسیب‌پذیری رفتن. دوست داشته باش و قلبت به درد می‌آید و گاه می‌شکند. اگر می‌خواهی از آن محافظت کنی، نباید به هیچ‌کس دل ببندی، حتی یک حیوان.
Mary gholami
«برای بدبختی هزار راه وجود داره، اما آسودگی فقط از یه راه ممکنه، اینکه دائم به دنبال شادی نگردی.
Mary gholami
از دیدگاه بودایی دردکشیدن محتوم است، اما رنج‌بردن اختیاری است؛ رنج حاصل دلبستگی‌های ماست و دلبستگی‌ها تجسم تلاش ما برای انکار این حقیقت غیرقابل‌انکار است که همه‌چیز گذراست
fatemeh shahidi
«وقتی سعی می‌کنی روی سطح آب باقی بمانی، غرق می‌شوی؛ اما وقتی سعی کنی غرق شوی، شناور باقی می‌مانی.» و «حس ناامنی نتیجهٔ تلاش برای رسیدن به امنیت است.»(۱۱) هاکسلی بر این باور است که «هرچقدر با ارادهٔ آگاهانه برای انجام کاری یا دستیابی به چیزی تلاش کنیم، موفقیت کمتری به دست می‌آوریم».
fatemeh shahidi
«حقیقتی که بسیاری از مردم هرگز درک نمی‌کنند این است که هرچقدر بیشتر از رنج دوری کنیم، بیشتر رنج می‌بریم، زیرا چیزهای کوچک و کم‌اهمیت‌تر، به تناسب ترس‌مان از درد و رنج، شروع به شکنجه‌مان می‌کنند.»
بهاره مظاهری
هنگامی که یاد بگیریم احساسات‌مان را بپذیریم، متوجه می‌شویم بدون تغییر وضعیت احساسی هم قادر به اقدام هستیم.» می‌توانیم ترس را حس کنیم و در عین حال کار را انجام دهیم.
احسان
هنگامی که در غیاب اهدافِ دقیقاً مشخص، پروژه‌ای -از جمله خود پروژهٔ زندگی- را پی می‌گیرید، از این مهارت استفاده کرده‌اید؛ وقتی شهامت بررسی و واکاوی شکست‌های‌تان را دارید، وقتی تلاش برای حذف احساس ناامنی را متوقف می‌کنید یا هنگامی که تکنیک‌های «انگیزشی» را کنار می‌گذارید و در عوض بر انجام و به‌پایان‌رساندن کارها تمرکز می‌کنید.
Anahid
بهتر است که این نوع تعمیم‌ها را به طور کلی دور بیندازیم. در عوض شاید بهتر باشد به هریک از اعمال خود نمرهٔ خوب یا بد بدهید. تصمیم بگیرید تا آنجا که ممکن است کارهای خوب و کمترین کارهای بد را انجام دهید. ولی وارد هزارتوی خود نشوید.
Anahid
در عوضِ یافتن راه‌هایی برای حل مشکلات خود در آینده، طرح این پرسش که آیا هم‌اکنون مشکلی را تجربه می‌کنید یا خیر، می‌تواند بسیار روشنگر باشد.
Anahid
راه خروج از این تله، متوقف‌کردن تفکر نیست -تولی قبول دارد که تفکر بسیار سودمند است- بلکه منفصل‌کردن هویت از افکار است: افکارت را همان خودت در نظر نگیری یا به قول عنوان یک فصل از کتاب نیروی حال پی ببری که «تو ذهنت نیستی».
Anahid

حجم

۲۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان