بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاسخ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پاسخ اثر آلن پیز

بریده‌هایی از کتاب پاسخ

۴٫۰
(۶)
با همه موافقت کنید. طبیعتی خوشایند و مطبوع را در خودتان بپرورانید و اجازه بدهید دیگران با هر عقیده‌ای احساس کنند که درست می‌گویند. با حقیقت موافقت کنید. بگذارید دیگران بفهمند که شما با بخشی از حرف‌هایشان موافق هستید. سَرِ خود را به نشانه تأیید تکان بدهید و بگویید: «بله، حق با شماست.» یا «با شما موافق هستم.» در بدترین حالت، با داشتنِ حقِ هر عقیده‌ای برای منتقدان موافق باشید، حتا هنگامی که فکر می‌کنید چیزهایی که می‌گویند مُهمَل و یاوه است. اذعان کنید که نحوهٔ اندیشیدنِ آن‌ها هیچ اشکالی ندارد اما در عین حال باورِ حقیقیِ خودتان را دوباره بیان کنید.
احسان رضاپور
لازم نیست کُل راه‌پله را در پایین ساختمان ببینید تا به حرکت درآیید ـــ فقط کافی‌ست که نخستین گام را بردارید. گاهی اوقات برداشتنِ کوچک‌ترین گام در مسیر صحیح می‌تواند بزرگ‌ترین گام زندگی‌ات محسوب شود. حتا اگر مجبور باشی پاورچین راه بروی، آن گام را بردار.
احسان رضاپور
موفق‌ترین افراد در زندگی آن‌هایی هستند که افکار خود را روی کاغذ می‌نویسند و ایده‌های خود را اولویت‌بندی می‌کنند. به محض این که افکارشان روی کاغذ آمد، آر.اِی. اِسِ آن‌ها شروع به تأمینِ راه‌حل‌هایی برای دست‌یابی به خواسته‌هایشان می‌کند.
احسان رضاپور
نخستین و مهم‌ترین اصل برای دست‌یابی به هر هدفی این است که تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید. دربارهٔ چگونگی رسیدن به آن فکر نکنید. آر.اِی. اِس‌تان چگونگی رسیدن به آن را کشف می‌کند.
احسان رضاپور
دانشمندان کشف کرده‌اند که آر.اِی. اِس همچنین کنترلِ سیستمِ باورهای ما را در دست دارد و فقط اطلاعاتی را تشخیص می‌دهد و انتخاب می‌کند که بر طبق باورهای ما باشد. این بدان معناست که باورها و افکارمان هر چه باشند، آر.اِی. اِس توجه بیشتری به آن‌ها می‌کند یا به عبارت دیگر تمامِ اطلاعاتِ محیطِ اطراف را به شیوه‌ای فیلتر می‌کند تا آن‌چه را به عنوانِ باورمان برگزیده‌ایم، تقویت کند. به همین علت است که در موقعیت‌های مشابه برخی از افراد فرصت‌ها را می‌بینند و برخی دیگر موانع و مشکلات را. همچنین به همین دلیل است که برخی می‌توانند به چیزی باور داشته باشند که باقیِ افراد به نادرست بودن آن واقف هستند.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد