بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فقط روزهایی که می نویسم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فقط روزهایی که می نویسم اثر آرتور کریستال

بریده‌هایی از کتاب فقط روزهایی که می نویسم

۳٫۵
(۳۴)
این سؤال آزاردهندهٔ دوران کودکی - وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره بشوی؟ - مرا همیشه در بهت و حیرت فرو می‌بُرد.
.GH.
تنبلی عمیق، بیشتر از آن که به معنای هیچ‌کاری‌نکردن باشد به معنای تقلا و رنجی است که عملاً برای انجام هر کاری تجربه می‌شود.
mohadese
تنبل‌ها با من و شما فرق دارند. ببخشید، با شما فرق دارند.
Atena
من نمی‌خواستم مینارد جی. کربز بشوم ولی از آن طرف چیز دیگری هم نمی‌خواستم بشوم. این سؤال آزاردهندهٔ دوران کودکی - وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره بشوی؟ - مرا همیشه در بهت و حیرت فرو می‌بُرد.
Atena
تنبلی عمیق، بیشتر از آن که به معنای هیچ‌کاری‌نکردن باشد به معنای تقلا و رنجی است که عملاً برای انجام هر کاری تجربه می‌شود. تنبل‌ها علیل نیستند و می‌توانند کارها را به انجام برسانند، شما زحمت نکشید. ما حمله‌های پرکاری خودمان را داریم؛ انفجارهای هر از گاه مشغولیت و فعالیت که اتفاقاً پربار هم هستند.
honey
بازوِل در قرن هجدهم نوشت «بیکاری ما را پژمرده و کسل می‌کند» دکتر جانسون (که در بقیهٔ موارد آدم معقولی بود) در اعتراض گفت «پژمردگی و کسلی ما به‌خاطر این است که بقیه مشغولند و ما هم‌صحبت می‌خواهیم. اما اگر همه بیکار بودیم سرِ همدیگر را گرم می‌کردیم و کسی کسل نمی‌شد»
honey
و اگر قلم چیز دیگری نداند، این را می‌داند که روزی باید از حرکت بایستد؛ این هم بخشی از راز و رمز ماجرا است. مرگ منتظر است و ما، هر کدام به شیوهٔ خود، به ملاقاتش می‌رویم.
venus
«کتاب، محصولِ خودِ دیگری است متفاوت با خودی که در عادت‌ها، ضعف‌ها و زندگی اجتماعی‌مان نمود پیدا می‌کند
venus
«نوشتن برای انتشار، چیز غریبی است، چون تکه‌ای از تو یک بچه‌مثبتِ کتابخوان است و تکه‌ای دیگر، ضایع‌ترین هنرپیشهٔ تاریخ. یک تکه می‌خواهد توی کتابخانه بماند و تکهٔ دیگر از ته دل دوست دارد مشهور و محبوب باشد.»
venus
روی کاغذ می‌توانیم سخنور و بی‌پروا و زیرک باشیم.
venus

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۴۰۰
۱۴,۷۲۰
۲۰%
تومان