بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لذت کمتر داشتن | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب لذت کمتر داشتن اثر فرانسین جی

بریده‌هایی از کتاب لذت کمتر داشتن

نویسنده:فرانسین جی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۲ رأی
۳٫۸
(۳۲)
علاوه‌براین، تبلیغات تشویقمان می‌کنند تا باور کنیم شخصیتمان با لباسی که بر تن می‌کنیم تعریف می‌شود و چه‌بهتر که این لباس‌ها برند باشند. برند بودن یک لباس یا یک کیف آن را گرم‌تر یا بادوام‌تر و زندگی‌مان را باشکوه‌تر نمی‌کند.
مشکات
ماهاتما گاندی: «ساده زندگی کنید تا شاید دیگران هم بتوانند به‌سادگی زندگی کنند.»
زراعتکار
این بزرگ‌ترین نکته درمورد داشتن فضای خالی است: باعث می‌شود مواردی (و افرادی) که واقعاً برایمان مهم هستند در مرکز توجه قرار بگیرند
فاطمه
شخصیت ما با وسایلی که داریم تعریف نمی‌شود؛ کارهایی که انجام می‌دهیم، افکار و افرادی که به آنها عشق می‌ورزیم نشان‌دهندهٔ شخصیت ما هستند. با دور ریختن باقی‌ماندهٔ گذشته‌های ناخواسته، تلاش‌های بی‌سرانجام و رؤیاهای نیمه‌کاره، فضا را برای موقعیت‌های تازه و البته واقعی باز خواهیم کرد. وسایل آرمانی باعث می‌شوند نسخهٔ غیرواقعی‌مان ماندگار شود. باید این بی‌نظمی را از بین ببریم تا زمان، انرژی و فضای لازم برای شناخت خودِ واقعی‌مان و توانایی‌های حقیقی‌مان را داشته باشیم.
فاطمه
یاد می‌گیریم که فایدهٔ واقعی وسایلمان را بفهمیم و قدرت و کنترلی که بر ما دارند را تضعیف کنیم و حس آزادیِ «به‌اندازهٔ نیاز داشتن» را تجربه کنیم.
فاطمه
زندگی کوتاه است، بنابراین چرا باید با وسایلی زندگی کنید که خوشحالتان نمی‌کند؟
azar
به زندگی با حداقل وسایل، به‌عنوان یک چالش و به جست‌وجو برای روش‌های ممکن به‌شکل یک سرگرمی نگاه کنید. ممکن است از نتیجهٔ کار غافلگیر شوید!
azar
اگر آگاهانه برای مصرفمان محدودیت تعیین نکنیم آن‌وقت زیر فشار وسایلمان دفن خواهیم شد!
azar
وقتی پول به کارتتان واریز می‌شود اختیارتان را از دست ندهید. درواقع، هیچ وسیله‌ای را بدون سؤال کردن تا جلوی صندوق نبرید. از هر وسیله‌ای که می‌خواهید بخرید بپرسید (البته در ذهنتان!): «آیا تو لیاقت بودن در خانه‌ام را داری؟» «تو چه ارزشی را به خانه‌ام اضافه می‌کنی؟» «آیا قرار است زندگی‌ام را آسان‌تر کنی؟ یا اینکه دردسرهایت بیشتر از فوایدت است؟»«آیا جایی برای نگهداری از تو دارم؟» «آیا در خانه وسیله‌ای ندارم که بتواند همان کاری را برایم انجام دهد که تو قرار است انجام دهی؟» «آیا می‌خواهم تو را برای همیشه یا حداقل برای مدت‌زمانی طولانی نگه‌دارم؟
azar
شخصیت ما با وسایلی که داریم تعریف نمی‌شود؛ کارهایی که انجام می‌دهیم، افکار و افرادی که به آنها عشق می‌ورزیم نشان‌دهندهٔ شخصیت ما هستند.
azar

حجم

۲۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
۲۷,۶۵۰
۳۰%
تومان