بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب چگونه مطالعه کنیم؟  و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه اثر مرضیه مجلسی انباردان

بریده‌هایی از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه

انتشارات:نشر وزرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأی
۴٫۱
(۱۹)
تلف کردن وقت بزرگترین مانع مطالعه‌ی موثر است.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
۱- برای دروسی که آسان‌تر هستند و آنهایی که علاقه دارید زمان کمتری و برای دروسی که برایتان دشوار هستند زمان بیشتری اختصاص دهید. ۲- زمان مطالعه را تقسیم کنید. افراد هنگامی که زمان مطالعه‌شان در جلساتی متعدد تقسیم می‌‌شود نسبت به زمانی که در یک جلسه انباشته می‌‌شود بیشتر یاد می‌گیرند و مطالب را بهتر به خاطر می‌‌سپارند. ۳- به عنوان قاعده‌ای کلی جلسه‌ی مرور را، مخصوصاً مرور یادداشت‌های کلاسی را تا جایی که ممکن است طوری برنامه‌ریزی کنید که دقیقاً پس از کلاس باشد بدین طریق شما می‌‌توانید تا زمانیکه هنوز مطالب در ذهن‌تان تازه هستند یادداشت‌هایتان را اصلاح کنید و یا مطلبی به آنها بیفزایید. اما اگر کلاس شما فقط نیاز به حفظ کردن دارد مانند کلاس شروع یک زبان خارجی، باید ساعات مرور را دقیقاً قبل از شروع کلاس قراردهید. ۴- قبل از امتحان پایان ترم برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید هم چنین در برنامه‌ی خود زمانی را هم برای تحقیق و نوشتن مقالات در نظر بگیرید.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
به تعویق انداختن درس خواندن به نفع چت کردن، بازی‌های رایانه‌ای و یا حتی تماشای سریال کمدی مورد علاقه کار آسانی است، اگر زمانی که کار دارید از شرکت در این سرگرمی‌ها خودداری کنید، برای موفق شدن در دانشگاه دشمن بزرگی را شکست داده‌اید.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
ما در طول سال‌ها آموخته‌ایم این است که بزرگترین تفاوت میان کسانی که به سختی دوران دانشگاه را می‌گذرانند با کسانی که بالاترین نمرات را کسب می‌کنند انگیزه است.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
سقراط می‌گوید: «زندگی امتحان شده برای انسان ارزش زندگی کردن ندارد.»
کاربر ۵۶۵۲۴۶
درباره‌ی کتابهای درسی تا زمانی که مطالب را به خوبی یاد نگرفته‌اید، سعی نکنید که خلاصه‌ی آنها را بنویسید.
ツAlirezaツ
رفتن به دانشگاه و ماندن در آنجا تا زمانیکه موفق شوید تنها راه چاره‌ی شما نیست. می‌توانید بلافاصله پس از دبیرستان وارد بازار کار شوید. مدرسه‌ی فنی‌وحرفه‌ای بهترین انتخاب برای کسانی است که در حرفه‌ای مهارت دارند و علاقمند به انجام آن هستند. به تعویق انداختن دانشگاه یک انتخاب واقعی است. حتی مشاغل موقتی‌ای که بویژه جالب هم نیستند می‌توانند به شکل‌گیری کمال شخصی شما کمک کنند. پس از یک یا دو سال کار اکثر دانش‌آموزان متوجه می‌شوند که شدیداً به درس خواندن علاقمند شده‌اند، و آنها ارزش دانشگاه را بسیار بیشتر از زمانی می‌دانند که اگر مستقیماً از دبیرستان وارد آن جا می‌شدند، می‌دانستند.
ツAlirezaツ

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد