بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب چگونه مطالعه کنیم؟  و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه اثر مرضیه مجلسی انباردان

بریده‌هایی از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه

انتشارات:نشر وزرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأی
۴٫۱
(۱۹)
چون بیشتر دانشجویان برای سخت درس خواندن در دانشگاه آمادگی ندارند در ترم اول خوب عمل نمی‌کنند
SGN
اکثر دانشگاه‌ها با مرخصی دادن موافقت می‌کنند. ممکن است شما یا والدین‌تان نگران هرگونه وقفه و دوری از توالی، دبیرستان، دانشکده و سپس دانشگاه یا دانشکده‌ی فنی باشید. بسیاری از مردم آن را آمادگی برای زندگی می‌دانند که باید هر چه سریع‌تر آن را به اتمام برسانند. اما ما فقط برای زندگی آماده نمی‌شویم؛ آن را زندگی می‌کنیم. ما آن را از لحظه‌ای که به دنیا می‌آییم تا روزی که می‌میریم زندگی می‌کنیم! راهش این است که آن را مسئولانه، به صورت ثمربخش، با خشنودی و به طوری ارزشمند زندگی کنیم. همه‌ی مردم با یکدیگر تفاوت دارند؛ ما با سرعتی یکسان پیشرفت نمی‌کنیم.
SGN
(برای به دست آوردن سرعت مطالعه، تعداد صفحات را در تعداد کلمات هر صفحه ضرب کنید و سپس بر زمان تقسیم کنید.)   چیزی را برای مطالعه انتخاب کنید که دوست دارید. رمان، کتاب داستان کوتاه، و یا یک مجله مانند تایم یا نیوزویک می‌توانند خوب باشند. سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که با تصاویر حواس شما را پرت نکند. و نیاز نباشد که در حین خواندن آن به جدول‌ها، نمودارها، و یا فرمول‌ها نگاه کنید. هر چیزی که انتخاب می‌کنید، مطلبی مشابه آن برای دوره‌ی خود آموزی‌تان برگزینید.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
برگه‌های لغت و سایر وسایل کمکی اگر تعداد لغاتی که می‌دانید بسیار کم است، برای حل این مشکل باید بیشتر تلاش کنید. یکی از روشهای قدیمی ‌و البته مفید برای این کار استفاده از برگه‌های لغت است. برگه‌های ۵ × ۳ اینچ مناسب هستند. تعدادی از این برگه‌ها را همیشه همراه خودتان داشته باشید، و هرگاه به لغتی جدید و یا لغتی که دربار‌ه‌‌ آن سؤالاتی دارید برخورد کردید، آن را بر روی برگه بنویسید. بهتر است بر روی برگه نکاتی درباره‌ی متنی که لغت را در آن پیدا کرده‌اید، بنویسید. سپس، اگر به فرهنگ لغت دسترسی دارید، لغت را در آن پیدا کنید و معنی آن را در پشت برگه بنویسید.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
استفاده از فرهنگ لغت
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
یکی از واضح‌ترین نشانه‌های دانشجو خوب دانستن لغات بیشتر است. دانشجویان خوب، نه تنها کلمات بیشتری را نسبت به دانشجویان ضعیف متوجه می‌شوند و به درستی معنی می‌کنند بلکه با دقت بیشتری میان معانی متعدد آنها تمایز قائل می‌شوند. آنها اغلب مجبور نمی‌شوند که به عقب برگردند و بگویند، «چی، اون چی بود؟» برای اینکه مطالعه‌ی شما مؤثر و به نحوی سریع‌تر باشد، باید بتوانید معانی کلمات را با یک نظر متوجه شوید. نباید توقف کنید و بیندیشید. عجیب اینکه راه‌هایی که می‌توان به کمک آن گنجینه‌ای کامل از لغات ایجاد کرد این است که توقف کنید و به دنبال معنی کلمه‌ای که نمی‌دانید بگردید.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
مرور کردن و از حفظ خواندن تنها ابزار شما برای مبارزه با فراموش کردن هستند.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
با چند روش می‌توانید این سازماندهی را ایجاد کنید: ۱- جملاتی که با یادداشت‌های اولیه شما مطابقت می‌‌کنند، احتمالاً نکات مهمی هستند. ٢- جملاتی مانند: «نکته اصلی این است.....» و یا «این را به خاطر بسپارید.....» به طور مستقیم نکات مهم را به شما نشان می‌دهند. ۳- هر مطلبی که استاد به کرات بیان می‌‌کند احتمالاً مهم است. ۴- شاید مهم‌ترین مطلب، مطلبی باشد که استاد به سه شیوه‌ی متفاوت بیان می‌کند. ۵- تغییر در سرعت بیان مطالب شاید یک راهنمایی باشد؛ هرگاه استاد سرعت‌اش را کاهش دهد و مطلبی را بسیار حساب شده بیان کند آن مطلب مهم است.
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
خلال سخنرانی از خودتان سوالاتی بپرسید، حتی اگر آن سوالات چیزی شبیه به این باشند «اون درباره‌ی چی حرف می‌‌زنه؟»
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸
عادت کنید که از هنگام شروع کلاس از استاد سئوال بپرسید. دقایقی را قبل از کلاس به سوالاتی فکر کنید که ممکن است درباره‌ی موضوع آن روز برایتان پیش آید. مانند یک گزارشگر فکر کنید. چه کسی؟ چه چیزی؟ چه وقت؟ کجا؟ چرا؟ اگر تمام این سئوالات بی‌پاسخ بمانند، از خودتان بپرسید «تا حالا در مورد این موضوع چی می‌‌دونستم؟»
کاربر ۱۲۷۱۲۲۸

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان