بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عربستان از درون | طاقچه
کتاب عربستان از درون اثر رابرت لیسی

بریده‌هایی از کتاب عربستان از درون

نویسنده:رابرت لیسی
انتشارات:انتشارات کویر
امتیاز:
۳.۷از ۱۵ رأی
۳٫۷
(۱۵)
یک زن با خشم به یکی از افراد پلیس دینی که تلاش می‌کرد طرز لباس پوشیدنش را اصلاح کند گفت: «تروریست‌ها بروید به جهنم»!
حسین میری
در پایان سال ۲۰۰۳ م سخنان منصور درباره اینکه «افراط‌گرایی اسلامی ریشه‌دار» عربستان سعودی را به «ملتی تولیدکننده تروریست» تبدیل کرده است به شکلی فاجعه بار درست از آب درآمد. نشانه‌های این واقعیت را در خیابان‌ها نیز می‌شد دید.
حسین میری
می‌دانم که نمی‌توانم او را دوباره به زندگی برگردانم. اما یاد او زمانی جاودانه خواهد شد که ببینیم اردوگاه گوانتانامو بسته شود.
حسین میری
اگر مساجد و دادگاه‌های این کشور را به دست افراد تندرو بسپارید به دولت و اعتبارش هر دو آسیب خواهد رسید
حسین میری
ماموریت خاشقجی این بود که با بن لادن دوست شده و مصاحبه‌ای را ترتیب دهد که در آن ابراز پشیمانی کرده و بگوید از کارهای خشونت آمیز دست برداشته است. سپس قرار شد خانواده این مساله را به دولت منتقل کنند به این امید که راه بر یک مصالحه باز شود.
حسین میری
در سال ۱۷۷۶ م انقلاب آمریکا اثبات کرد استعمار نمی‌تواند برای همیشه در زندگی استمرار داشته باشد. بعد از سیزده سال انقلاب فرانسه آمد تا ختم پادشاهی مطلقه را اعلام کند. به دنبال آن انقلاب ۱۹۱۷ م روسیه آمد تا همین امر را تاکید کند که نهادهای قدیمی رو به زوال هستند. اما ایران به این فهرست تعلق ندارد. چون آن انقلاب‌ها به شکلی رضایت بخش به سمت مدرنیزاسیون و سکولاریسم در حرکت بودند حال آنکه در مورد ایران کاملا برعکس بود.
حسین میری
از این‌رو مهم‌ترین وظیفه‌ای را که دولت باید انجام دهد این است که دست شهروندانش را بگیرد و مطمئن شود آنها راهی درست را در پیش گرفته‌اند.
تسنیم
عبدالله بن ثابت یکی از سربازان سلفی در عسیر، آن روزها را به یاد می‌آورد. او را حتی درعمل به قبر بردند: «من مرشدی داشتم ـــ هر تازه واردی برای خود مرشدی داشت ـــ بعد از تاریکی هوا مبلغان مرا به قبرستانی برده و دستور دادند در یکی از قبرهای تازه حفر شده دراز بکشم. در آن تاریکی می‌لرزیدم و به ستارگان نگاه می‌کردم. درهمان حال داشتم به داستان هولناک جهنم و عذابی که اگر راه صحیح به سوی خدا را برنگزینم نصیبم خواهد شد، فکر می‌کردم».
Mahdiyeh Moradi
قضات عربستان به گونه‌ای تربیت می‌شوند که شأن آنها درحد روحانیون است.
حسین میری
این روند تقریبا در طول دهه هفتاد میلادی در هر جایی از جهان عرب تکرار شده است. هرکسی سعی کرد با توجه به سلیقه متفاوت خود به کنش‌های مادی و معنوی از سوی غرب واکنش نشان دهد. به کسانی که رویکرد بازگشت به اصول را برگزیدند «سلفی‌ها» گفته می‌شود. زیرا آنها می‌خواهند طوری رفتار کنند که گذشتگان رفتار می‌کردند.
erfan

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
۱۹,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد