بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی پنهان ذهن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زندگی پنهان ذهن اثر ماریانو سیگمان

بریده‌هایی از کتاب زندگی پنهان ذهن

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۸از ۳۴ رأی
۳٫۸
(۳۴)
هدف این کتاب این است که ذهنمان را کشف کنیم تا به درک عمیق‌تری از خودمان، تا خردترین کنج‌های نهانی که ما را می‌سازند، برسیم. ن
mary
وقتی داستانی می‌شنویم، آن را کلمه‌به‌کلمه ثبت نمی‌کنیم، بلکه آن را به زبان افکار خودمان بازسازی می‌کنیم. به همین علت است که افراد از یک سینما، با داستان‌های متفاوتی بیرون می‌آیند. ما فیلمنامه‌نویسان، کارگردانان، و تدوین‌گران داستان خودمان از واقعیت هستیم.
Houshyaran
خلاصه آنکه برای یادگیری هرگز دیر نیست. چیزی که در بزرگسالی تغییر می‌کند آن است که انگیزه‌مان در آنچه پیشتر یاد گرفته‌ایم به دام می‌افتد و با گردباد کشف و یادگیری همراه نمی‌شود.
Houshyaran
برای پشتکار در یادگیری باید با انگیزه و تلاش، و خارج از حوزهٔ امن و فراتر از آستانهٔ پذیرشمان کار کنیم. آنجایی را که سقف اجرایی خود می‌دانیم معمولاً حد نهایی‌مان نیست. آنجا فقط نقطهٔ تعادل است.
Houshyaran
تبدیل نور به شکل‌ها به قدری دشوار است که برای انجام آن باید ماشین‌هایی اختراع می‌کردیم و می‌ساختیم. ربات‌ها به فضا می‌روند، از استادان شطرنج بهتر بازی می‌کنند، هواپیماها را هدایت می‌کنند، اما نمی‌توانند ببینند.
Houshyaran
به‌جرأت می‌گویم وقتی بتوانیم جنبه‌هایی از فیزیولوژی‌مان را که در حال حاضر بر ما آشکار نیستند به‌صورت تصویری تجسم کنیم، خواهیم توانست سلامتمان را بهبود بخشیم. این وضع اکنون در چند حوزهٔ خاص رخ داده است. مثلاً، اکنون میسر است الگوی فعالیت مغزی را که با حالت درد مزمن مطابق است تجسم کنیم، و آن را بر اساس تجسم‌سازی کنترل کنیم و کاهش دهیم. این را می‌توان پیشتر برد تا جایی که سامانهٔ دفاعی‌مان را برای غلبه بر بیماری‌های اکنون لاعلاج تنظیم کنیم. می‌توان تحقیقات را روی این حوزهٔ پرثمر متمرکز کرد، چون چیزی که امروز شفابخشیِ معجزه‌آسا به نظر می‌رسد شاید در آینده ماهیتی بصری بیابد و استاندارد شود.
Houshyaran
اسطورهٔ استعداد ژنتیکی بر استثناها یا موردهای نادر استوار است؛ بر پایهٔ داستان‌ها و عکس‌هایی که نابغه‌های پیش‌رس را با چهره‌های کودکانه و معصومانه نشان می‌دهند که شانه‌به‌شانهٔ بزرگ‌ترین نخبگان جهان می‌سایند. ویلیام چِیس و هربرت سیمونِ فیزیولوژیست با بررسی پیشرفتِ نوابغِ بزرگِ شطرنج این اسطوره را از بین بردند. هیچ یک از این نوابغ پیش از۱۰.۰۰۰ساعت آموزش و تمرین نتوانستند به این سطح خارق‌العاده از مهارت برسند. نشان داده شد، آنکه نابغه‌ای پیش‌رس تلقی می‌شده، درواقع از سن خیلی پایین تحت تعلیم‌های تخصصی و شدید بوده است.
Houshyaran
دنیا در همین ۳۰۰۰ سال پیش بوستانی آکنده از اسکیزوفرنیک‌ها بود؛ که آگاهی، آن‌گونه که ما امروزه ادراکش می‌کنیم، اینکه احساس می‌کنیم موجودیت خودمان را هدایت می‌کنیم، فقط همین اواخر، همراه با فرهنگ، در تاریخ بشریت پدیدار گشته است.
Houshyaran
این خیال خام که مغز شب‌هنگام خاموش می‌شود با این ایده پیوند خورده است که خوابیدن وقت تلف کردن است.
Houshyaran
وقتی خواب می‌بینیم، نورون‌های حرکتی‌ای که مغز از طریق آنها عضلات را کنترل و هدایت می‌کند مهار می‌شوند، و شیمیِ مغزی پدید می‌آید که با شیمی مغزِ در حال کار ما بسیار تفاوت دارد.
Houshyaran

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان