بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی پنهان ذهن | طاقچه
کتاب زندگی پنهان ذهن اثر ماریانو سیگمان

بریده‌هایی از کتاب زندگی پنهان ذهن

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۹از ۳۵ رأی
۳٫۹
(۳۵)
وقتی انتخاب می‌کنیم خصمانه و تهاجمی عمل کنیم، تمایل داریم که دیگران را هم فاسد ببینیم. به این سیاق، همهٔ سگ‌ها هار هستند.
آرمین
آیمارائی موقع صحبت از آینده دست‌هایش را رو به عقب و در اشاره به گذشته رو به جلو می‌گیرد. با اینکه این امر در ظاهر شاید عجیب به نظر برسد، اما وقتی آن را توضیح می‌دهند به‌قدری معقول به نظر می‌رسد که هوس می‌کنید شیوهٔ تجسم خودتان را از گذشته و آینده تغییر دهید؛ آنها می‌گویند گذشته تنها چیزی است که می‌دانیم؛ چیزی که چشمانمان می‌بیند و بنابراین پیش روی ما قرار دارد. آینده نامعلوم است؛ چیزی است که چشمانمان نمی‌بیند و بنابراین پشت سرمان قرار دارد. خط زمان در نظر آیمارای رو به عقب حرکت می‌کند. به این ترتیب، آیندهٔ ناشناختهٔ نامعلوم پشت سر است که رفته‌رفته به دید می‌آید و به گذشته تبدیل می‌شود.
احسان رضاپور
حالا باید اسطورهٔ دیگری را هم باطل کنیم. آنچه به استعداد تعبیر می‌کنیم، ودیعه‌ای ذاتی نیست، بلکه، تقریباً همیشه، ثمره‌ای است که از کار و تلاش سخت به دست می‌آید.
Amir
مشکل ما در اینکه آنها را همان‌طوری که هستند ببینیم حکم استعاره‌ای مورفولوژیکی برای درکِ چیزی را دارد که در حوزهٔ شناختی پی بردن به آن بسیار دشوار است: بچه‌ها کوچک‌شدهٔ بزرگسال‌ها نیستند.
احسان رضاپور
نوزادان فکر و تصوری از ریاضیات، زبان، اخلاق، و حتی استدلال‌های علمی و اجتماعی دارند
mary
اولین فصل سفری است به سرزمین کودکی. خواهیم دید مغز خیلی پیش از آنکه شروع به صحبت کنیم آمادهٔ یادگیری زبان است، که دوزبانی به ما در تفکر کمک می‌کند.
mary
برای یاد گرفتن به انگیزه و تلاش نیاز داریم. این نه جادوست و نه عقیده‌ای تعصب‌آمیز. اکنون می‌دانیم که اینها دوپامین تولید می‌کنند، و دوپامین مقاومت مغز را در برابر تغییر کم می‌کند.
Houshyaran
مغز لوح سفید نیست. کارکردهای ازپیش‌ساخته‌ای دارد، و مسائلی که به کارکردها ربط دارند خیلی راحت‌تر حل‌وفصل می‌شوند.
Houshyaran
از قابلیت‌های علم یکی هم این است که می‌تواند بر اساس داده‌هایی معدود و مبهم نظریه بسازد.
Houshyaran
از روزی که به دنیا می‌آییم، قادریم بازنمودهایی انتزاعی و پیچیده شکل دهیم
mary

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد