بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دلایل خوب برای احساس های بد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دلایل خوب برای احساس های بد اثر راندولف ام. نسه

بریده‌هایی از کتاب دلایل خوب برای احساس های بد

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۲از ۴۲ رأی
۳٫۲
(۴۲)
تقریباً نیمی از تفاوت افراد در میزان آسیب‌پذیری از عوامل ژنتیک ناشی می‌شود. شاید این‌طور به نظر برسد که اختلال‌های اشتها بیماری‌هایی ارثی هستند که از ناهنجاری‌های ژنتیک ناشی می‌شوند. اما در حقیقت معنای ضمنی به محیط‌هایی اشاره دارد که به‌سرعت درحال تغییر هستند. ناهنجاری‌های ژنتیکی که منجر به اختلال در مصرف غذا شوند را انتخاب طبیعی از بین برده است. آلل‌هایی که بر میزان آسیب‌پذیری تأثیر می‌گذارند درواقع تحریکات ژنتیکی هستند که فقط در محیط‌های جدید مشکل ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، این‌که چه کسانی به نزدیک‌بینی مبتلا می‌شوند را هم تا حد زیادی ژن‌ها تعیین می‌کنند، اما ترکیبات مسئول این مشکل را نمی‌توان ناهنجاری نامید؛ این ترکیبات تحریکات ژنتیکی هستند و در محیط‌های فرهنگی‌ای که کودکان بیرون از خانه بزرگ می‌شوند و خواندن را نمی‌آموزند، مشکلی ایجاد نمی‌کنند. درست مثل نزدیک‌بینی، استعمال دخانیات، اعتیاد و چاقی مفرط آنورکسی هم اختلالی مختص فضاهای مدرن است و بیشتر آلل‌های مسئول آن در محیط طبیعی کاملاً بی‌آزار هستند.
BiNam
خودآگاهی و وظیفه‌شناسی بیش‌ازحد هزینه‌ی بسیار بالایی دارد. آگاهی کمتر و بعضاً ارتکاب اشتباه زندگی را بهتر می‌کند.
BiNam
دردِ جسمانی محافظی است در برابر آسیب به بافت‌ها. درد، موجودات زنده را وامی‌دارد در لحظه از وضعیتی که منجر به آسیب به بافت‌ها می‌شود، بگریزند و در آینده نیز از آن دوری کنند. دردِ روانی از رفتارهایی جلوگیری می‌کند که منجر به آسیب اجتماعی و هدر رفتن انرژی می‌شوند. هم درد جسمانی و هم درد روانی، حتی در موقعیت‌هایی که کارکردشان مثبت است، می‌توانند طاقت‌فرسا باشند. در هر دو مورد هم امکان خارج شدن از حد و اندازه مفید وجود دارد که در جسم، به درد مزمن و در روان، به افسردگی آسیب‌رسان منتهی می‌شود.
BiNam
پیر شدن مفید است، چون به واسطه‌ی آن هر سال تعدادی می‌میرند تا زمانی که محیط تغییر می‌کند، گونه‌ها بتوانند سریع‌تر تکامل پیدا کنند.
Mostafa Mardany
از سر گذراندن یک دوره‌ی افسردگی، احتمال ابتلا به افسردگی در آینده را افزایش می‌دهد. این پدیده را آتش‌افروز می‌نامند، چراکه عملکردی شبیه به چوب‌های کوچکی دارد که به شعله‌ور شدن تکه‌چوب‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند. این نظریه با مشاهده‌ای در ارتباط است که نشان می‌دهد پس از اولین حمله‌ی صرع، حمله‌های بعدی راحت‌تر اتفاق می‌افتند. در رابطه با افسردگی، معمولاً اولین دوره‌ها به واسطه‌ی اتفاقات زندگی فرد بروز می‌کنند و با هر دوره‌ی جدید، نقش حوادث زندگی کاهش پیدا می‌کند تا جایی که عاقبت به نظر می‌رسد دوره‌ها بدون داشتن دلیل خاصی تجدید می‌شوند. گاهی برای توجیه این مشاهدات استدلال می‌شود که افسردگی به گونه‌ای باعث آسیب به مغز می‌شود که بروز دوره‌های بیشتر افسردگی را تسهیل می‌کند.
Paradox
چرا زندگی پر از درد و رنج است؟
bud
اولین اصل از اصول بنیادین دین بودایی این است: «زندگی یعنی رنج کشیدن». دومین اصل مهم این دین می‌گوید رنج، به واسطه خواسته‌ها و آرزوها ایجاد می‌شود، به بیان دیگر عدم توانایی در برآورده کردن تمام خواسته‌ها. اصل سوم می‌گوید رهایی از رنج تنها زمانی ممکن می‌شود که بفهمیم نیازها و خواسته‌ها توهمی بیش نیستند.
کاربر ۵۸۳۲۳۸۷
قرار گرفتن در معرض تأثیرات رسانه‌ها نه‌تنها باعث نارضایتی از خود می‌شود، بلکه باعث می‌شود از دوستان و شریک زندگی خود نیز ناراضی باشیم، چون به ندرت به پای آنهایی می‌رسند که در رسانه‌ها می‌بینیم. مطالعات نشان می‌دهد روحیه‌ی افراد اغلب در اثر مقایسه‌ی خود با کسانی که داشته‌های بیشتری از آنها دارند، تضعیف می‌شود.
کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
من تصور کرده بودم تکامل، ما را برای تبدیل شدن به انسان‌هایی خوشحال، سلامت، مهربان و یاری‌رسان در اجتماع شکل داده است. افسوس که در حقیقت این‌طور نیست. انتخاب طبیعی پشیزی ارزش برای شادی ما قائل نیست. در حساب و کتاب تکاملی، تنها چیزی که اهمیت دارد میزان موفقیت در
Marzieh Fadaei
اضطراب می‌تواند مفید باشد، اما اکثر مردم اغلب بیش از آنچه لازم است دچار اضطراب می‌شوند
miracle

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
۲۶,۷۵۰
۵۰%
تومان