بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت) اثر مسعود  عالی

بریده‌هایی از کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت)

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۳۳ رأی
۴٫۶
(۳۳)
شاید این‌که مکروه است شب‌ها برای زیارت اهل قبور به قبرستان برویم، یک وجهش همین باشد که مزاحم رفتن آن‌ها به این پذیرایی می‌شویم. چون وقتی برای فاتحه و زیارت سر قبری رفتیم، آن شخص متوفی و صاحب قبر توجه به زائر قبرش می‌کند و طبعاً وقتی به این توجه دارد از توجهش به وادی السلام و چه بسا استفاده از محضر ولایت کاسته می‌شود و یا مانع از آن شود، لذا شب برای فاتحه و زیارت به قبرستان مکروه است.
جوان خراسانی | javan khorasani
همه ملائکه الهی که مأموران و کارگزاران حکومت الهی هستند، زیر نظر چهار ملک مقرب و بسیار عظیم قرار دارند: یکی حضرت میکائیل است،‌که ارزاق مخلوقات را بر عهده دارد و به آن‌ها می‌رساند. دوم جبرئیل است که علم و وحی الهی و نیز برخی امدادها و هدایت‌ها به دست او و ملائکه زیر دست اوست. سوم حضرت عزرائیل است که با اعوان و انصارش، از ملائکه زیر دست، قبض روح‌ها و توفی را بر عهده دارد. و چهارم حضرت اسرافیل است که فرشته واسطه حیات مخلوقات و مرگ آن‌ها در آستانه قیامت است
ساکن کوچه علی چپ
می‌گویند: شاعری به نام حاجب، یک‌بار شعری روی همین تخیلات باطل سروده بود: حاجب اگر معامله حشر با علی است آسوده باش هرچه بخواهی گناه کن حضرت امیر (ع) را در خواب دید که از او گله کرد و فرمود: این چه شعری است که گفتی؟! ما که نیامده‌ایم یک بیمه گناه درست کنیم که هر چه بخواهی گناه بکنی، بعد هم دلت را به من خوش کنی! گفت پس چه بگویم؟ حضرت فرمود: این طور بگو: حاجب اگر معامله حشر با علی است شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن
ساکن کوچه علی چپ
به قول شیخ رجبعلی خیاط: من دلم برای خدا می‌سوزد. مشتریان خدا کم‌اند، همه به همه جا می‌روند، جز در خانه خدا.
ساکن کوچه علی چپ
فوائد رفتن به قبرستان و زیارت اهل قبور عبارت‌اند از: ۱) تذکر و عبرت گرفتن و زدودن غفلت. ۲) خوشحال کردن اموات با هدیه. ۳) آمرزش خود و آن‌ها. ۴) اگر از خویشان باشد صله رحم است. ۵) مکان استجابت دعا است. ۶) اگر قبر معصوم باشد، تطهیر و نورانیت است.
ساکن کوچه علی چپ
مرحوم فیض کاشانی در کتاب «علم الیقین» نقل کرده که برخی پس از مرگ قرن‌ها بر آن‌ها می‌گذرد و اسم پیامبر را یادشان نمی‌آید، از همین به ظاهر مسلمان‌ها. چرا؟ چون عقیده به پیامبر در جان و دل آن‌ها رسوخ نکرده بود.
zareei
خلاصه آن‌که فوائد رفتن به قبرستان و زیارت اهل قبور عبارت‌اند از: ۱) تذکر و عبرت گرفتن و زدودن غفلت. ۲) خوشحال کردن اموات با هدیه. ۳) آمرزش خود و آن‌ها. ۴) اگر از خویشان باشد صله رحم است. ۵) مکان استجابت دعا است. ۶) اگر قبر معصوم باشد، تطهیر و نورانیت است.
کاربر ۱۵۱۰۲۵۳

حجم

۲۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۲۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
۱,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد