بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تندخوانی | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب تندخوانی اثر رایان جیمز

بریده‌هایی از کتاب تندخوانی

۳٫۴
(۱۰۳)
مطالعهٔ دیداری سریع‌ترین روش خواندن است که در آن، خواننده به‌جای تلفظ کردن یا شنیدن کلمات، معنی آن‌ها را با نگاه کردن درک می‌کند. با این روش به‌طور میانگین، خواندن ۷۰۰ کلمه در هر دقیقه میسر می‌شود. تندخوانی به‌صورت دیداری، روشی است که می‌توانید با تسلط بر آن، به‌طور پیوسته به مطالعات خود ادامه دهید. تندخوانی می‌تواند بسیار سودمند و ارزشمند باشد. البته مواردی هستند که استفاده از این روش برای خواندن آن‌ها گزینهٔ خوبی نیست و هرگز نباید آن‌ها را تندخوانی کنید. باید بدانید چه زمانی و چگونه یک روش خواندن را براساس مطالب، به کار بگیرید.
vahid afshari
بسیاری از افراد برای این‌که متن مهمی را به خاطر بسپارند، از ماژیک‌های رنگی (هایلایتر) استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که این کار درک آن‌ها را بهتر می‌کند. اما این باور درست نیست. هنگامی‌که قسمتی از متن را با ماژیک رنگی متمایز می‌کنید، به ذهن خود می‌آموزید که به‌جای یادگیری کل مطلب، روی متنی که متمایز شده است، تمرکز کند.
Arsalan.kh
بسیاری از مردم عشق به خواندن را زمانی به دست می‌آورند که تندخواندنی را یاد می‌گیرند.
Arsalan.kh
فقط سریع خواندن مطرح نیست؛ بلکه خواندن هوشمندانه اهمیت بیشتری دارد. تندخوان حرفه‌ای می‌داند که چه‌زمانی باید سرعت خواندن را افزایش دهد و چه‌زمانی برای درک بهتر مطالب، باید از سرعت خواندن بکاهد. او می‌داند چه‌موقع مطالب را سطحی بخواند و چه‌موقع روی مفاهیم سنگین، بیشتر تمرکز کند.
Arsalan.kh
مهارت تندخوانی با خواندن معمولی خیلی متفاوت نیست. تنها تفاوت این است که باید بیشتر تمرکز کنید.
Arsalan.kh
تندخوانی می‌تواند بسیار سودمند و ارزشمند باشد. البته مواردی هستند که استفاده از این روش برای خواندن آن‌ها گزینهٔ خوبی نیست و هرگز نباید آن‌ها را تندخوانی کنید. باید بدانید چه زمانی و چگونه یک روش خواندن را براساس مطالب، به کار بگیرید.
Arsalan.kh
پیش از این‌که یادگیری تندخوانی را آغاز کنید، باید آگاه باشید که روش مطالعهٔ هر فرد بر اساس سطح آموزش و تأثیرات پیرامونی او شکل می‌گیرد.
Arsalan.kh
۴. فشار چشم فشارهایی که شامل تمرینات تنفسی می‌شوند، به آرامش چشم و افزایش اکسیژن و جریان خون در صورت و اطراف چشم‌ها کمک می‌کنند. - چشم‌ها و دهان خود را کاملاً باز کنید. عضلات صورت خود را بکشید و به‌صورت عمیق تنفس کنید. - هنگام بازدم، چشمان خود را ببندید. فک‌هایتان را به هم فشار دهید و عضلات صورت و همچنین عضلات سر و گردن خود را خیلی محکم فشرده کنید. - نفس خود را برای ۳۰ ثانیه نگه دارید و فشرده کردن را ادامه دهید. - این مراحل را چهار بار تکرار کنید.
شیهمیمی
۸. جایی را با ماژیک رنگی متمایز نکنید! بسیاری از افراد برای این‌که متن مهمی را به خاطر بسپارند، از ماژیک‌های رنگی (هایلایتر) استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که این کار درک آن‌ها را بهتر می‌کند. اما این باور درست نیست. هنگامی‌که قسمتی از متن را با ماژیک رنگی متمایز می‌کنید، به ذهن خود می‌آموزید که به‌جای یادگیری کل مطلب، روی متنی که متمایز شده است، تمرکز کند. مشکلی که ایجاد می‌شود این است که احتمالاً مجبور هستید همه چیز را دوباره بخوانید. زیرا ابتدا آن‌ها را کاملاً درک نکرده‌اید.
f.z
هدف از یادگیری خواندن سریع، فقط سریع خواندن نیست؛ بلکه کارآمدی بیشتر در خواندن و درک مطلب نیز هست.
Niki

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان