بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم اثر ساباین ویلهلم

بریده‌هایی از کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم

۳٫۶
(۹)
والدینم هرگز به من نگفتند که من قشنگ هستم و برای همین است که فکر می‌کنم جذابیتی ندارم. با چنین گذشته‌ای، طبیعی است که آدم نگرانی تصویر بدنی هم داشته باشد.
یاسمن
BDD فقط معضلی مختص به غرب نیست. سن شروع عادات رفتاری مربوط به زیبایی و میزان بالای افسردگی و اضطراب همه‌جا مشاهده می‌شود که البته به علت گستردگی رسانه‌های جمعی در سرتاسر دنیاست
یاسمن
با این مقدار خدمات و محصولات زیبایی که در اختیار داریم، ظاهرآ باید احساس بهتری داشته باشیم، چون حالا دیگر نسبتآ خوب شده‌ایم؛ اما موضوع اینجاست که «نسبتآ خوب» کافی نیست، چون به ما القاء شده که باید عالی و بی‌نقص باشیم.
یاسمن
هر بار که مجله مُدی را دست می‌گیریم، احساس می‌کنیم کلی کار داریم که برای بهتر شدن ظاهرمان باید انجام دهیم. هر سانت از بدنمان نیاز به عطر، اسپری یا لوسیونی از این نوع یا نوعی دیگر دارد؛ باید دندان‌هایمان صاف و سفید، ابروهایمان برداشته‌شده، مژه‌هایمان پرپشت و بلند، لب‌هایمان برجسته و ران‌هایمان لاغر باشند. این اقدامات باید با جدیت دنبال شوند تا از ما شخصی بی‌عیب‌ونقص بسازند؛ البته که باید در کنار این تلاش‌ها پول کافی هم هزینه کنیم. درحال حاضر، در ایالات متحده برای زیبایی بیش از آموزش و خدمات اجتماعی هزینه می‌شود. حقیقتآ ما آن‌قدر که برای محصولات آرایشی خرج می‌کنیم، برای خواندن مطالب مفید هزینه نمی‌کنیم
یاسمن
باربی‌ها و اسباب‌بازی‌های مشابه دو پیام خطرناک را به کودکان القاء می‌کنند: نه‌تنها زیبایی مهم است، بلکه با خرید لوازم‌آرایش و لباس مناسب می‌توان آن را به‌دست آورد. کودک درحال‌رشد با زن ایدئال کلیشه‌ای آشنا می‌شود و جایی برای تخیل و خلاقیت او باقی نمی‌ماند. آن‌ها این تصویر نادرست را در تأثیرپذیرترین اذهان نهادینه می‌کنند که کمال و بی‌نقص بودن امری ممکن و دست‌یافتنی است و این پندار نادرست تا بزرگ‌سالی در ذهن بسیاری از افراد باقی می‌ماند.
یاسمن
در سال ۱۹۹۱ شرکتی به نام «اسباب‌بازی‌های عزت نفس بالا» در رقابت با باربی این کار را کرده است. اسم عروسک این شرکت «هپی تو بی می»بود که اعضای بدنش فرم آدم‌های معمولی را داشت. به‌نظر می‌رسید هَپی پاسخی به شکایت بسیاری از زن‌ها باشد و اولین‌بار که وارد بازار شد، در تیتر خبری اکثر کشورهای دنیا قرار گرفت؛ اما چهارده سال بعد دیگر خبری از آن نبود. حتی شماره تلفن این شرکت هم از دفتر تلفن‌ها پاک شده بود. شرکت هپی با تمام حسن‌نیتی که داشت، سرانجام ورشکست شد. درعوض، عروسک‌ها و شخصیت‌های بزن‌بزن که ایدئال‌هایی نامطلوب به‌شمار می‌روند، هر سال فروش بیشتری پیدا می‌کنند. چرا؟ ظاهرآ به‌این‌دلیل که بچه‌ها الگوهای زیبا و شیک‌پوش را ترجیح می‌دهند. جای تعجب ندارد، زیرا آن‌ها همان تبلیغات، همان فیلم‌ها و همان برنامه‌های تلویزیونی را می‌بینند که بزرگ‌سالانشان تماشا می‌کنند.
یاسمن
میل به زیباتر شدن امر تازه‌ای نیست؛ اما این روزها در فیلم‌ها، تلویزیون و به تازگی در اینترنت از ما خواسته می‌شود که در این مسیر بیش‌ازحد افراط کنیم، تا جایی که گاه خطرناک هم می‌شود. وقتی به هر طرف که رو می‌کنیم تعداد معدودی اشخاص خوش چهره را به‌کرات و روش‌های گوناگون به ما نشان می‌دهند و این تصور غلط را القا می‌کنند که میلیون‌ها زن و مرد کامل و بی‌نقص مانند این افراد وجود دارند، عجیب نیست که برداشت ما از چیزهای طبیعی تغییر کند.
یاسمن
وقتی شخصی تصویر بدنی منفی دارد، معمولا احساسی که به ظاهرش پیدا می‌کند زندگی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ مثلا از حضور در موقعیت‌های اجتماعی احساس شرم می‌کند. ممکن است از ملاقات با بعضی افراد یا سر زدن به بعضی مکان‌ها خودداری کند و این امر به‌خودی‌خود مسئله‌ساز است، زیرا شخص فرصت لذت بردن را از دست می‌دهد.
یاسمن
تصور کنید در جامعه چندان پذیرفته نیستید و از آینده‌تان دلسرد شوید. روزهایی که تصور می‌کنید دیگر خیلی بدقیافه شده‌اید، ممکن است حتی نتوانید منطقه امن خانه را ترک کنید. ممکن است خود را با افرادی مقایسه کنید که به گمانتان از شما جذاب‌ترند و وقت زیادی برای رفع عیوب خود بگذارید. این الگوی تفکر، احساس و رفتار، خواه‌ناخواه موجب احساس نقص و حقارت می‌شود. هر چه احساس نارضایتی و تنش شما از ظاهرتان بیشتر و ماندگارتر باشد، بیشتر به زندگی‌تان لطمه وارد خواهد شد. شما تنها نیستید به‌ندرت پیش می‌آید که شخصی در تمام مقاطع زندگی از ظاهرش راضی باشد. معمولا نارضایتی از ظاهر در بعضی مراحل زندگی مانند دوره بلوغ و میان‌سالی خود را نشان می‌دهد و افراد زیادی را درگیر می‌کند، اما نارضایتی مزمن یا نگرانی درباره ظاهر امر دیگری است که متأسفانه شیوع آن هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود.
یاسمن
تصویر بدنی شخص بر طرز فکر، احساس و رفتار او در برخی موقعیت‌ها تأثیر می‌گذارد. جرج همیشه به مردانی نگاه می‌کند که پوست روشن‌تری دارند و آرزو می‌کند که ای کاش مانند آن‌ها بود. در مقابل، کسانی که پوستی عالی دارند احساس سرخوردگی و بی‌کفایتی می‌کنند. بله، اگر شما تصویر بدنی بهتری داشته باشید، اعتمادبه‌نفس و عزت نفس بیشتری خواهید داشت و علاوه بر آن خودپذیری شما هم بیشتر می‌شود. تصویر بدنی منفی باعث می‌شود دل‌مشغولی زیادی درباره ظاهرتان داشته باشید و احساس نارضایتی کنید. ممکن است دائم خود را سرزنش کنید و برای نقص‌هایتان به خود حمله کنید. شاید دائم محیط را بررسی کنید تا سرنخی مرتبط به ظاهرتان بیابید
یاسمن

حجم

۵۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۵۰۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان