بریده‌های کتاب آشنایی با هنر تفکر راهبردی
کتاب آشنایی با هنر تفکر راهبردی اثر ریچارد پل

کتاب آشنایی با هنر تفکر راهبردی

ما چیزی جز تفکر خود نیستیم.
marjan
خیلی‌ها سال‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و حتی به مدارج بالای دانشگاهی می‌رسند، اما معدودی از اینان به‌واقع فرهیخته هستند. چرا؟ چون معدودی از آن‌ها آموختن را یاد گرفته‌اند. اکثر مردم در طول زندگی‌شان به دنبال یاد گرفتن نیستند. به جای آن، نظامی از باورها شکل می‌دهند و در بقیهٔ عمر از آن دفاع می‌کنند.
ali mohammad
کاش می‌شد این مغز مشغول مشوش را خاموش کرد و دمی از رنج فکر کردن و تصمیم‌گیری آسود؛ یا کسی، مرجعی، پیدا می‌شد که فکر کردن را به‌کل به او بسپاریم و خودمان برویم سراغ کارهای خوشایندتر
کرم کتاب
قدرت‌های مستقر از ما می‌خواهند منفعلانه بپذیریم وضع موجود فکری، سیاسی یا اقتصادی «هرچند ایده‌آل نیست» اما طبیعی است، و تلاش برای تغییر یا بیهوده است یا به آشوب بی‌پایان و در نهایت بدتر شدن اوضاع می‌انجامد. به‌تبع این، نهادهای آموزشی هم نامتفکر تربیت می‌کنند: القا کردن به‌جای آموزش، حفظ کردن به‌جای درونی ساختن، به خاطر سپردن دانشِ پیش‌تر کسب‌شده به‌جای درگیر شدن با روند علمی، و پذیرفتن منفعلانه به‌جای پرسشگری.
sajan
همیشه فرض کنید که شبیه انسان‌های دیگرید. بنابراین انتظار داشته باشید تا همهٔ کاستی‌های انسانی را در خودتان ببینید.
کرم کتاب
چنین می‌پنداریم که حقیقت نزد ماست؛ اما در حقیقت، همه قربانی خودمحوری انسانی هستیم ـ اگرچه نه همه به یک اندازه.
کاربر ۳۵۶۹۹۴۳
نهادهای آموزشی هم نامتفکر تربیت می‌کنند: القا کردن به‌جای آموزش، حفظ کردن به‌جای درونی ساختن، به خاطر سپردن دانشِ پیش‌تر کسب‌شده به‌جای درگیر شدن با روند علمی، و پذیرفتن منفعلانه به‌جای پرسشگری.
DonyaaaM
ویژگی تقریباً تمام نهادهای دیرسال اجتماعی ایستایی و مقاومت در برابر تغییر است.
فرشاد در سرزمین عجایب
مسئله این نیست که «آیا ما اشتباه می‌کنیم یا نه؟» مسئله این است که «آیا ما از اشتباهات‌مان درس می‌گیریم؟»
مهدی کیانی
آنچه انسان را به معرفت سوق می‌دهد تفکر است. آدمی ممکن است هرچه می‌خواهد و هرقدر می‌خواهد ببیند و بشنود، بخواند و بیاموزد؛ اما هیچ‌وقت چیزی را نخواهد شناخت مگر به آن فکر کرده و به‌واسطهٔ تفکر آن را به مایملک ذهن خویش بدل کرده باشد.
mahdi

حجم

۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد